Motorvejsmærkat - Schweiz
Fra : J W Nielsen

Dato : 30-05-08 11:12

Hej...
Skal man ha' sådan een på sin MC, eller gælder det kun for biler?

Mvh Jørgen
K1200GT

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 30-05-08 04:23

On 30 Maj, 12:12, "J W Nielsen" <jor...@fjern5nielsen.dk> wrote:
> Hej...
> Skal man ha' sådan een på sin MC, eller gælder det kun for biler?
>
> Mvh Jørgen
> K1200GT

Det gælder også MC.
Men i Schweiz er det efter min mening en fordel simpelthen at undgå
motorvej, for alternativerne er ret lækre veje. Men ok, hvis man bare
skal igennem ...
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : J W Nielsen

Dato : 30-05-08 11:45

Hej Niels...
Tak for det hurtige svar.
Skal på kursus dernede i 2 uger, så det er vel ikke strengt nødvendigt
absolut at køre på motorvej.
Den er jo temmlig dyr, den mærkat...
Kører iøvrigt imorgen...

Mvh Jørgen
K1200GT

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 30-05-08 17:59

"J W Nielsen" <jorgen@fjern5nielsen.dk> skrev i meddelelsen

> Hej Niels...
> Tak for det hurtige svar.
> Skal på kursus dernede i 2 uger, så det er vel ikke strengt nødvendigt
> [...]

Hej Jørgen
God tur!!
Tager du ikke lidt billeder, så du kan smide en turberetning på klubsiden?
Henrik
Gilleleje MC

Fra : Niels Pein

Dato : 30-05-08 22:32

"Henrik Damgaard" skrev ...

> Hej Jørgen
> God tur!!
> Tager du ikke lidt billeder, så du kan smide en turberetning på klubsiden?

Hov, det minder mig om ...
http://picasaweb.google.com/Niels.Pein/2006Touring
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 30-05-08 06:02

On 30 Maj, 12:45, "J W Nielsen" <jor...@fjern5nielsen.dk> wrote:
> Hej Niels...
> Tak for det hurtige svar.
> Skal på kursus dernede i 2 uger, så det er vel ikke strengt nødvendigt
> [...]

Tricket er selvfølgelig at komme ordentligt ind i landet. Følger man
blot den tyske autobahn (7'eren eller 5'eren - den der går tæt på
Frankrig), så ryger man direkte ind i Basel PÅ MOTORVEJ, og vil så
blive afkrævet afgift. Så drej fra den autobahn inden Schweiz. Sidst
jeg gjorde det, tågede jeg lidt rundt i Basel inden jeg fandt ud af at
komme ud på den anden side i rigtig retning. Skulle nok have kørt lidt
længere udenom.
Det afhænger jo af hvor du skal hen, men være lige opmærksom på den
motorvejsgrænsepost i Basel.

Skal du bruge 2 uger i samme by? Hvor?
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : J W Nielsen

Dato : 30-05-08 14:07

[...]

Tager autotoget fra Hamburg i morgen aften og ankommer så til Lörrach ved
7-tiden søndag morgen.

Bor lige uden for Konstanz/Kreutzlingen i byen Gottlieben lige ned til
Rhinen - Kurset foregår i nabobyen til Gottliben kaldet Tägerwillen og jeg
skal være der i samtlige 2 uger.

Hjemturen tager jeg hele vejen på MC - havde tænkt mig at køre via vej 33 og
videre derfra ad autobahn.

Kan fornemme, at du kender lidt til området dernede så gode råd og tips
modtages meget gerne. Jeg har en hel weekend at køre lidt rundt - samt
selvfølgelig aftenerne. Havde en iden om ihvertfald at taget en tur op til
bjerget Säntis (2500 m) og måske en tur omkring Bodensee til Friedirchshafen
(Zeppelinmuseet).
Har tildigere besøgt øen Mainau og Rheinfall i Scharffshausen.

Kender du noget til vejen fra Lörrach mod Kreutzlingen. Kan jeg da køre via
mindre veje?

Mvh Jørgen

Fra : J W Nielsen

Dato : 30-05-08 14:12

Nåeee... jeg konsulterede lige Google Maps og konstaterede at bliver jeg på
E54 et godt stykke, så kommer jeg helt udenom motorvejen...

Fra : Niels Pein

Dato : 30-05-08 18:20

"J W Nielsen" skrev ...
> Nåeee... jeg konsulterede lige Google Maps og konstaterede at bliver jeg
> på E54 et godt stykke, så kommer jeg helt udenom motorvejen...

Jeg kan ikke lige huske vejene oppe i den ende af landet. Har været der, men
er klart mest til den sydlige ende, gerne østpå, hvor der virkelig er
bjerge.

Hvis du har en dag du kan bruge på langtur, så kør ned så du f.eks. kommer
gennem Grimselpas og Furkapas (ligger lige i forlængelse af hinanden), så
har du været på nogle af de flotteste pasveje der er, uden at det tager ret
lang tid. Sådan en tur skulle kunne klares på een dag, selvom du kommer fra
Kreutzlingen.
Tag f.eks. 16'eren og 17'eren og fang 19'eren over Furka, derefter 6'eren
tilbage over Grimsel.
Evt. 11'eren over Susten, så kan du køre samme vej hjem igen (17 og 16),
ellers op omkring Luzern og Zürich tilbage til Kreutzlingen.

Numrene har jeg fundet på Google maps. Kan huske vejene, men ikke numrene.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : N/A

Dato : 30-05-08 17:17

Fra : Casper

Dato : 30-05-08 08:49

On 30 mei, 15:11, "J W Nielsen" <jor...@fjern5nielsen.dk> wrote:
> Nåeee... jeg konsulterede lige Google Maps og konstaterede at bliver jeg på
> E54 et godt stykke, så kommer jeg helt udenom motorvejen...

Og nu det geniale, i Schweiz sælger de "kun" vignette(r) (som de
officielt hedder) som gælder et år, hvilket gør dem ganske dyre svjh.
CHF 40. Mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Vignette_(road_tax).

I Østrig kan man købe for kortere perioder.

/Casper

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-05-08 17:17

Casper skrev:

> [...]
> CHF 40. Mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Vignette_(road_tax).
>
> I Østrig kan man købe for kortere perioder.

Sidste år gav jeg 28 Euro. Hvis det kan ødelægge økonomien, så vil jeg
mene man burde tage bussen.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : J W Nielsen

Dato : 30-05-08 19:34

> Sidste år gav jeg 28 Euro. Hvis det kan ødelægge økonomien, så vil jeg
> mene man burde tage bussen.

Så lige at FDM tager 182,00 kr for den...
Og du har da ret i at det ikke bør ødelægge turen, men med det behov jeg har
de næste 14 dage, er der næppe nogen grund til at bruge penge på det.
Så kunne man jo i stedet bruge pengene på at finde et rart lille sted, hvor
man kan få en kold øl og en wienersnitzel

Mvh Jørgen

NB: Men det kan da stadig undre mig, at der ikke er en differentiering i
prisen i forhold til bilerne (vi forurener vel mindre og slider mindre på
vejene)???

Fra : N/A

Dato : 30-05-08 17:17

Fra : N/A