FileMaker script: find poster efter bestem~
Fra : Per Rønne

Dato : 25-05-08 07:03

Jeg forsøger at lave et script til en database, som indeholder et
dato-felt, og hvor jeg er interesseret i at få alle poster ud hvor
datoen ligger på eller efter en bestemt dato.

Til det formål har jeg oprettet et 'globalt' felt, som jeg udfylder
genem en Show Custom Dialog. Efterfulgt af en Find Records - men her kan
jeg ikke få lov at bruge felterne ? Ja, jeg kan få lov om et felt at
angive >=//, men det er jo sådan set ikke det jeg vil ... jeg vil have
mulighed for at indtaste en dato, eller snarere at vælge en dato fra en
kalender pop-up, og derefter få alle poster som opfylder ≥ betingelsen,
og altså er samtidig eller senere end den angivne dato.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 25-05-08 10:59

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> kalender pop-up, og derefter få alle poster som opfylder ≥ betingelsen,
> og altså er samtidig eller senere end den angivne dato.

Jeg har fundet metoden

Go to Layout
Enter Find Mode[Pause]
Set Field[A::Adato;"≥"A::Dato]

Desværre kan FM ikke acceptere at man sætter det ind; der /skal/ være
tale om en datotype, og det kolliderer med ≥. Set Field kan ikke se at
FM befinder sig i Find måde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-08 05:05

> [...]

> Desværre kan FM ikke acceptere at man sætter det ind; der /skal/ være
> tale om en datotype, og det kolliderer med ≥. Set Field kan ikke se at

Problem solved - der er en ren filemaker gruppe på nettet.

Løsning:

Go to Layout
Enter Find Mode[] -- altså ingen Pause
Set Field[A::Adato;"≥"A::Dato]
Perform Find
==

- så er den hjemme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Esben

Dato : 26-05-08 19:22

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Problem solved - der er en ren filemaker gruppe på nettet.

Ja, den gruppe er en life saver!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-08 21:08

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Ja, den gruppe er en life saver!

Nu har jeg så bestilt:

"FileMaker Pro 9 Bible"
Ray Cologon; Paperback; £27.49

"FileMaker 9 Developer Reference: Functions, Scripts, Commands, and
Grammars, with Extensive Custom Function Examples"
Bob Bowers; Paperback; £18.74
=

På amazon.co.uk..
--