kan man selv skille en PBG4 ad?
Fra : thohei

Dato : 02-05-08 09:34

Har igen, igen problemer med at få en cd ud som har sat sig fast. Har
læst tidligere tråde om hvordan man gør, men det duer ikke denne
gang. Den siger alle eject-lyde som den skal, men der kommer ikke
noget ud. Har prøvet at jage en pincet ind, men kan ikke få fat og
hive til i rette øjeblik.
Kan man skille den ad og fysisk fjerne disken?
Det er virkelig en gene, at man aldrig ved om skiverne sætter sig
fast.
På forhånd tak for hjælp.
Thomas

powerbook g4 sølvfarvet 1,5 ghz power pc

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-08 18:07

thohei skrev:
> [...]
> gang. Den siger alle eject-lyde som den skal, men der kommer ikke
> noget ud. Har prøvet at jage en pincet ind, men kan ikke få fat og

Prøv evt med et stykke bredt, lidt stift papir som du lirker ind af
rillen således at det kommer mellem cd og rille på den side som "går
på". Så skulle du kunne lade den glide på papiret i stedet for på rillen.

Hvis det sker tit, kan kabinettet have sat sig lidt.

Fra : thohei

Dato : 02-05-08 12:26

> [...]
>
> Hvis det sker tit, kan kabinettet have sat sig lidt.
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Okay. Hvordan mon jeg finder ud af hvilken side der går på? Jeg
synes ikke jeg kan se ind og finde ud af det. Har også prøvet at
vride lidt(!) i kabinettet mens den ejecter, men altså uden held.
Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-05-08 01:52

http://www.ifixit.com/Guide/Mac/

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : thohei

Dato : 03-05-08 02:14

> http://www.ifixit.com/Guide/Mac/
>
> --
> mvh. Morten Reippuert Knudsen
>
> "Besides, if you can't get a decent kernal panic
> or two in a month, what's the point of living?"

Det er godt nok en vild guide. Mange tak. Jeg tager mig lige sammen
og overvejer om jeg kan det.
Thomas

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 04-05-08 17:14

"thohei" <heinesen@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det er godt nok en vild guide. Mange tak. Jeg tager mig lige sammen
> og overvejer om jeg kan det.
> Thomas
Du kunne jo også prøve at gå ned i butikken hvor du har købt den og spørge
om råd. Hvis mine briller bliver løse i stellet går jeg ned hvor jeg købte
dem i sin tid og de er meget behjælpelige med lige at rette stellet.
For os andres skyld! Så gå ned i butikken. Jeg er nysgerrig efter at høre
hvordan de behandler dig.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-05-08 17:17

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> dem i sin tid og de er meget behjælpelige med lige at rette stellet.
> For os andres skyld! Så gå ned i butikken. Jeg er nysgerrig efter at høre

Briller != Computer udstyr. De fleste "butikker" i dag har ikke
værksteds faciliteter og manden bag disken har nok aldrig haft en
skruetrækker på en bærbare før...

/thomas

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 04-05-08 21:25

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen
> Briller != Computer udstyr. De fleste "butikker" i dag har ikke
> værksteds faciliteter og manden bag disken har nok aldrig haft en
> skruetrækker på en bærbare før...

At diske sætter sig ubehjælpeligt fast i Mac's slotindrev er en medfødt
fejl. Jeg har været ude for det lige fra starten. Mac's er født med dette
fejlbehæftede drev.
Den eneste måde at omgå problemet er aldrig! at sætte diske i der har
etiketter! Det har jeg selv praktiseret for at omgå problemet og det har
været med held. Endvidere bruger jeg mest eksterne DVD-drev som har en
skuffe der kan voldtages!

Der har altså været ustandselige klager over Mac og diske der sætter sig
fast, således at man må formode at de har oparbejdet en viden om problemet
og en løsningsmodel der er fordelagtig for kunden!

Derfor mit råd til ham.
Jeg kender godt din holdning. Det er sådan cirka at garantien gælder til man
er kommet over dørtærskelen, som du også lufter her.
Det kan manden ikke bruge til noget. Medfødte fejl er fabrikationsfejl og
her pådrager fabrikanten sig et ansvar. De burde som bilfabrikkerne kalde
alle de defekte drev hjem og udskifte dem med nogle der tåler dagligt brug.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-05-08 22:13

> [...]

> At diske sætter sig ubehjælpeligt fast i Mac's slotindrev er en medfødt
> fejl. Jeg har været ude for det lige fra starten. Mac's er født med dette

sludder ..

> [...]
> fast, således at man må formode at de har oparbejdet en viden om problemet
> og en løsningsmodel der er fordelagtig for kunden!

Det er vist lidt af en overdrivelse ...

> Derfor mit råd til ham.
> Jeg kender godt din holdning. Det er sådan cirka at garantien gælder til man
> er kommet over dørtærskelen, som du også lufter her.

næh, slet ikke, men der er forskel på en ny maskine og så en der er ca.
4 år gammel.

> [...]
> alle de defekte drev hjem og udskifte dem med nogle der tåler dagligt brug.

vrøvl igen.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-05-08 23:25

Jens "Lyrik" Bech skrev den 04-05-2008 22:25:

> været med held. Endvidere bruger jeg mest eksterne DVD-drev som har en
> skuffe der kan voldtages!

Er du helt sikker på at det er noget vi har godt af at vide? Uhada.

> [...]
> og her pådrager fabrikanten sig et ansvar. De burde som bilfabrikkerne
> kalde alle de defekte drev hjem og udskifte dem med nogle der tåler

Der står garanteret i brugervejledningen at man skal undlade visse ting.
Det er nok en af de.