HJÆLP! Mangler olieprop!
Fra : Henrik K

Dato : 29-05-08 07:18

Er der mon en her i gruppen, som kan give et godt råd? Jeg har tabt
min olieprop (altså den prop der sidder der hvor man påfylder olie)
til min Suzuki Intruder VS 800 - spørg mig ikke hvordan det kunne ske,
men jeg havde olie helt op i r.... da jeg opdagede det...

Nu vil jeg jo gerne ud og nyde det gode vejr i week-enden, men ingen
af Suzuki forhandlerne har den liggende, og kan tidligst få en hjem
til mandag/tirsdag i næste uge.

Kan jeg evt bruge en dippe-dut (de her røde plastic propper) indtil
jeg får en erstatning, eller er der for meget tryk inde i blokken til
at den vil blive siddende? Andre gode forslag modtages med kyshånd

Mvh
Henrik

Fra : Bo Christensen

Dato : 29-05-08 14:39

Henrik K wrote:
> [...]
> til min Suzuki Intruder VS 800 - spørg mig ikke hvordan det kunne ske,
> men jeg havde olie helt op i r.... da jeg opdagede det...
nu skriver du ikke hvorhenne,
men jeg tror jeg har en fra en bandit 600,
alternativt er det vel bare at prøve om det holder, evt med noget
plastic undertøj, så det er nemt at få olie af ?
/bo

Fra : Henrik K

Dato : 29-05-08 08:31

Sorry - Sjælland (jeg er næsten ligeglad hvor!)

Fra : StreetFighter

Dato : 29-05-08 21:44

Det er vel påfyldningsproppen du mener, ikke

Måske en korkprop svøbt i noget plastic/gummi kan bruges.
Eller find nogle gummistoppere som den på fjeder- og hjulophæng på biler,
eller lign, og så skær en prop med hobbykniven ud af dette hårde gummi.

Fra : Armand

Dato : 29-05-08 22:23

Henrik K skrev:
> [...]
> jeg får en erstatning, eller er der for meget tryk inde i blokken til
> at den vil blive siddende? Andre gode forslag modtages med kyshånd

Der er ingen udluftning i påfyldningsproppen, ligesom der ikke burde
være nævneværdigt overtryk i motorblokken, så alt hvad du kan proppe af
med vil virke!
På en fransk motorvej stod en kammerat med samme problem på sin XS1100,
og efter lidt ruden rundt på rastepladsen og omgivelser havde vi bl.a.
fundet en gummi-dut, som var for lille til at kunne skrues ned i
gevindet, hvorfor vi tillavede en "kaffeprop"-lignende dims af en
gummi-dut og en lang bolt med skiver og møtrikker, som ved
sammenspænding fik dutten til at udvide sig så den blev siddende i
hullet. Den holdt helt fra Lyon og hjem

--
Armand.

Fra : Henrik K

Dato : 30-05-08 06:21

Det forlyder at denne påfyldningsprop er mere eller mindre ens på de
fleste Suzuki'er - så hvis der er en der har en liggende....?

Mvh
Henrik

Fra : Henrik K

Dato : 30-05-08 12:34