Appleguden sendte sin dødsstråle...
Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 21-05-08 12:59

Jeg var ved at hjælpe svigerfar ind fra haven hvor han havde pulset på sin
cigar da vi i forbifarten væltede en liter mælk. Denne faldt med usvigelig
precision og landede ovenpå min MacBook og gylpede sin hvide dødsstråle ud
over den lukkede MacBook!

Jeg løftede den op og lod mælken dryppe fra den. Der blev sat strøm til. Den
virkede endnu! Imidlertid kunne den ikke tænde på batteri, men kun når der
var strøm på. Når den var tændt kunne jeg tage strømmen fra og den kunne
køre videre på batteri.

Jeg ringede til "Fair" hvor jeg har husstandsforsikring med et tillæg for
kortslutninger og fortalte om hændelsen. Det er jo en klokkeklar
kortslutning, sagde FAIR-manden og bad mig indlevere den til reperation og
få et tilbud. "Kan det ikke betale sig, så skal vi have laptoppen tilsendt",
sagde den yderst fair-agtige vurderingsmand.

Jeg indleverede den til Humac, hvor jeg lige benyttede lejligheden til at
ymse:"Hvad fanden er det for noget lort du har solgt mig!"-Sælgeren frøs som
han var taget på en hundrededel sekund! Jeg fortsatte:"Kan den ikke engang
tåle man hælder en liter mælk ned i den!?"-Han tøede grinende op. Jeg fik
forelagt betingelserne:
"Vi undersøger den og giver et tilbud på rep. hvis du siger ja, så reparerer
vi den for prisen. Hvis du siger nej, så skal vi have 500 kroner for
undersøgelsen!"

Han sagde envidere:"Folk har al for lidt tiltro til deres forsikringer! De
tror aldrig at den dækker!"

Så derfor skriver jeg dette indlæg.

Hilsen
Jens

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 22-05-08 16:35

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> precision og landede ovenpå min MacBook og gylpede sin hvide dødsstråle ud
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
I dag fik jeg et tilbud fra Humac. Altså indleveret mandag og her torsdag
skrives At battericonnector skal skiftes og bundkort renses.
Summa summarum:
Battery Connector, with Sleep Switch 1 stk...................168,-
Rep + rens af bundkort 1 stk
....................960,-
Miljøafgift.............................................................................12,-
TOTAL...........................................................................1140,-
Total inkl.
MOMS............................................................1425,-

Så skal man faxe accepten og så kan man hente i sin lokale Humac.

Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-05-08 16:49

Jens "Lyrik" Bech wrote:
> [...]
> Total inkl. MOMS...................................1425,-
>
> Så skal man faxe accepten og så kan man hente i sin lokale Humac.

Du er dælme godt nok heldig, at det ikke tog bundkortet med... - Jeg vil
helt klart acceptere, og check lige din forsikring, om du har selvrisiko
på kortslutningsskader. Har du ikke det, så kan du jo blot videresende
regningen til dem...

mvh. Erik Richard

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 22-05-08 19:40

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

Jens "Lyrik" Bech wrote:
> [...]

helt klart acceptere, og check lige din forsikring, om du har selvrisiko
på kortslutningsskader. Har du ikke det, så kan du jo blot videresende

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
FAIR har accepteret og jeg har faxet accept. Jeg har ingen selvrisiko.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-05-08 19:57

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> mvh. Erik Richard
>
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> FAIR har accepteret og jeg har faxet accept. Jeg har ingen selvrisiko.

Kan Windows Mail ikke sættes til at citere korrekt ?

/thomas

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 22-05-08 20:03

Jeg tror jeg vil begynde at gøre sådan her i stedet. Det ser jeg at Jens
Peter Karlsen gør på Windowsgruppen. Hvorfor sidde og bøvle med hver eneste
mail? Det er jo det nye indlæg man vil læse, så de gamle citater kan man
bare stå længere nede. Jeg gør det! Og det blev din skyld!))

Hilsen
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-05-08 20:27

Jens "Lyrik" Bech skrev den 22-05-2008 21:02:
> [...]
> eneste mail? Det er jo det nye indlæg man vil læse, så de gamle citater
> kan man bare stå længere nede. Jeg gør det! Og det blev din skyld!))

Kunne du ikke bare fortælle Outlook Express at den skal opføre sig
ordentligt? Nu hvor du sværger til Microsoft?

Alternativt bruge noget der virker bedre?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-05-08 21:17

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Kunne du ikke bare fortælle Outlook Express at den skal opføre sig
> ordentligt? Nu hvor du sværger til Microsoft?

Fra 'source info'...

Det er jo Vista, - så det er ikke engang OE, Jens bruger...

> Alternativt bruge noget der virker bedre?

