Musik fra TDC
Fra : Niels poulsen

Dato : 06-05-08 09:41

Hvordan får man adgang til og dowload musik fra TDC gratis, fra min
Mac min
jeg kan ikke finde ud af det !!
--

YouTube - Politik by Gordon Inc - Fuck demokratiet
<http://www.youtube.com/watch?v=FqxWMwixh6g&feature=related>

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-05-08 09:48

Niels poulsen <mac@com> wrote:

> Hvordan får man adgang til og dowload musik fra TDC gratis, fra min
> Mac min
> jeg kan ikke finde ud af det !!

Det kan du heller ikke. Virker kun med windows.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-05-08 09:51

Niels poulsen <mac@com> wrote:

> Hvordan får man adgang til og dowload musik fra TDC gratis, fra min
> Mac min
> jeg kan ikke finde ud af det !!

Det kan man desværre ikke. TDC skriver det faktisk på deres side med
hjælp, men man skal lede lidt efter det. Problemet er, at musikken er
kopibeskyttet med DRM fra Microsoft. Den kan kun afspilles under
Windows. TDC skriver lidt frækt, at Mac ikke understøtter dette system,
og at størstedelen af pladeselskaberne kræver DRM. Det er for så vidt
ikke forkert, men sandheden er nok snarere, at Microsoft ikke ønsker at
lave en udgave af deres DRM til andre systemer end Windows. Det er også
rigtigt, at de fleste pladeselskaber kræver DRM, men det behøver jo ikke
være den udgave, som TDC har valgt, og som altså kun kan afspilles under
Windows.

<http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?
file=index.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=16116>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels poulsen

Dato : 06-05-08 10:20

Henrik Münster skrev:

> [...]
>
> <http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?
> file=index.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=16116>

Nå så kan jeg bedre forstå for jeg havde slev prøvet men i skal havde
tak !!!
--
YouTube - Guns N' Roses - Knockin' On Heavens Door (Rock Am Ring 2006)
<http://www.youtube.com/watch?v=mUv4a_AdB1Q&feature=related>YouTube -

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 06-05-08 16:56

"Niels poulsen" <mac@com> skrev i meddelelsen

> Nå så kan jeg bedre forstå for jeg havde slev prøvet men i skal havde tak
> !!!
Du kan bare have dualboot i Windows så kører det for dig.
Filerne skulle kunne rippes i Tunebite.-For Windows.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-05-08 18:53

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Filerne skulle kunne rippes i Tunebite.-For Windows.

er det noget du ved eller noget du siger ? Ingen af mine std. værktøjer
til konverting af wma dmr -> wma uden drm virker på PLAY filerne ...

/thomas

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 06-05-08 19:33

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> er det noget du ved eller noget du siger ? Ingen af mine std. værktøjer
> til konverting af wma dmr -> wma uden drm virker på PLAY filerne ...
>
> /thomas
Det er eneste mulighed ud over fair4use. Men den sidste virker kun med
mediaplayer version 10.
Problemet er at jeg ikke har en musikfil jeg kan prøve med for at hjælpe
dig.
Du kan anvise eller sende mig en, så skal du få resultatet.Eller du kan
downloade prøveversionen. Men du må gerne sende mig en fil alligevel så jeg
lige kan prøve det af selv.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-05-08 20:10

> [...]

> downloade prøveversionen. Men du må gerne sende mig en fil alligevel så jeg

hmm ok, Tunebite kræver at du kan afspille filen da den bare ripper
lyden direkte via audiodriveren ....

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 06-05-08 21:19

Thomas von Hassel skrev:

> hmm ok, Tunebite kræver at du kan afspille filen da den bare ripper
> lyden direkte via audiodriveren ....
>
> /thomas
Jamen det er vel godt nok? Vær du glad for at du ikke som jeg skulle
strippe to wmv film indkøbte i USA for DRM. Det var en opgave. Jeg måtte
designe min XP installation til formålet. En bestemt type mediaplayer.
Nu har jeg de to film til fri afbenyttelse. Men jeg har stadigvæk én jeg
ikke engang kan spille! En wmv High Def af Terminator 2. Jeg har aldrig
set den!
MediaPlayer kontrollerer min ip-adresse og afviser mit forsøg! jeg skal
bo i USA eller Canada for at se wmv-filmen! Fake proxies har de også
check på. Den er det ultimative DRM.

Til sammenligning er Blu-Ray piece of cake!

