Opgradere OS ..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 21-05-08 14:32

Jeg har fået en PowerBook G4 1,67 hvor der ligger OS 10.4.8 på. Får jeg
noget ud af at opgradere til nyeste OS? Eller er det kun for de nye maskiner
med de nye CPUer?

I så fald - hvad er nyt i den nye version i forhold til den gamle?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-05-08 08:39

On May 21, 3:32 pm, .°o.O Thomas O.o°. <fla...@it.invalid> wrote:

> I så fald - hvad er nyt i den nye version i forhold til den gamle?

Jeg ved ikke, om den gamle hardware kan følge med. Hvis den kan, vil
du kunne nyde godt af eksempelvis Time Machine (automatiseret backup)
og Spaces (flere desktoppe). Begge dele ville jeg meget nødigt
undvære. Desuden er der kommet 'stakke' i Docken. Specielt download-
stakken har jeg meget stor glæde af.

Hvorom alting er, så synes jeg, at der er utroligt mange forbedringer
i Leopard. Mange af dem er ganske små, men tilsammen gør de en stor
forskel.

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-05-08 16:03

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Jeg ved ikke, om den gamle hardware kan følge med.

Den maskine kan sagtens køre 10.5 ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-05-08 16:45

..°o.O Thomas O.o°. <flash4@it.invalid> wrote:

> Jeg har fået en PowerBook G4 1,67 hvor der ligger OS 10.4.8 på. Får jeg
> noget ud af at opgradere til nyeste OS? Eller er det kun for de nye maskiner
> med de nye CPUer?

Du kan i det mindste opdatere til 10.4.11 helt gratis. Det giver ikke
nye funktioner, men der er flere fejlrettelser med. Prøv at køre
Softwareopdatering i æblemenuen. Så dukker den automatisk op.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-06-08 10:10

On 2008-05-21 15:32:23 +0200, .°o.O Thomas O.o°. <flash4@it.invalid> said:

> [...]
> maskiner med de nye CPUer?
>
> I så fald - hvad er nyt i den nye version i forhold til den gamle?

kør den bare op til 10.4.11 + nyeste sikkerheds patches.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen