Algierske domstol prøver på at tvinge en k~
Fra : Cyril Malka

Dato : 26-05-08 13:39

Habiba Kouider (35) blev taget ud af en bus uden for Tiaret (Algeriet)
da politiet fandt flere bibler og bøger om kristendommen i hendes taske.

Anklageren holdt fast på, at han vil droppe sagen, hvis hun vendte
tilbage til Islam.

Flere kristne er i samme situation.

Læs mere her:
<http://www.onenewsnow.com/Persecution/Default.aspx?id=123352>

Under alle omstændigheder vinder Islam hver dag terræn over for
kristendommen.

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
Følg mig på twitter: http://twitter.com/cyrilmalka

Fra : Vidal

Dato : 26-05-08 16:39

Cyril Malka skrev:
> [...]
> <http://www.onenewsnow.com/Persecution/Default.aspx?id=123352>
>
> Under alle omstændigheder vinder Islam hver dag terræn over for

Som biblen forudsiger.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 27-05-08 13:58

Den 26.05.2008 kl. 17:39 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:

> Som biblen forudsiger.

Jeg ser ikke Islam nævnt noget sted i Bibelen, men venter gerne på et
link...

Henrik Blunck - Dianalund
Learn More About Spyware => http://www.blunck.dk/consulting/spyware/
Overview of blogs etc => http://blunckmeister.googlepages.com/

Fra : Vidal

Dato : 27-05-08 14:11

Henrik V Blunck skrev:

> Jeg ser ikke Islam nævnt noget sted i Bibelen, men venter gerne på et
> link...

Jeg har ikke lige stedet present her og nu, men
prøv i apokalypsen at se, efter jøderne er vendt
tilbage til Israel, hvordan Jerusalem nedtrædes.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 28-05-08 23:53

Den 27.05.2008 kl. 15:10 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:

> Jeg har ikke lige stedet present her og nu, men
> prøv i apokalypsen at se, efter jøderne er vendt
> tilbage til Israel, hvordan Jerusalem nedtrædes.

Endnu engang: *Islam* ses ikke nævnt noget sted i Bibelen.

Den er tilgængelig onine, hvis du ikke har nogen på hylden.
Da jeg søgte på www.bibel.dk var der ingen match jvfr.
http://henrikblunck.screensend.com/islam-i-bibelen.jpg

Altså: Hvordan dokumenterer du *din* påstand: "Som biblen forudsiger", når
islam ikke er at finde i den bog du henviser til?

Fra : Vidal

Dato : 29-05-08 06:54

Henrik V Blunck skrev:

> Endnu engang: *Islam* ses ikke nævnt noget sted i Bibelen.

Jeg har intetsteds skrevet, at ordet muslim forekommer
i biblen.

> [...]
>
> Altså: Hvordan dokumenterer du *din* påstand: "Som biblen forudsiger",
> når islam ikke er at finde i den bog du henviser til?

Det afhænger af en fortolkning af åbenbaringen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 29-05-08 22:01

Den 29.05.2008 kl. 07:54 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:

> Jeg har intetsteds skrevet, at ordet muslim forekommer
> i biblen.

Læs dog tråden.

Der bliver skrevet "....vinder Islam hver dag terræn over for
kristendommen"

Du skriver: "Som biblen forudsiger"

Der er tale om "Islam" og hverken ordene "mekka", "medina", "fem søjler"
eller for den sags skyld "muslim"

Den fremviste søgning var efter ordet "islam" da *du* påstod "som biblen
forudsiger"

> Det afhænger af en fortolkning af åbenbaringen.

Ja, okay. Hvis alle 22 kapitler er kogt ned til det du indtil videre
forstår af tråden så erkender jeg, at alt er åben for en "fortolkning",
for ellers var der vist intet..... Eller var der?

Fra : Cyril Malka

Dato : 30-05-08 00:29

In article <op.ubxooidcn1el4e@macintosh.local>,
"Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> wrote:

> Den fremviste søgning var efter ordet "islam" da *du* påstod "som biblen
> forudsiger"

Villy skriver aldrig noget af betydning. Hvis han skriver noget, så går
det ud på at nedgøre andre, lyve, bagtale, og bagefter går det ud på
enten:

1) Det har jeg aldrig sagt, eller
2) Stakkels mig, jeg bliver forfulgt.