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-05-08 21:27

Jens Erik Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> check på. Den er det ultimative DRM.
>
> Til sammenligning er Blu-Ray piece of cake!

det har jeg simpelthen ikke tålmodighed til at bixe med. Enten så skal
det virke "out of the box" eller også kan de beholde deres ragelse. Jeg
køber stadig det mest på cd ... PLAY bruger jeg udelukkende så jeg
slipper for en tur på biblioteket hvis er i tvivl om der er noget jeg
skal have købt eller ej.

/thomas

/thomas

Fra : Niels poulsen

Dato : 07-05-08 11:00

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> køber stadig det mest på cd ... PLAY bruger jeg udelukkende så jeg
> slipper for en tur på biblioteket hvis er i tvivl om der er noget jeg

Ja det lyder temmelig indviklet som jeg må nøjes med og låne på vores
udmærket biblioteket.ja så føler jeg mit Iq nive og så sker der ikke
noget ved det !!! med Tak for alle svar en
--
http://www.youtube.com/watch?v=EZ7KH1hPhs8

http://www.youtube.com/watch?v=w_V-Z1jEEeM

Fra : Morten Lind

Dato : 07-05-08 16:15

Jens Erik Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> En wmv High Def af Terminator 2. Jeg har aldrig
> set den!

Pyt med det, Jens - det er en elendig film

M., der ser film i biografen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-05-08 21:42

On Wed, 7 May 2008 17:14:51 +0200, info@for-ogefternavn.dk (Morten
Lind) wrote:

>Pyt med det, Jens - det er en elendig film

Pppfffftttt!

:)

Fra : Niels poulsen

Dato : 08-05-08 12:17

Jens "Lyrik" Bech skrev:

> [...]
> Du kan anvise eller sende mig en, så skal du få resultatet.Eller du kan
> downloade prøveversionen. Men du må gerne sende mig en fil alligevel så

Ja men hvor holde på din hemmelighed så jeg vil gerne havde gerne kunne
så hvorfor kommer du ikke med et links Jens
--
http://www.youtube.com/watch?v=mUv4a_AdB1Q&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=7yey9Bjfaaw&feature=related

Fra : Morten Lind

Dato : 07-05-08 16:11

> Du kan bare have dualboot i Windows så kører det for dig.
> Filerne skulle kunne rippes i Tunebite.-For Windows.
>
> Hilsen
> Jens

Kære Jens - Manden har en Mac, OK? Altså, en rigtig Mac, OK? Så hvordan
kan det være, du svarer, som du gør?

M.

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 07-05-08 18:23

"Morten Lind" <info@for-ogefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Kære Jens - Manden har en Mac, OK? Altså, en rigtig Mac, OK? Så hvordan
> kan det være, du svarer, som du gør?
Hvordan det kan være jeg svarer som jeg gør?
Enten skulle jeg have sagt-ingen løsning! Eller henvist til en løsning der
kan lade sig gøre i Bootcamp. Jeg valgte det sidste.

Har du en OS X løsning?-Nej vel!

Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 07-05-08 19:02

> [...]

> Enten skulle jeg have sagt-ingen løsning! Eller henvist til en løsning der
> kan lade sig gøre i Bootcamp. Jeg valgte det sidste.

Nogle har et religiøst forhold til operativsystemer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-05-08 15:14

Niels poulsen <mac@com> wrote:

> Hvordan får man adgang til og dowload musik fra TDC gratis, fra min
> Mac min
> jeg kan ikke finde ud af det !!

Det eneste jeg kan komme på, er at strippe musikken for DRM
http://gear.comon.dk/index.php/news/show/id=15562

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-08 19:03

Steen Jensen <isteen@gmail.com> wrote:

> Det eneste jeg kan komme på, er at strippe musikken for DRM
> http://gear.comon.dk/index.php/news/show/id=15562

Ironisk nok så er der jo ingen der har adgang til play, eller som køber
musik online der vil redistribuere dem ... det er ihvertfald meget meget
få der vil gøre det. Hvis du først er ude efter ulovlig musik så er der
så mange andre kilder til det ....

/thomas

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-05-08 21:31

> [...]
> musik online der vil redistribuere dem ... det er ihvertfald meget meget
> få der vil gøre det. Hvis du først er ude efter ulovlig musik så er der

Jeg er hverken kunde hos TDC....eller bruger Play, så det er ikke noget
der optager mig synderligt.