Separere sange fra samme album?
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 20-05-08 16:41

Hej!!

Jeg har et problem med iTunes. I nogle tilfælde, når jeg indfører et nyt
album til iTunes, separere den sangene så nogle af sangene ligger i ét
album og de resterende i et andet.

Er der nogen, der har kendskab til dette problem og kender en løsning så
alle sange, som er importeret fra samme album, ligger under samme album?

Eksempel:
Jeg importerede queen greatest hits I. 10 af sangene ligger korrekt, men
de restende bliver anvist, somom de kom fra et andet album; selvom det
ikke er tilfældet. Alle information er dog identiske.

Kristian

Fra : Steen Jensen

Dato : 20-05-08 17:38

Peder Hanghøj <peder@hanghoej.dk> wrote:

> [...]
> de restende bliver anvist, somom de kom fra et andet album; selvom det
> ikke er tilfældet. Alle information er dog identiske.

Oplever jeg også ind imellem.
Tit sker det når der figurerer en gæstesolist eller lign.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-05-08 23:19

Steen Jensen <isteen@gmail.com> wrote:

> Oplever jeg også ind imellem.
> Tit sker det når der figurerer en gæstesolist eller lign.

Det problem har man søgt at løse i seneste udgave af iTunes med
indførelse af begrebet "albumkunstner". Her skal man skrive navnet på
den kunstner, der har udgivet albummet, og som man vil have albummet
arkiveret under. Så ændrer det ikke noget, at der er et par numre med
gæstesolister.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-05-08 21:40

Peder Hanghøj skrev den 20-05-2008 17:41:
> [...]
> de restende bliver anvist, somom de kom fra et andet album; selvom det
> ikke er tilfældet. Alle information er dog identiske.

Den gør det baseret på informationen fra CDDB/Gracenote. Der kan nemt
være et mellemrum i slutningen af et felt hvor du ikke kan SE det, men
iTunes skelner.