Intech Speedtools 2.8.x?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-05-08 21:56

Jeg bruger jævnligt flere af værktøjerne i Intech Speedtools 2.8.1 fra
marts 2008. (nyeste opdateringer) - altså skulle den være fuldt Leopard
kompatibel iflg. Intechs website...

Det er de enkelte værktøjer også tilsyneladende undtagen programmet
'QuickBack' - et backup program, der fx. kan lave fuldt bootable backups.

QB ser ud til at lave backup af det hele inkl. alle customized ioner,
prefs filer osv.. - MEN - Når jeg sætter den igang, véd jeg, det tager
ca. 240 min. for at lave en bootable backup på ca. 70gb fra min Leopard
disk på min MacPro og ca. 100 min. for at lave en backup af min Tiger
disk - ca. 22gb - også fra min MacPro. - Der sker bare det, at QB gåri
'infinite loop' - altså bliver ved med at køre i 'Completing backup...'
og stopper ikke med den normale melding om, at arbejdet er udført.

Backup prefs er som standard sat til 'Make Bootable Backup' og 'Replace
Existing Files'.

Alternative prefs:
- Med 'Make Bootable' slået til
- Med 'Make Bootalbe Backups' slået til og 'Replace Existing Files'
slået fra.
- Med 'Erase Before...' og 'Make Bootable...' slået fra
...Altså med alle tilgængelige variationsmuligheder.

QuickBack kører fint på min QuickSilver Dual 1,8ghz på Tiger, men går
også i 'infinite loop' på Leopard disken på den maskine - uanset, om jeg
booter fra Tiger 10.4.11 eller Leopard 10.5.2.

Jeg har prøvet med flere forskellige Firewire diske både på FW400 og 800
på begge maskiner. - MacPro'en vil slet ikke og QS'eren kun med Tiger...

Diske:
Mercury Elite Pro FW400 (fire forskellige) med Seagate 400gb, 500gb
ATA-100 og WesternDigital 160gb og 200gb ATA-133 diske.
NewerTech MiniStack V3 FW400 + FW800 (to forskellige) med 500gb SATA.

Alle 6 diske har været helt 'jomfruelige' - altså nyformaterede diske...

Intechs website siger intet om problemer af den slags, så er der en
eller anden, der sidder med de 'vise sten'?

mvh. Erik Richard
-- ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-05-08 22:19

> Intechs website siger intet om problemer af den slags, så er der en
> eller anden, der sidder med de 'vise sten'?

Det nemmeste er vel at bruge f.eks. Carbon Copy Cloner til at lave en
sådan backup/clon ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-05-08 23:16

Thomas von Hassel wrote:

> Det nemmeste er vel at bruge f.eks. Carbon Copy Cloner til at lave en
> sådan backup/clon ...

Ja ja, jeg kunne også bruge Synchronize! Pro X eller Superduper eller et
helt tredie eller fjerde program, - men det er ikke det, jeg spørger om...

Og det var faktisk ikke det, jeg spurgte om, - om CCC eller et andet
program kunne gøre det. - Jeg synes bare, det er lidt underligt, at QB
kan gøre det fra med Tiger på en QS, men ikke med nogen af systemerne på
en Itelbaseret MacPro.

I øvrigt så glemte jeg at skrive, at jeg godt kan lave en backup af
Leopard på den store QS, hvis jeg booter i Tiger, men også at det ikke
kan gøres på MacPro'en. - Det var faktisk på den måde, jeg fik Leopard
på den store QS, da der er ændret i firmware for at den kan boote i Os
9.2 med en dual 1,ghz processor, og jeg orkede ikke at resette firmware
til default og så installere Leopard på normal vis og så bagefter igen
boote i Os 9.2 og ændre firmware igen, så Leopard blev installeret på
min daværende QS dual 1ghz og disken flyttet til den store.

- Og hvis det ikke fremgår helt tydeligt af mit første indlæg, så kan
jeg godt lave en backup af Leopard på den store ved at boote i Tiger, -
men det hjælper jo bare et fedt, når det nu er MacPro'en, jeg gerne vil
have en bootable backup af på den eksterne disk...