Som fx. den nye open source version af Eudora - eller endnu bedre -
Mozilla Thunderbird...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-05-08 20:45

> [...]

> mail? Det er jo det nye indlæg man vil læse, så de gamle citater kan man
> bare stå længere nede. Jeg gør det! Og det blev din skyld!))

Dvs. du ser stort (endnu mere) på alm. netikkette og begydner at top
poste ? .... ak og ve ...

/thomas

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 23-05-08 02:51

Ja for det har lige fra starten været en gang øbberbøv! Når newsreaderen
sætter curseren, så er det smart at skrive der. Man gør det jo på e-mail!
der er der ingen der fremfører nettikette. Det kører bare lige ud af
landevejen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-05-08 06:40

> [...]

> sætter curseren, så er det smart at skrive der. Man gør det jo på e-mail!
> der er der ingen der fremfører nettikette. Det kører bare lige ud af

forkert ... der er også netikette når du snakker email, men folk er
efterhånden blevet så dovne at simple dyder som at "bottom poste" og
trimme sine indlæge og svar er gået fløjten.

Simpelt spm ... læser du fra oven eller fra neden når du læser en bog ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-05-08 07:47

For det første bliver en tråd sjældent så lang i e-mail, at det er svært
at finde rundt i svar og kommentarer. For det andet sendes e-mail som
regel kun mellem to mennesker, der naturligvis bedre kan huske, hvad der
er sket tidligere. Endelig vil det nok ofte blive opfattet som
uforskammet, hvis man begynder at påpege netikette. En meget stor del af
min e-mail er til folk i firmaer, offentlige institutioner og andre
mennesker, jeg ikke kender personligt. Ofte skal jeg spørge høfligt om
noget eller have rettet en fejl. Jeg tror ikke, det gavner min sag hos
f.eks. et forsikringsselskab, hvis jeg midt i diskussionen begynder at
kværulere over, hvordan den anden sætter sin e-mail op

> forkert ... der er også netikette når du snakker email, men folk er
> efterhånden blevet så dovne at simple dyder som at "bottom poste" og
> trimme sine indlæge og svar er gået fløjten.

Jeg gør det heller ikke ret meget. Hvis jeg har en korrespondance med
nogen, der blot svarer foroven, så gør jeg det også. Ellers går der helt
kuk i det. Mange firmaer og institutioner beder en om at citerere hele
korrespondancen, så de bedre kan finde ud af, hvad sagen drejer sig om.
De gamle e-mail kommer så til at stå forneden, men man må jo formode, at
de er i stand til at tyde dem alligevel, når de nu selv har indledt med
at svare foroven.
Ellers prøver jeg skam stadig at holde fanen højt. Når jeg
svarer enkeltpersoner i e-mail, så svarer jeg stadig forneden, som man
bør efter netiketten.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 23-05-08 09:25

Nej der har du ret! det gavner heller ikke din sag hvis du ymser vildt om
hvordan den anden sætter sin newsreader op-

Hilsen
Jens

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-05-08 09:43

Jens "Lyrik" Bech wrote:
> Nej der har du ret! det gavner heller ikke din sag hvis du ymser
> vildt om hvordan den anden sætter sin newsreader op-

Men effekten bliver jo bare, at ingen gider svare på dine spørgsmål
eller at (under)tråde startet af dig, altid vil blive noget rod. Og ikke
mindst, at du bliver 'ham der klovnen der altid topposter' - det er
selvfølgelig også en måde at gøre sig bekendt på.

Det er selvfølgelig en påstand (men hey der er masser af empirisk
materiale, så bare gå i gang), men jeg tror at rodede tråde giver et
dårligere 'udbytte' end de tråde der overholder netetiketten. Personligt
gider jeg ikke bruge ret mange sekunder på at få overblikket over en
tråd, hvis der er gået rod i den.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-05-08 10:28

Jens "Lyrik" Bech skrev den 23-05-2008 10:25:
> Nej der har du ret! det gavner heller ikke din sag hvis du ymser
> vildt om hvordan den anden sætter sin newsreader op-

Hvor tit korresponderer du med dit forsikringsselskab over Usenet?

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 23-05-08 11:49

Hvorfor er du fræk som en slagterhund?

--
Regards Jens "Lyrik" Bech

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-05-08 12:01

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Hvorfor er du fræk som en slagterhund?

<http://en.wikipedia.org/wiki/Pot_calling_the_kettle_black>

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-05-08 12:28

Jens "Lyrik" Bech skrev den 23-05-2008 12:48:
> Hvorfor er du fræk som en slagterhund?

Fordi jeg korresponderer over Usenet :)

Hvorfor er man fræk hvis man spørger dig om hvad det du siger, betyder?

