imac skærme
Fra : Ole Madsen

Dato : 22-05-08 07:16

Jeg vil bare spørge om imac skærme er til at arbejde ved? jeg mener det
med glossy, er det ok? jeg skal bruge maskinen til at lave hjemmesider i

Ole

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-05-08 08:09

Ole Madsen <ole@o-madsen.dk> wrote:

> Jeg vil bare spørge om imac skærme er til at arbejde ved? jeg mener det
> med glossy, er det ok? jeg skal bruge maskinen til at lave hjemmesider i

Til alt andet en high end foto og farve arbede er det fint. Men tag 24"
da 20" har en ringere skærm ...

/thomas

Fra : Ole Madsen

Dato : 22-05-08 08:38

Thomas von Hassel skrev:

> Til alt andet en high end foto og farve arbede er det fint. Men tag 24"
> da 20" har en ringere skærm ...
>
> /thomas

ok, tak for svaret

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 22-05-08 10:18

Thomas von Hassel skrev:

> Til alt andet en high end foto og farve arbede er det fint. Men tag 24"
> da 20" har en ringere skærm ...
>
> /thomas

der er en ting, jeg har fundet ud af at imac er kun med 2 kerner, det er
ret dyrt når man sammenligner med almindelig pc, men hvordan forholder i
jer til det?

godt nok vil jeg helst have mac, kan i give mig nogle gode grunde til at
ta springet alligevel?

Ole

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 22-05-08 11:26

"Ole Madsen" <ole@o-madsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> jer til det?
>
> godt nok vil jeg helst have mac, kan i give mig nogle gode grunde til at
iMac skal du ikke sammenligne med en "gulvkasse-PC". Du skal sammenligne den
med en bærbar PC uden batteri. Hardwaren i den er af typen=>bærbar. Oveni
det en 20" eller 24" skærm.
Praktiske produktive ting er lettere på en iMac, da programmerne er
indbygget og klar til brug. De samarbejder også indbyrdes med hinanden.
Den er et enkelt produktionsværktøj. Et godt arbejdsredskab.Mac kan køre
Windows med et snuptag, men Windows kan ikke køre Mac uden store hack. Den
bruger strøm som en bærbar. Du skal regne med en årlig strøm-besparelse på
ca.250 kroner i forhold til en gulvkasse-PC.

Hilsen
jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-05-08 12:53

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Windows med et snuptag, men Windows kan ikke køre Mac uden store hack. Den

det gør den ihvertflad ikke ... den skærm bruger noget strøm ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-05-08 12:14

> [...]

> jer til det?
>
> godt nok vil jeg helst have mac, kan i give mig nogle gode grunde til at

Apples produkter er dyre. Det er rigtigt. Jeg kan trøste dig med, at for
blot få år siden var prisforskellen endnu større. Der har faktisk
jævnligt været sammenligninger i bl.a. amerikanske blade, hvor en Mac
har kostet det samme eller endda været billigere end en tilsvarende
konfigureret pc f.eks. fra Dell. Nu er det jo svært at konfigurere dem
helt ens, og priserne på hardware ændrer sig hele tiden. Derfor kan man
naturligvis altid diskutere, om sådan en sammenligning er retfærdig. I
hvert fald viser det, at prisforskellen trods alt ikke er så stor. Mange
pc-mærker har også en billig "familie-serie" og en dyrere "professionel"
serie, hvor sidstnævnte koster mere for de samme specifikationer. Mange
mener, at det er den, man skal sammenligne Apple med og ikke den billige
serie, for Apple bruger normalt dele af god kvalitet. Nu følger jeg ikke
med i pc-priser, men jeg kan da huske for nogle år siden, da Sony Vaio
bærbare computere kom frem. De var nærmest dyrere end Apples daværende
PowerBook. Så køber man et "fint" mærke indenfor pc, så er det heller
ikke billigt.
Man kan godt sige, at Apples laver luksusprodukter. Jeg plejer
gerne at sammenligne med biler, selv om nogle synes, det er fjollet.
Hvis man kun ser på en bils "tekniske data", så er en Volvo dyrere end
en Ford. En Audi er dyrere end en VW, som igen er dyrere end en Opel.
Luksusmærker som BMW og Mercedes er helt udenfor sammenligning. Sjovt
nok synes de fleste mennesker, at det er helt rimeligt, at
luksusmærkerne indenfor biler er dyrere, for de er jo også "lækrere".
Skulle man alene se på de tekniske data, ville vi alle sammen køre i
koreanske eller kinesiske biler, og det gør vi trods alt ikke.
Apples produkter har andre fordele end bare de tekniske data.
Man får en samlet pakke, hvor alt fungerer, og hvor der er en hel del
software med. Mange synes, det er dejligt, at alt fungerer med det
samme. Andre har ikke brug for den medfølgende software og elsker at
rode med computere, installere drivere og alt muligt andet. For dem er
det måske spildt at betale for Apples kvaliteter. Det må man afgøre med
sig selv. Personligt bruger jeg Apple, fordi jeg synes, styresystemet og
programmerne fungerer meget mere gnidningsløst og behageligt. Køber man
Apples AirPort trådløse netværk, er det let at sætte op med det program,
der allerede ligger på ens Mac. På den måde er livet med et komplet
system fra Apple meget let. Man kunne sikkert gøre det billigere med en
pc, men man skulle nok også bruge mere tid på det. Personligt synes jeg,
min tid er mere kostbar.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-05-08 12:53

Ole Madsen <ole@o-madsen.dk> wrote:

> der er en ting, jeg har fundet ud af at imac er kun med 2 kerner, det er
> ret dyrt når man sammenligner med almindelig pc, men hvordan forholder i
> jer til det?

til alm. brug er 2 kerner langt nok ... de fleste programmer kan
alligevel ikke udnytte dem ..

¨/thomas

Fra : Ole Madsen

Dato : 22-05-08 18:01

Thomas von Hassel skrev:

> til alm. brug er 2 kerner langt nok ... de fleste programmer kan
> alligevel ikke udnytte dem ..
>
> ¨/thomas

tak for alle svarene, så har jeg noget at gå videre med

Ole

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-06-08 10:06

On 2008-05-22 08:15:31 +0200, Ole Madsen <ole@o-madsen.dk> said:

> Jeg vil bare spørge om imac skærme er til at arbejde ved? jeg mener det
> med glossy, er det ok? jeg skal bruge maskinen til at lave hjemmesider i

til grafisk arbejde eller billedredigering er non glossy klart at fortrække.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen