Ordbog i mail
Fra : Dude

Dato : 01-05-08 12:29

Hvordan er det nu man sætter en dansk ordbog (stavekontrol) i Apple Mail?

Mvh
John

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-05-08 00:08

Dude <mailxxxikkedettexxx@johnkjoller.dk> wrote:

> Hvordan er det nu man sætter en dansk ordbog (stavekontrol) i Apple Mail?

Hvilken version? Hvis det er under Mac OS X 10.5, er der indbygget dansk
stavekontrol. Den aktiveres uder menuen Rediger. Under tidligere
versioner af Mac OS X skal man bruge CocoAspell.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Dude

Dato : 04-05-08 13:51

Henrik Münster skrev:
> Hvilken version? Hvis det er under Mac OS X 10.5, er der indbygget dansk
> stavekontrol. Den aktiveres uder menuen Rediger. Under tidligere
> versioner af Mac OS X skal man bruge CocoAspell.

John:
Jeg bruger 10.4

Men nu har jeg så været en idiot og startede med at hente CocoAspell for
PowerPC - og kom først i tanke om at min Macbook er Intelbaseret
EFTER at have installeret CocoAspell.

Så slettede jeg CocoAspell filerne igen.
Og hentede den Intel baserede version, installerede, hentede den danske
ordbog, lagde den på plads, og åbnede for Systeminstillingerne for at
aktivere den danske ordbog.
Men Spelling knappen virkede ikke, - jeg fik besked om at der var noget
galt med versionen.

OK så prøvede jeg at fjerne Spelling symbolet fra Systemindstillingerne,
og slette CocoAspell mappen igen. Fordi det måske var noget med en rest
fra PPC versionen, hvad ved jeg...

Har nu geninstalleret Intel versionen, og lagt den danske ordbog ind, -
men Spelling knappen er ikke kommet tilbage i Systemindstillingerne...

Kan nogen hjælpe mig ud af det l... jeg selv har rodet mig ud i her?

Mvh
John

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-05-08 15:01

> [...]

> men Spelling knappen er ikke kommet tilbage i Systemindstillingerne...
>
> Kan nogen hjælpe mig ud af det l... jeg selv har rodet mig ud i her?

Det er måske et dumt spørgsmål, men har du genstartet eller i det
mindste logget ud og ind igen? Ellers dukker der ikke nye kontrolpaneler
op. Jeg tør næsten ikke sige det, men jeg fik aldrig CocoAspell til at
virke på en Intel-Mac. Jeg havde ellers brugt CocoAspell i årevis, men
fra jeg fik min MacBook i januar 2007, og til Mac OS X 10.5 kom frem,
klarede jeg mig uden stavekontrol. Jeg tror dog ikke, det er en generel
fejl, for mange andre kan sagtens bruge CocoAspell på en Intel-Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Dude

Dato : 04-05-08 16:38

Henrik Münster skrev:
> [...]
> klarede jeg mig uden stavekontrol. Jeg tror dog ikke, det er en generel
> fejl, for mange andre kan sagtens bruge CocoAspell på en Intel-Mac.

Ja, jeg har genstartet...
Ej, hvor super ærgerligt. Det kunne tyde på at jeg ikke kan få den til
at virke....

Andre; sig ENDELIG til hvis I har goe råd.