Hvor godt er tvout på macbook ?
Fra : jagge

Dato : 24-04-08 19:05

Hej

Hvilken kvalitet kan jeg forvente at jeg kan opnå hvis jeg køber et
mini-DVI til composite stik og bruger macbooken til at afvikle film
til tv på ?

Er det på højde med en DVD afspiller hvis kvaliteten af materialet er
til det ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-08 19:44

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> til tv på ?
>
> Er det på højde med en DVD afspiller hvis kvaliteten af materialet er

Composite signal er noget bras. Og afhængig af fjersyn så kan du
riskiere "sjove" effekter, f.eks. at højre eller venstre side "krænger"
ind eller ud.

Hvis du kan så kør VGA eller DVI -> HDMI til dit fjernsyn.)

/thomas

Fra : jagge

Dato : 24-04-08 20:18

> Composite signal er noget bras. Og afhængig af fjersyn så kan du
> riskiere "sjove" effekter, f.eks. at højre eller venstre side "krænger"
> ind eller ud.

ahh ok så gider jeg slet ikke forsøge :+)

> Hvis du kan så kør VGA eller DVI -> HDMI til dit fjernsyn.)

Ok så venter jeg til jeg har fået noget nyere skærm :+)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-04-08 00:07

> ahh ok så gider jeg slet ikke forsøge :+)

> Ok så venter jeg til jeg har fået noget nyere skærm :+)

Jeg tror altså, Thomas er meget kræsen. Man har altså klaret sig fint
med composite i årevis. Jeg har flere gange købet kabler til et par
hundrede kroner til børnenes spillekonsoller, så de blev forbundet med
scart eller component i stedet for composite, og jeg er ærligt talt
blevet skuffet over den minimale forskel. Jeg vil altså mene, at
composite sagtens kan bruges, hvis man ikke er enormt kræsen.
Er man feinschmecker er det selvfølgelig en anden sag, men
personligt er jeg godt tilfreds med en dvd-afspiller fra Netto til kr.
278,-. Den er langt bedre end vores B&O video, som kostede kr. 8.000,-
for nogle år siden. Men jeg er godt klar over, at nogle er utilfredse
med dvd-afspillere til kr. 3.000,- og skal have en til kr. 10.000,- for
at synes, billedet er godt. Sådan er vi så forskellige.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-08 05:13

> [...]
> med dvd-afspillere til kr. 3.000,- og skal have en til kr. 10.000,- for
> at synes, billedet er godt. Sådan er vi så forskellige.

kræsen ... jo måske, men jeg har brugt en composite adapter til et
billedrørs fjernsyn og det var godt nok ringe. Og det er specifikt
output fra en macbook eller lign. til TV som jeg har problemer med. Jeg
har også brugt composite til et par andre ting uden problemer.

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 24-04-08 20:24

On Thu, 24 Apr 2008 20:04:49 +0200, jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> til tv på ?
>
> Er det på højde med en DVD afspiller hvis kvaliteten af materialet er

Har kun prøvet den med VGA. Der er den meget fin og kan vise to skærme, en
på MacBooken og en på TV. Intet i vejen med kvaliteten på en 42" HD
Plasmaskærm.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-08 21:10

Jens Erik Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Har kun prøvet den med VGA. Der er den meget fin og kan vise to skærme, en
> på MacBooken og en på TV. Intet i vejen med kvaliteten på en 42" HD
> Plasmaskærm.

VGA != Composite .....

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 24-04-08 22:51

On Thu, 24 Apr 2008 22:10:11 +0200, Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>
wrote:

> VGA != Composite .....
>
> /thomas
Nej VGA er ikke composite!)) Computerskærme er forbundet med VGA eller
DVI.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech