[Finder] Sortere efter filtype
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-05-08 09:43

Er jeg blind, eller er det umuligt at få Finder i OS 10.4.x til at
sortere efter filtypen? Når jeg f.eks. kobler mit hukommelseskort
til kameraet til, får jeg følgende sortering, uanset hvilken visning
Finder-vinduet er stillet til:

PICT0001.JPE
PICT0001.MRW
PICT0001.THM
PICT0002.JPE
PICT0002.MRW
PICT0002.THM

Jeg ønsker følgende sortering:

PICT0001.JPE
PICT0002.JPE
PICT0001.MRW
PICT0002.MRW
PICT0001.THM
PICT0002.THM

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-05-08 09:53

> [...]
> sortere efter filtypen? Når jeg f.eks. kobler mit hukommelseskort
> til kameraet til, får jeg følgende sortering, uanset hvilken visning

jo da, du brude kunne klikke i kollonen "kind" eller "fil type " (jeg
kan ikke huske af den hedder på dansk)

/thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-05-08 10:02

Thomas von Hassel skrev:

> jo da, du brude kunne klikke i kollonen "kind" eller "fil type "
> (jeg kan ikke huske af den hedder på dansk)

D'OH! Den havde jeg overset, fordi den kun findes i 'Liste'-visningen.
Jeg arbejder altid i 'Kolonne'-visningen, hvor der (underligt nok),
ingen kolonner findes til ændring af sorteringen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-05-08 10:07

> D'OH! Den havde jeg overset, fordi den kun findes i 'Liste'-visningen.
> Jeg arbejder altid i 'Kolonne'-visningen, hvor der (underligt nok),
> ingen kolonner findes til ændring af sorteringen.

Det er da ikke underligt ... når der nu kun er én kolonne ;)

/thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-05-08 11:12

Thomas von Hassel skrev:

> Det er da ikke underligt ... når der nu kun er én kolonne ;)

Nå nej, men en eller anden form for sorteringsmulighed i den
visning, ville nu være rart, synes jeg :)

--
Hilsen
Madsen