Jeg er bange for, at du kan droppe enhver fornuftig snak med vedkommende.

Han burde være blevet politiker.

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => www.nytestamente.org
.... Den, der ikke nyder livet får ingen desssert.

Fra : Vidal

Dato : 30-05-08 09:58

Cyril Malka skrev:

> Villy skriver aldrig noget af betydning. Hvis han skriver
> noget, sågår det ud på at nedgøre andre, lyve, bagtale,
> og bagefter går det ud på enten:

Hvilke løgne tænker du på?

> 1) Det har jeg aldrig sagt, eller

Jeg har ikke nævnt ordet muslim i denne sammenhæng.

> 2) Stakkels mig, jeg bliver forfulgt.

Hehe.

> Jeg er bange for, at du kan droppe enhver fornuftig
> snak med vedkommende.

Sikkert. Han har jo også dig at snakke med, hvilke
behov skulle Blunck ellers have.

> Han burde være blevet politiker.

Intet er mig mere fjernt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 30-05-08 09:18

Henrik V Blunck skrev:

> Læs dog tråden.

Ja.

> [...]
> kristendommen"
>
> Du skriver: "Som biblen forudsiger"
>
> Der er tale om "Islam" og hverken ordene "mekka", "medina", "fem søjler"

At muslimerne optræder i biblen er en fortolkningsag.

Jeg beskæftiger mig med nogle fortolkninger af dels
Ã¥benbaringen og dels nogle bestemte forudsigelser i GT
for tiden.

Så jeg må erkende, at uformidlet kan mine ord godt
misforstås. Konteksten er nok mere i mit hoved,
derfor var det en umiddelbar reaktion på CMs ord.

> Den fremviste søgning var efter ordet "islam" da *du* påstod "som biblen
> forudsiger"

Ja, den er svært at red(d)e ud. Men jeg havde ikke
læst linket og mine ord var en slags spontan
reaktion og havde intet med *ordet* islam at gøre.

> Ja, okay. Hvis alle 22 kapitler er kogt ned til det du indtil videre
> forstår af tråden så erkender jeg, at alt er åben for en "fortolkning",
> for ellers var der vist intet..... Eller var der?

Hehe, der er lidt mere i det, end det. Men da mine forståelser
næppe vil vinde genklang hos hverken hos dig eller Cyril, må
problemet nok koges ned til mine manglende pædagogiske evner
og manglende tid og lyst til at tage den diskussion.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 30-05-08 09:34

Den 30.05.2008 kl. 10:18 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:
> [...]
[...]
> Så jeg må erkende, at uformidlet kan mine ord godt
> misforstås. Konteksten er nok mere i mit hoved,
> derfor var det en umiddelbar reaktion på CMs ord.

Javel. Bibelens kontekst er nu at finde i Vidals hovede....
Den lader jeg lige stå et øjeblik.

> Ja, den er svært at red(d)e ud. Men jeg havde ikke
> læst linket og mine ord var en slags spontan
> reaktion og havde intet med *ordet* islam at gøre.

Javel.

> [...]
> problemet nok koges ned til mine manglende pædagogiske evner
> og manglende tid og lyst til at tage den diskussion.

Det sidste lyder ganske usandsynligt. At du nogensinde opgiver en
diskussion er noget *helt* nyt...

Har du været på kursus?

Anyway: god weekend.

Fra : Vidal

Dato : 30-05-08 10:03

Henrik V Blunck skrev:
> [...]
>
> Javel. Bibelens kontekst er nu at finde i Vidals hovede....

Svarets kontekst, lille Henrik.

> Den lader jeg lige stå et øjeblik.

Er du helt sikker på det?

> Javel.

Det tager jeg som udtryk for, jeg har udtrykt
mig pædagogisk nok.

> Det sidste lyder ganske usandsynligt. At du nogensinde opgiver en
> diskussion er noget *helt* nyt...

Njah ... det er da sket.

> Har du været på kursus?

Nej, måske er jeg spontant blevet klogere af at læse
dine, Patruljens og CMs indlæg? De er jo fyldt med
sær visdom.

> Anyway: god weekend.

Tak i lige måde.

--