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 23-05-08 12:39

Altså når nogen skriver indlæg så spørger man dem ikke om hvorfor de skriver
de indlæg de skriver. Det afleder jo debatten. Min tanke omkring trådstarten
var tre ting. For det første at vise et eksempel på at en forsikring
godtager at man spilder i computeren og derved ødelægger den, når det er et
hændeligt uheld og fremkommer på uforudsigelig vis.. En almindelig
husstandsforsikring med tillæg for kortslutning.

Dernæst for at støtte dem moralsk der sidder med en defekt Mac og som tænker
"Hvad koster den rep. mon?"-Så kan jeg bidrage med et aktuelt eksempel. Det
er til gavn for min næste. Mit motiv er altid:"Hvordan kan jeg gavne min
næste!" Så hvis du ransager mine motiver så skal det altid være dit
udgangspunkt. Jeg skriver for at hjælpe andre og for at hjælpe mig selv.

For det tyredie har der ikke været mange eksempler i denne retning. Jeg kan
faktisk ikke huske en eneste. Så derfor syntes jeg at emnet trængte til at
blive luftet.

Go' hund!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-05-08 13:36

Jens "Lyrik" Bech wrote:
> Hvorfor er du fræk som en slagterhund?

Fordi en veldresseret 'slagerhund' altid vil gå efter det kødben, der
ligger foran den.?

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-05-08 14:19

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Nej der har du ret! det gavner heller ikke din sag hvis du ymser vildt om
> hvordan den anden sætter sin newsreader op-

Det gør jeg stort set heller aldrig. Det håber jeg da, du har lagt mærke
til
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 26-05-08 13:06

Simpelt svar... Jeg læser fra oven. Derfor vil jeg helst læse fra oven i min
mail eller news. Det der står længere nede HAR jeg læst...
mvh. Mikael

Fra : Carl Drud

Dato : 23-05-08 16:18

"Jens \"Lyrik\" Bech" <lyrik@heaven.dk> writes:

> Ja for det har lige fra starten været en gang øbberbøv! Når
> newsreaderen sætter curseren, så er det smart at skrive der.

Det er jo for at du gå nedad i meddelelsen svare under de afsnit du vil
svare på, klippe det væk du ikke svarer på.

> Man gør det jo på e-mail! der er der ingen der fremfører
> nettikette. Det kører bare lige ud af landevejen.

Jeg synes tværtimod at når man har sendt en mail med flere spørgsmål,
får man en toppostet mail tilbage med et enkelt "Ja". Det viser sig så
at det er kun er et af spørgsmålene de har svaret på. Så nej, det kører
bestemt ikke lige ud af landevejen.

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 23-05-08 16:40

Nu prøver jeg.

--
Regards Jens "Lyrik" Bech

Forrige:

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-05-08 23:12

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Nu prøver jeg.

Jeg vil nødig kværulere, men nu har du sat alt det quotede i din
signatur. Derfor kommer det ikke med i mit svar. Til gengæld er Carl
Druds signatur ikke blevet klippet væk. Det burde ske automatisk.
Jeg vil godt indrømme, at man kan diskutere, om der skal postes
over eller under det quotede, men ingen kan vel mene, at det qoutede
skal med i signaturen. Jeg ved ikke, om det er dig eller dig program,
der gør det forkert.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 24-05-08 17:57

Det er det du høster for at sortere alt det væk som er under:
--
Det tager jeg mig overhovedet ike af.,-)
--

Svar på forrige indlæg:

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-05-08 18:38

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Det er det du høster for at sortere alt det væk som er under:
> --
> Det tager jeg mig overhovedet ike af.,-)

Nu er det ikke to bindestreger, men to bindestreger OG ET MELLEMRUM, som
er standardadskilleren for signatur. Alle normale nyhedslæsere sorterer
det nedenunder fra. Det er ikke noget, jeg har valgt at gøre. Hvis jeg
vil have det med, skal jeg til manuelt at kopiere det over i mit svar,
og det er altså lidt bøvlet. Hvis dit program anbringer det qoutede
derunder, så er der noget helt galt med dit program. En til er at
bundquote (eller topposte), men jeg har aldrig set nogen programmer
anbringe det quotede i signaturen. Så det er altså ikke mig, der høster
for at gøre noget, det er dig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-05-08 20:53

Thomas von Hassel wrote:

> Kan Windows Mail ikke sættes til at citere korrekt ?

Nej, og det er #...............

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-05-08 20:55

> Nej, og det er #...............

ak ... forbyd det skrammel siger jeg ....

/thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-05-08 10:06

Erik Richard Sørensen skrev:

> Det er jo Vista, - så det er ikke engang OE, Jens bruger...

Windows Mail i Vista er blot OE med et nyt navn.
Programmet virker på stort set samme måde som OE. Endda så meget,
at de samme hjælpeprogrammer også virker. Deriblandt OE Quotefix,
som nemt kan udrydde alle OEs dårligdomme hvad citering angår.

