Kan et WIFI blive svagt?
Fra : Mich Ottosen

Dato : 08-05-08 20:10

Eller sagt på en anden måde: kan et andet tårdløst netværk i nærheden
blive dominerende?
Symptomer: tidligere, hvor der ikke var så mange netværk i nærheden,
skulle jeg resette min Asus router en gang om ugen eller hver fjortende
dag.
Nu skal den resettes hver dag. I dag har det ovenikøbet været nødvendigt
med to gange. Det er lidt træls, som de siger i visse egne af Jylland.
Er det min router der er "for svag" eller er der en eller flere af de
andre, som jeg fanger, der er "for stærke"?

Hvad vil løsningen være? Udover selvfølgelig at gå tilbage ti trådet
netværk

--
v.h.,
Mich.

Fra : Per Jensen

Dato : 09-05-08 00:50

Mich Ottosen skrev:
> [...]
> andre, som jeg fanger, der er "for stærke"?
>
> Hvad vil løsningen være? Udover selvfølgelig at gå tilbage ti trådet

Det der lyder nærmere som om at kondensatorene enten i din router eller
specielt strømforsyningen er ved at være færdige.

Du kan evt. på routeren prøve at skifte kanalen det trådløse netværk
bruger. Standard er kanal 11, prøv f.eks. med kanal 1 istedet.

Men den der beskrivelse lyder bestemt som om, at det er en fejl i
routeren. Forstyrrelser kan ikke "låse" din router, så en genstart er
nødvendig - kun påvirke den trådløse forbindelse så bliver ustabil.

Prøv engang at tilgå routerens konfigurationsside når den er gået i
balås. Kan du ikke komme ind i den, så står det jo klart at du har en
hardwarefejl.

// Per.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 13-05-08 21:26

Per Jensen <news@remothepigzapro.dk> wrote:

> [...]
>
> Prøv engang at tilgå routerens konfigurationsside når den er gået i
> balås. Kan du ikke komme ind i den, så står det jo klart at du har en

Tak for dit svar. Jeg tror dig på dit ord. Det er sikkert routeren der
er ved at stå af.

Jeg har ikke testet den med kabel og opsætning - endnu.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Jesper

Dato : 13-05-08 21:34

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Tak for dit svar. Jeg tror dig på dit ord. Det er sikkert routeren der
> er ved at stå af.
>
> Jeg har ikke testet den med kabel og opsætning - endnu.

På det europæiske WiFi net kan der være 4 netværk uden at forstyrre
hinanden på kanalerne 1-5-9-13.

Hvis du alligevel skal have en ny router, så overvej en TimeCapsule
eller en Airport Extreme Basestation + USB Harddisk hvis du har 10.5
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Mich Ottosen

Dato : 13-05-08 22:23

> På det europæiske WiFi net kan der være 4 netværk uden at forstyrre
> hinanden på kanalerne 1-5-9-13.

Ja. lige nu (og næsten altid) fanger min antenne i MB'en otte netværk.
Så måske skal jeg lige lægge mig i selen og skifte kanal, hvis de nu
alle bruger samme kanal, _kan_ der vel være forstyrrelser? Eller hvad?

> Hvis du alligevel skal have en ny router, så overvej en TimeCapsule
> eller en Airport Extreme Basestation + USB Harddisk hvis du har 10.5

Jeg er ikke kommet til Leopard endnu. Og TimeCapsule arbejder med
TimeMachine ... men overvejer da kraftigt en Airport.
Tak for svar

--
v.h.,
Mich.