...Og så bruger jeg ellers LaCie OneClick til normal backup. - Det tager
ca. 45 min. for de 70gb... - Og så er OneClick så genial, at man kan
fortsætte med at arbejde på den maskine, der tages backup af, da den
hele tiden søger på ændrede filer, indtil den er færdig, - så der er 99%
chance for, at 99,99% er backed up, når den er færdig....

Det er hamrende irriterende, at man køber et ellers godt - og halvdyrt -
program, og det så ikke virker 100% efter det lovede.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-05-08 04:57

> Ja ja, jeg kunne også bruge Synchronize! Pro X eller Superduper eller et
> helt tredie eller fjerde program, - men det er ikke det, jeg spørger om...

CCC er gratis ... så det koster ikke noget at skifte ...

> [...]
> program kunne gøre det. - Jeg synes bare, det er lidt underligt, at QB
> kan gøre det fra med Tiger på en QS, men ikke med nogen af systemerne på

hvad siger producenten ?

> Det er hamrende irriterende, at man køber et ellers godt - og halvdyrt -
> program, og det så ikke virker 100% efter det lovede.

Det kan jeg da godt forstå. Og jeg kan desværre ikke hjælpe på andre
måder da jeg ikke kender nogen der bruger QB ....

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-05-08 11:09

Thomas von Hassel wrote:

> CCC er gratis ... så det koster ikke noget at skifte ...

Godt så, men nu har jeg brugt Intechs produkter lige siden System 7.x og
har jævnligt opgraderet og altid (hidtil) været godt tilfreds, - så jeg
vil jo godt have noget ud af mine penge... Desuden HAR jeg prøvet CCC og
er ikke hverken imponeret eller tilfreds....

> hvad siger producenten ?

Det véd jeg ikke endnu. - Jeg kan ikke komme til at sende noget til
Intech Forum. - Der er en fejl på deres php mailserver...

> Det kan jeg da godt forstå. Og jeg kan desværre ikke hjælpe på andre
> måder da jeg ikke kender nogen der bruger QB ....

Man kan vel sige det sådan, at QB ikke bare er et program, der - som
normale programmer - kopierer filerne over fra én disk til en anden. Det
arbejder nærmest som et 'spejl' ved at 'spejle' filerne i programmets
cache og så lægge dem ned på modtagerdisken. Det er bl.a. det, der gør
QB så urtig...

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 22-05-08 11:33

Erik Richard Sørensen wrote:

> Det véd jeg ikke endnu. - Jeg kan ikke komme til at sende noget til
> Intech Forum. - Der er en fejl på deres php mailserver...

He he. A hva' for en fisk?! ;) Hvis du drikker snaps om morgenen, skal
du huske at spise ostemad til.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-05-08 11:57

Peter Farsinsen wrote:

> He he. A hva' for en fisk?! ;) Hvis du drikker snaps om morgenen, skal
> du huske at spise ostemad til.

a hwabehwa ja... - Jeg drikkr aldrig snaps. - Jeg kan ikke fordrage
det stads..-( - derimod elsker jeg en rigtig god og stærk ost - gerne
med en 'krasser' af en sennep til..-)

General Error
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : emailer.php

Intech forums er lukkede forums kun for medlemmer, hvor man skal logge
ind hver gang. Der er både filtrering og div. 'blokadevagter' for at
undgå spam...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-05-08 20:26

> [...]
>
> Intech forums er lukkede forums kun for medlemmer, hvor man skal logge
> ind hver gang. Der er både filtrering og div. 'blokadevagter' for at

Det er nu lykkedes mig i går aftes at få kontakt til Intechs webadmin,
som sjovt nok også hedder Eric - dog med 'c'..-) - Beskrivelser og
snapshots er sendt over til ham til videresendelse til den tekniske
stab. - Han er også klar over fejlen beskrevet ovenfor, så han 'poster
mine indlæg' i Intechs fora for mig som værende admin indlæg, og dem kan
jeg underligt nok godt svare på / uddybe. - Måske fordi det går via en
anden port end selve forumet...

Så nu er det bare at vente..........

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-05-08 12:53

> [...]
> arbejder nærmest som et 'spejl' ved at 'spejle' filerne i programmets
> cache og så lægge dem ned på modtagerdisken. Det er bl.a. det, der gør

CCC laver hvis det er muligt block level kopiering .. hurtigere får du
det vist ikke ...

/thomas