iMac 20" - er skærmen virkelig så dår
Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 25-05-08 09:27

Hej alle,

Jeg blev fristet til at købe en iMac - den er jo lækker.
Dog synes jeg at skærmen på den er virkelig ringe! Er det også Jeres
opfattelse?
Jeg overvejer at returnere den (den er købt i fredags) og købe en
24" i stedet.
Hvad er Jeres erfaringer med skærmen på de nye iMac? (20" som 24")

Det skal lige siges at jeg har opgraderet fra en mac mini med en 20"
Dell skærm til en 20" iMac. Dell skærmen har et væsentlig flottere
billede, på trods af at den nu er 3 år gammel.

Jonas Jalling

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-05-08 09:58

Jonas Bo Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> [...]
> Dell skærm til en 20" iMac. Dell skærmen har et væsentlig flottere
> billede, på trods af at den nu er 3 år gammel.

20" iMac bruger en anden type panel (TN) end 24" .. så ja, den er ikke
så god. Dog kommer det an på hvad du skal bruge den til om det er et
problem for dig ...

/thomas

Fra : Axel Ærboe Hansen

Dato : 25-05-08 16:45

Hej,
Har pågraderet fra iMac 20" i hvid plastic-udgave (inden Intel
precessor) til 24" iMac for et halvt
år siden.
Skærmen er fantastisk, men jeg skal ofte forstørre bofstaverne for at
kunne læse tekst på
skærmen. Faktisk læste jeg bedre på 20"eren som min kone har arvet.
Den gamle 20" skærm skal være væsentlig medste end aluminiumsudgaven.
Med venlig hilsen
AXEL

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 25-05-08 20:52

Hvad betyder "væsentlig medste"? Jeg har nemlig 20"den hvide og vil da gerne
vide om dens skærm endog er bedre end 24" Aluversionen.

--
Regards Jens "Lyrik" Bech

Svar på forrige indlæg:

Fra : Axel Ærboe Hansen

Dato : 26-05-08 10:12

Jens \"Lyrik\" Bech <lyrik@heaven.dk> skrev:
…Beklager de mange trykfejl.
Den bedste skærm er 24"-skærmen. Den gengiver billeder og film helt
fantastisk.
Men den er faktisk for stor til mine øjne til almindelig brug. Jeg
skal sidde tæt på skærmen for at
kunne læse når den er indstillet til højeste opløsning. Derfor var
20"-skærmen behageligere at
have med at gøre, også fordi den ikke var glossy.
AXEL