TDC og Airport
Fra : Ronni - DagensKup.dk

Dato : 24-05-08 10:14

Hej

Jeg har lige fået TDC Internet, og har problemer med at køre det trådløst
over min Airport.

Det virker fint, hvis jeg sætter netledningen i min computer - så problemet
ligger kun i det trådløse.

Jeg har tidligere kørt Cybercity trådløst, og kan sagtens hoppe på naboens
trådløse... så det er altså ikke min airport, som giver problemer.

TDC yder ikke support på dette problem

Nogle der har en løsning på dette?

Mvh Ronni

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-05-08 10:27

Ronni - DagensKup.dk skrev den 24-05-2008 11:14:
> [...]
> over min Airport.
>
> Det virker fint, hvis jeg sætter netledningen i min computer - så problemet

Hvis din computer har fået det enlige IP-nummer du har betalt for, er
der ikke et til Airporten. Hvad siger manualen at dens blinkenlights
betyder?

Fra : RoJo

Dato : 24-05-08 17:35

On 24/05/08 11.26, in article 4837de98$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Hvis din computer har fået det enlige IP-nummer du har betalt for, er
> der ikke et til Airporten. Hvad siger manualen at dens blinkenlights
> betyder?

Forstår ikke helt hvad du mener?

Mvh Ronni

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-05-08 17:48

RoJo skrev den 24-05-2008 18:35:

> Forstår ikke helt hvad du mener?

Hvor mange IP-numre har du fået af din udbyder? Hvordan får du fat i
dem? Hvis du har færre numre end nummerkrævende dimser, husker du så at
frigive dem efter brug?

Prøv at slukke for det hele i nat, og som det første i morgen koble
netledningen til Airporten.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-05-08 18:28

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote in

> RoJo skrev den 24-05-2008 18:35:

<snip>

> Hvor mange IP-numre har du fået af din udbyder? Hvordan får du fat i
> dem? Hvis du har færre numre end nummerkrævende dimser, husker du så
> at frigive dem efter brug?

Der følger 2 offentlige ip-adresser med et TDC ADSL ab.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-05-08 18:45

Axel Hammerschmidt skrev den 24-05-2008 19:28:

> Der følger 2 offentlige ip-adresser med et TDC ADSL ab.

Vil du så vove et mere kvalificeret bud end mig på hvad problemet er?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-05-08 22:08

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote in news:48385343$0
$90268$14726298@news.sunsite.dk:

> Vil du så vove et mere kvalificeret bud end mig på hvad problemet er?

Fejl 40.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-05-08 00:34

Axel Hammerschmidt skrev den 24-05-2008 23:07:
> Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote in news:48385343$0
> $90268$14726298@news.sunsite.dk:

> Fejl 40.

Muligvis mere kvalificeret, men absolut ikke hjælpsomt.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-05-08 12:45

> Muligvis mere kvalificeret, men absolut ikke hjælpsomt.

Åh, det ved jeg nu ikke.

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets one.

Fra : RoJo

Dato : 24-05-08 22:22

On 24/05/08 18.47, in article 483845f1$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,

> [...]
> frigive dem efter brug?
>
> Prøv at slukke for det hele i nat, og som det første i morgen koble

Airporten gemmer åbenbart de gamle indstillinger... så efter en reset
virkede det.

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 26-05-08 10:35

On Sat, 24 May 2008 11:14:20 +0200, Ronni - DagensKup.dk wrote:
> Hej
>
> Jeg har lige fået TDC Internet, og har problemer med at køre det trådløst
> over min Airport.

Har du konfigureret din Airport til at NAT'e eller bridge?

Hvis du NAT'er "deler" du den IP adresse du bliver tildelt, med de
enheder der kobles på Airporten.

Hvis du bridger tildeles hver enhed en IP adresse fra TDC. Du kan max.
trække (lease) to IP adresser af gangen på et standard TDC internet
abonnement.

Dit problem kan være at du har testet TDC forbindelsen via kabel, og du
dermed er kommet et at opbruge din kvote på to IP adresser.
(én til din MACs kablet ethernet port og én til Airporten). Her skal du
vente en times tid for at lease løber ud.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];