<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>.

FUT: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-05-08 13:34

Thomas G. Madsen wrote:

> Windows Mail i Vista er blot OE med et nyt navn.

Øh? - Det er nu en sandhed med visse modifikationer... Windows mail er
en 'nyskrivning' af MSOE.

Men hvor MS havde chancen for at vende tilbage til ClarisEmailers dyder,
da de overtog den og rettede Windows udgaven af CE til og gav den navnet
OutlookExpress, - så er de bare fortsat med at ødelægge og besværliggøre
livet for brugerne...

Det er jo ikke bare mellem WindowsMail og andre platforme og andre
mailklienter og newsreadere, der er problemer. - Problemerne er der så
sandelig også mellem OutlookExpress og WindowsMail. - Du kan fx. ikke
bare flytte/kopiere en inbox fra den ene til den anden, så programmet
selv registrerer mail-/news mapperne, som du fx. kan det i alle Mozilla
programmer.

> [...]
> at de samme hjælpeprogrammer også virker. Deriblandt OE Quotefix,
> som nemt kan udrydde alle OEs dårligdomme hvad citering angår.

Godt så, men hvorfor er der så ikke ret mange, der bruger det? - Og
hvorfor gør MS ikke noget selv, hvis det 'bare' er at bruge det lille
fix? - Det virker nemlig ikke altid på hverken OutlookExpress eller
windowsMail...

> FUT: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express.

Det er muligt, du synes, der skal en FUT på, og den her diskussion er
irrelevant i en Mac gruppe

Men det er vi nok mange, der er uenige i. - Det her handler om
kompatibilitet mellem forskellige programmer og styresystemer, der
bruges til det samme - nemlig at sende mails og læse/skrive i nyhedsgrupper!

Og med Mac'ens muligheder nu for også at køre i dualboot med både
Windows og OS X i både rene Mac, rene windows og blanndede miljøer, er
det da lige så afgørende, at vi her i gruppen har mulighed for at kunne
diskutere de problemer, der måtte opstå i den forbindelse.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-05-08 07:06

Erik Richard Sørensen skrev:

> Øh? - Det er nu en sandhed med visse modifikationer... Windows
> mail er en 'nyskrivning' af MSOE.

Muligvis, men ikke desto mindre så minder det uendeligt meget
om OE.

> Godt så, men hvorfor er der så ikke ret mange, der bruger det?

Hvor ved du fra, at ikke ret mange gør det?

> - Og hvorfor gør MS ikke noget selv, hvis det 'bare' er at bruge
> det lille fix?

Velsagtens fordi MS ikke har lavet det fix.

> - Det virker nemlig ikke altid på hverken OutlookExpress eller
> windowsMail...

Nå. 'Virker ikke' er et vidt begreb. Det har altid virket på de
utallige installationer af OE og Windows Mail hos familie, venner
og bekendte, jeg har installeret det på.

--
Hilsen
Madsen

Fra : PeterBP

Dato : 26-05-08 10:07

> [...]

> ...................960,-
> Miljøafgift...................................................................
...........12,-
> TOTAL.........................................................................
...1140,-
> Total inkl.
> MOMS............................................................1425,-
>
> Så skal man faxe accepten og så kan man hente i sin lokale Humac.
>
> Jens

Kan ikek lade være med at bide mærke i "miljøafgift"... det koster
garntrisse mere i administration at skrive den skide linie på papiret
end den bringer ind... pffft.

--
regards , Peter B. P. http://macplanet.dk
Washington D.C.: District of Criminals

"I dont drink anymore... of course, i don't drink any less, either!

Fra : PeterBP

Dato : 26-05-08 10:07

> [...]

> undersøgelsen!"
>
> Han sagde envidere:"Folk har al for lidt tiltro til deres forsikringer! De

Forsikringsformaer har ikke et godt ry, men det hænger nok sammen med at
folk der er uretfærdigt behandler kæfter mere op end dem der er
tilfredse med deres forsikringsselskab, og derfor er mere synlige.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 26-05-08 14:43

"nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> writes:

> Simpelt svar... Jeg læser fra oven. Derfor vil jeg helst læse fra oven i min
> mail eller news. Det der står længere nede HAR jeg læst...

Du har lige klippet en hel masse væk. Hvordan skal jeg have en jordisk
chance for at vide, hvad det er du svarer på, hvis du ikke angiver
sammenhængen? Det er jo alt andet lige hurtigere for mig, at springe
dine indlæg over, end at forsøge at hitte rede i, hvilket af de
foregående indlæg (og hvilke dele heraf), du svarer på. Det synes jeg
er synd, når du nu er sådan et behageligt menneske med noget på
hjertet, der er værd at lytte til.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH