Hvad skal jeg nu vælge...
Fra : iSteen

Dato : 28-05-08 12:56

Jeg havde egentligt tænkt mig at købe en EEE PC
http://event.asus.com/eeepc/microsites/en/index.htm

Men...så kom jeg til at tænke på, at iPod Touch har indbygget Safari -
og så kom jeg i tvivl.
Det er ikke prisen der er den store forskel på de to produkter - jeg
skal bare bruge en lille gadget til at tjekke mail, skrive noter,
kalender etc.

Kan en minicomputer noget som Touch ikke kan?

Kan man føre iCal ajour på iPod Touch?

Fra : Michael Knudsen

Dato : 28-05-08 06:39

On May 28, 1:56 pm, ist...@gmail.com (iSteen) wrote:

> Kan man føre iCal ajour på iPod Touch?

Ja.

--
Michael Knudsen

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 28-05-08 20:44

Kortlæser, Webcam, højttalere og mikrofon, samt tastatur mangler på en
Touch(jeg har selv en)
Touch er en fin gadget. Dens største mangel er begrænsninger i dataeksport.
det er en DRM beskyttet tingest som kræver iTunes for at tilgå data. Eksport
af data kræver en superhacker. Den er fin til e-mail hvis man har
tillægsprogrammerne og er i nærheden af WiFi. Største afsavn er
dataudveksling-især Bluetooth som Apple med overlæg har unddraget den af DRM
grunde.

--
Regards Jens "Lyrik" Bech

Fra : iSteen

Dato : 28-05-08 20:58

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> tillægsprogrammerne og er i nærheden af WiFi. Største afsavn er
> dataudveksling-især Bluetooth som Apple med overlæg har unddraget den af DRM

Plusser for iPod Touch:
Ekstrem lækker indpakning af diverse Mac-programmer som iCal, Mail,
Safari, iTunes, Maps

Plusser for EEE:
Komplet kontorpakke, "rigtigt tastatur", 7" skærm, webcam, messenger

Jeg havde regnet med et stort "vælg Touch" herinde - havde jeg postet
samme indlæg i unix-gruppen havde svaret nok været EEE

Det endelige svar må nok blive, at begge er fede på hver deres måde.
Touch som medieplayer med en masse ekstra features - og EEE som en
minicomputer, der fylder/vejer meget lidt.

Havde jeg penge nok, købte jeg bare en af hver

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-05-08 20:59

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg havde regnet med et stort "vælg Touch" herinde - havde jeg postet
> samme indlæg i unix-gruppen havde svaret nok været EEE

Næh .. for de 2 kan slet ikke sammenlignes ... Touch er en iPod med
lidt extra funktioner ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 29-05-08 06:50

> Næh .. for de 2 kan slet ikke sammenlignes ... Touch er en iPod med
> lidt extra funktioner ...

Ah - Touch er en neddroslet iPhone, uden mobiltelefondelen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-05-08 21:02

Jens "Lyrik" Bech skrev:
> [...]
> hvis man har tillægsprogrammerne og er i nærheden af WiFi. Største
> afsavn er dataudveksling-især Bluetooth som Apple med overlæg har

Forventningsafstemning.... igen....

Det er intet mindre end imponerende, hvor meget Apple grej du får købt,
for siden hen at konstatere at det ikke kan hvad du ønsker...

Iøvrigt har den da tastatur....

// Kim

Fra : iSteen

Dato : 28-05-08 21:13

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> Det er intet mindre end imponerende, hvor meget Apple grej du får købt,
> for siden hen at konstatere at det ikke kan hvad du ønsker...

Glad for at kunne imponere dig...

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 28-05-08 23:09

Det er jo bare legetøj det hele. Min Touch er havnet som mp3-spille ovenpå
en højttaler. Den har erstattet Boomboxen. Hvis den ender der, som min har
gjort, så skulle jeg have taget den iPod med 160 G harddisk i stedet for de
8 G der er på Touchen. men måske får den en renaissance. Jeg går og venter
på at i løbet af en månedstid så skulle der være flere softwareupdates til
den.
iPhonen hopper jeg aldrig på. Hvis man har prøvet at lege telefon med
Touchen, så forstår man hvorfor. Den er ikke telefonformet ganske enkelt.
Bred flad og skarp at holde på. Alt for bred og skarp til at være
telefon.
Min mobilphone er en nokia 6280. Den er min drøm af en mobil.
Legetøj kan man svært vurdere. Nogen elsker et legetøj andre et andet. Noget
bliver man træt af at lege med, andet inspirerer til fortsat leg. Jeg legede
med Touchen da den blev jailbreaket. Men så opdaterede og opdaterede Apple
svinet. Når man opdaterer så får den håndjern på igen og kan ikke en skid.
Og hvis man ikke opdaterer så er den ikke up to date. Så ser man at Apple
har set mulighederne for at lægge data på, men de skal bare have penge for
det. Altså alle de gratis programmer forhindres og man lægger
betalingsprogrammer på i stedet. Så gider man ikke lege med den mere.
Så råder man den spørgende til at købe en EE-PC i stedet!

Regards Jens "Lyrik" Bech

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-05-08 02:35

Jens "Lyrik" Bech skrev den 29-05-2008 00:09:
> [...]
> som min har gjort, så skulle jeg have taget den iPod med 160 G harddisk
> i stedet for de 8 G der er på Touchen. men måske får den en renaissance.

Hvorfor sælger du den så ikke, og køber den iPod du faktisk har brug for?

Eller er det for nemt? :)

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 30-05-08 22:18

I virkeligheden bruger jeg den slet ikke, så behovet for andet er ikke til
stede. --
Regards Jens "Lyrik" Bech

Svar på forrige indlæg:

Fra : Per Rønne

Dato : 29-05-08 06:50

> [...]

> kalender etc.
>
> Kan en minicomputer noget som Touch ikke kan?

Køb en iPhone i stedet - den er i Danmark lige på trapperne, og kommer
efter alt at dømme med 3G.

Firma: Telia.

Og den EEE PC du kigger på - den svarer vel bare til en MacBook ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk