ortodokse jøder brænder "ny testamente" i ~
Fra : Cyril Malka

Dato : 22-05-08 11:22

Israelske autoriteter og mange jøder vrænger på næsen af de kristne som
forkynder evangeliet for jøder.

Det skal sandsynligvis ses i lyset af, at for mange krsitne retninger,
behøver man ikke at omvende jøder, hvorfor en del evangelister er noget
aggressiv i deres fremførsel.

I hvert fald blev en del af de kristne skrifter brøndt offentligt i
Israel.

Læs mere om det her (på engelsk): <http://www.kortlink.com/free/burn>

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
Følg mig på twitter: http://twitter.com/cyrilmalka

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 22-05-08 12:06

"Cyril Malka" <malka@nytestamente.org> skrev i meddelelsen
> [...]
> aggressiv i deres fremførsel.
>
> I hvert fald blev en del af de kristne skrifter brøndt offentligt i
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jo man behøver i allerhøjeste grad at omvende jøder og man har ret til at
gøre det.
Den fossile jødiske patriarkalske kultur trænger til en frisk demokratisk
vind fra kristendommens demokratiske indstilling :"jeg er Gud din
broder-kultur."

Men den tvangsneurotiske "jeg farmand bestemmer alt" søger selvfølgelig at
forhindre fremskridtet. "farmandsdespoten brænder bøger"

Ransag dig selv du store psykoanalytiker. Hvorfor gik du over til
jødedommen? Du dominerede dine børn totalt som den store farmand. For din
kone er du den store ufejlbarlige farmand. Du måtte cementere din kulturelle
baggrund-Derfor! Gjorde du det Cyril.
Du antog "Den store Farmands kultur!"-Patriarkatet!

Hilsen
jens

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 22-05-08 12:30

Den 22.05.2008 kl. 12:22 skrev Cyril Malka <malka@nytestamente.org>:
> Israelske autoriteter og mange jøder vrænger på næsen af de kristne som
> forkynder evangeliet for jøder.

Forståeligt, især fordi den modsatte indsats *ikke* gøres.

Til andre mindre kyndige på området: <http://www.jewfaq.org/gentiles.htm>

> [...]
> aggressiv i deres fremførsel.
> I hvert fald blev en del af de kristne skrifter brøndt offentligt i

Selvom jeg godt kan finde paralleler - herunder i 2. Mosebog 12:10 - så
henstår der stadig, at afbrændingen af bøger normalt befinder sig på et
historisk meget lavt akademisk plan, jvfr. bl.a. oversigten herfra:
<http://en.wikipedia.org/wiki/Book_burning> og især dette afsnit:
<http://en.wikipedia.org/wiki/Book_burning#Medieval_burning_of_Jewish_Literature>

Jeg forstår godt ønsket om at udrydde indhold der ikke har sin plads i ens
hjem, men det er diskussionen forfra om hvordan vi bør se på et eksemplar
af "det nye testamente" -- egentlig er det jo fiktion på lige fod med
Shakespeare og Charles Dickens m.fl. Ingen ville forvente afbrænding af
disse værker, vel?

SÃ¥ - selvom nogle ikke vil erkende det - der er stor forskel mellem
fløjene i jødedommen. Mange nuancer, og en *ret* til at være uenig der
ikke findes ret mange andre steder...

Henrik Blunck - Dianalund
Learn More About Spyware => http://www.blunck.dk/consulting/spyware/
Overview of blogs etc => http://blunckmeister.googlepages.com/

Fra : Cyril Malka

Dato : 22-05-08 15:38

In article <op.ubjzk0zdn1el4e@macintosh.local>,
"Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> wrote:

> [...]
> af "det nye testamente" -- egentlig er det jo fiktion på lige fod med
> Shakespeare og Charles Dickens m.fl. Ingen ville forvente afbrænding af

Nemlig.

Personligt, vil jeg synes at autodafeer viser en vis snæversynethed. man
kan ikke brænde idéer, uanset hvor idiotiske og menneskefjendske disse
ellers er.

> Så - selvom nogle ikke vil erkende det - der er stor forskel mellem
> fløjene i jødedommen. Mange nuancer, og en *ret* til at være uenig der
> ikke findes ret mange andre steder...

Nemlig. Og det er ikke fordi "Rabbi Shlomo" siger et, at så går alle
gåsegang og lystrer som nokkefår.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-05-08 17:00

Cyril Malka wrote:

> Nemlig.
>
> Personligt, vil jeg synes at autodafeer viser en vis snæversynethed.
> man kan ikke brænde idéer, uanset hvor idiotiske og menneskefjendske
> disse ellers er.

En klog person (muligvis endda en jøde i nutidigt tilbageblik på nazisternes
idag netop 70 år gamle autodafer?) har meget rammende engang sagt: "Den som
brænder bøger, begynder også hurtigt at brænde mennesker".

Og jo, Den Katolske Kirke - som du vist i øvrigt må kunne siges at være ret
personligt intimt bekendt med i kraft af din om end kortvarige tid som
medlem - er lige netop berygtet for at have skabt solid historisk præcedens
på begge områder påfaldende forlængelse af hinanden.

Så meget desto mere fortivlende er det dog også at høre om at lige netop
jøder i nutidens Israel griber til dèn slags eklatante fanatisme: Så mangler
vi vel sådan set blot genindførelse af Moselovsforeskreven steningsdødsstraf
for "blasfemi" for at vanviddet er fuldendt og enhver tanke om Israel som en
moderne, sækulær stat byggende på veludviklet Rabbinsk - og ikke
Ortodoks-mosaisk - Jødedom definitivt kan skrinlægges...

Anders Peter Johnsen

Fra : Moses Gelbmetal

Dato : 22-05-08 19:48

">
> Nemlig.
>
> Personligt, vil jeg synes at autodafeer viser en vis snæversynethed. man
> kan ikke brænde idéer, uanset hvor idiotiske og menneskefjendske disse
> ellers er.

Tja

Fra : Cyril Malka

Dato : 23-05-08 00:10

In article <4835bfe1$0$90270$14726298@news.sunsite.dk>,
"Moses Gelbmetal" <kazaruzi@yahoo.co.uk> wrote:

> Tja

Tjooo ...

> Tja

Mnjaaaah

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => www.nytestamente.org
.... Den, der ikke nyder livet får ingen desssert.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 03:49

"Cyril Malka" skrev i en meddelelse:

> Personligt, vil jeg synes at autodafeer viser en vis snæversynethed. man
> kan ikke brænde idéer, uanset hvor idiotiske og menneskefjendske disse
> ellers er.

Nej mon? "I begyndelsen var ordet, og ordet var hos Gud,
or ordet var Gud". (Sa er den ged vist barberet!).
Man kan slå mennesker ihjel (f.eks. Jesus), men ikke ord.
Og noget nyere, der ligger tæt på Johannes, nemlig Christiania-
LP'en fra 1973: "I kan ikke slå os ihjel, for vi er en del af jer
selv". Som skal forstås på den måde, at dét som frustrerede
mennesker forsøger at tilintetgøre gennem bogafbrænding
og henrettelse (Sokrates tillige), er den nagende tvivl i dem
selv om den livsløgn, de forsøger at opretholde, for at
retfærdiggøre deres eget trælse liv.

V.h. -- Ib

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 23-05-08 09:31

Den 23.05.2008 kl. 04:48 skrev Ib Baagøe <ib-baagoeSNABELprivat.dk>:

> Nej mon? "I begyndelsen var ordet, og ordet var hos Gud,
> or ordet var Gud". (Sa er den ged vist barberet!).

Citatet er fra Johannes-evangeliet - et kristent skrift.

> Man kan slå mennesker ihjel (f.eks. Jesus), men ikke ord.

*Eneste* dokumentation for denne påstand er *jeres* kristne skrift. Så er
den hverken længere eller kortere.

> [...]
> og henrettelse (Sokrates tillige), er den nagende tvivl i dem
> selv om den livsløgn, de forsøger at opretholde, for at

Wow. Sikke nogle referencer. Christiania-lp'er til "analyse" af andres
usikkerhed.
Den er der vist ingen grund til at kommentere nærmere.

God weekend, trods alt.

Fra : Vidal

Dato : 23-05-08 10:19

Henrik V Blunck skrev:

> *jeres* kristne skrift.

Er du blevet jøde, Henrik?

Jeg mindes at have set dig uden for en kirke med
dit nykonfirmerede barn fornyligt, er jødedommen
ikke god nok til dine børn?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 23-05-08 16:18

Den 23.05.2008 kl. 11:19 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:
> Jeg mindes at have set dig uden for en kirke med
> dit nykonfirmerede barn fornyligt, er jødedommen
> ikke god nok til dine børn?

Dine minder taler helt klart for sig selv. Da vores ældste datter kun lige
har rundet de seks år, så er du vist lidt science fiction-agtig med dine
minder...

Fra : Vidal

Dato : 23-05-08 19:32

Henrik V Blunck skrev:

> Dine minder taler helt klart for sig selv. Da vores ældste datter kun
> lige har rundet de seks år, så er du vist lidt science fiction-agtig med
> dine minder...

Hehe, så må du undskylde.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-05-08 17:28

Henrik V Blunck skrev i
news.ubllyhccn1el4e@macintosh.local

[ ... ]

> *Eneste* dokumentation for denne påstand er *jeres* kristne skrift.
> Så er den hverken længere eller kortere.

Sådan siger kun en forstokket jødekonvertit som til og med er medlem af
Malka-sekten. I er jo kendt for at være historierevisionister der gladeligt
forvansker og fordrejer for at få det til at passe med jeres forstokkede
opfattelser.

http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*
http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 23-05-08 09:35

Den 22.05.2008 kl. 16:37 skrev Cyril Malka <malka@nytestamente.org>:

> Nemlig.
> Personligt, vil jeg synes at autodafeer viser en vis snæversynethed. man
> kan ikke brænde idéer, uanset hvor idiotiske og menneskefjendske disse
> ellers er.

Præcis.

> Nemlig. Og det er ikke fordi "Rabbi Shlomo" siger et, at så går alle
> gåsegang og lystrer som nokkefår.

Nej, den slags finder vi - hélas - mange andre steder.

Det er *ikke* forbudt at tænke selv, og det er rart at have friheden til
at have sin egen holdning - uanset om de mere ortodokse måtte være enige.

Fra : Cyril Malka

Dato : 23-05-08 13:48

In article <op.ubll3ym3n1el4e@macintosh.local>,

> Nej, den slags finder vi - hélas - mange andre steder.
>
> Det er *ikke* forbudt at tænke selv, og det er rart at have friheden til
> at have sin egen holdning - uanset om de mere ortodokse måtte være enige.

Jeps.

Men bemærk, hvor meget støtte og debat, der er kommet ud i en nyhed om
et par jøder i Israel, der brænder bøger af.

Dér er de fleste enige i at påpege, hvor slem jøder og Israel er.

Når jeg sender en nyhed ud, om nogle af de åndssvagheder eller
ondskabsfuldheder bliver gjort af kristne, så får vi ikke så meget
diskussion, vel?

Hvorfor.

Det eneste formå med denne nyhed var at påpege, bevise og konkretisere
det, vi har snakket om for lidt siden: kategorisering.

Det er hermed illustreret og jeg vil gerne hermed takke alle de, der har
medvirket til det

Shabbat Shalom.

--
Venligst,

Cyril

http://www.malka.dk
.... Den, der ikke nyder livet får ingen dessert

Fra : N/A

Dato : 23-05-08 13:53

Fra : Vidal

Dato : 23-05-08 13:53

Cyril Malka skrev:
> In article <op.ubll3ym3n1el4e@macintosh.local>,

> Jeps.

Sommetider kan man også med god effekt læse
en bog for ikke at komme til at tro lidt for
meget på egen visdom.

> Men bemærk, hvor meget støtte og debat, der er kommet ud i en nyhed om
> et par jøder i Israel, der brænder bøger af.

Ja, det er vel nok mærkeligt. Autodafeer i Guds
eget land. I Tyskland var Goebbels ofte gæst ved
sådanne lejligheder. Har I nogen tilsvarende?

> Dér er de fleste enige i at påpege, hvor slem jøder og Israel er.

Der har altid været modstandere af Israel, det
har du hørt om, ikke?

> Når jeg sender en nyhed ud, om nogle af de åndssvagheder eller
> ondskabsfuldheder bliver gjort af kristne, så får vi ikke så meget
> diskussion, vel?

Hvad taler vi her om?

> Hvorfor.

Det afhænger vel af nyheden.

> Det eneste formå med denne nyhed var at påpege, bevise og konkretisere
> det, vi har snakket om for lidt siden: kategorisering.

Du kunne med god effekt læse:

Jewish Fundamentalism in Israel af Israel Shahak and
Norton Mezvinsky, så du måske kunne få lidt orden på
dine kategorier.

> Det er hermed illustreret og jeg vil gerne hermed takke alle de, der har
> medvirket til det

Jamen, selvtak.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 23-05-08 14:27

Vidal skreiv:

> Sommetider kan man også med god effekt læse
> en bog for ikke at komme til at tro lidt for
> meget på egen visdom.

Frutsatt at man velger bøker som støtter opp om egne meninger?

HM

Fra : Vidal

Dato : 23-05-08 15:00

Harald Mossige skrev:
> Vidal skreiv:

> Frutsatt at man velger bøker som støtter opp om egne meninger?

Er det noget, du kender til Harald? Det sted,
du har berettet, om bøger du har læst som jeg
husker bedst, var da du berettede om, at semitter
var perverse, helt generelt. En påstand som, såvidt
jeg husker, du holdt hårdnakket fast i.

Ja, og så naturligvis den om den brune luther ...
Mon ikke den støtter op om dine egne meninger?

Men det var/er da ofte i bøger, man finder nye ideer
og anderledes teorier. Nu er det jo som ofte på
internettet, man finder det nye, som man så kan
supplere med evt. bogkøb.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 23-05-08 15:06

Vidal skreiv:

> [...]
> og anderledes teorier. Nu er det jo som ofte på
> internettet, man finder det nye, som man så kan

ISBN 82-00-12994-2 ?

HM

Fra : N/A

Dato : 25-05-08 16:13

Fra : N/A

Dato : 25-05-08 16:13

Fra : Patruljen

Dato : 28-05-08 14:36

On May 28, 9:45 pm, Cyril Malka <ma...@nytestamente.org> wrote:

> I stedet for at henvise til en søgning, kan du ikke bare henvise til det
> indlæg hvor "Patruljen" skriver, at at protokollerne er ægte? Tak.
>
> Det må være en smal sag for dig, siden du citerer det i tide og utide.
>
> Fordi, så vidt jeg husker, så var den af hans antisemitiske angreb
> bygget op på samme måde som disse altid har været (og som dine
> antisemitiske angreg altid har været), og det betyder, at de er gået ud
> på at _hentyde_ , ikke at sige ting direkte.

Begynder du nu også med antisemitiske beskyldninger, som du mener, at
jeg hentyder ?

Bortset fra den ting, så er det fuldstændig korrekt, at jeg ikke hat
udtrykt hverken det ene eller det andet om oprindelsen af
protokollerne -

Dit gætværk er nøjagtigt ligeså velkvalificeret som Villy`s.

Fra : N/A

Dato : 25-05-08 14:34

Fra : britt.malka@gmail.co~

Dato : 23-05-08 11:29

On 23 Maj, 11:19, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Er du blevet jøde, Henrik?
>
> Jeg mindes at have set dig uden for en kirke med
> dit nykonfirmerede barn fornyligt, er jødedommen
> [...]

Hvad søren, Henrik ... Tiden løber godt nok Er det din ældste
datter på 6, du allerede har konfirmeret?

Villy, det er anden gang i denne tråd, at du skriver noget, der godt
kunne have brugt en nærmere undersøgelse først.

Ortodokse kvinder dækker ikke "i stigende grad" deres hår. Det har de
altid gjort.

--
Britt Malka
Skriv og bliv rig: http://www.blivforfatter.com

Fra : Cyril Malka

Dato : 23-05-08 18:35

In article
<7b212716-20d7-4fac-b7a1-79d5be953ed9@w7g2000hsa.googlegroups.com>,
britt.malka@gmail.com wrote:

> Villy, det er anden gang i denne tråd, at du skriver noget, der godt
> kunne have brugt en nærmere undersøgelse først.

Det er fordi Villy behøver hverken læse eller vide noget om emnet, før
han udtaler sig om det.

> Ortodokse kvinder dækker ikke "i stigende grad" deres hår. Det har de
> altid gjort.

Det er i øvrigt spændende at vide, hvorfra Villy har den "nyhed", fordi
mig bekendt, er der så få jøder tilbage i Danmark, at man har endda
lukket den sidste kosher-slagter...

Nå... Shabbat-tid nærmer sig.

Fra : Moses Gelbmetal

Dato : 23-05-08 19:22

> Nå... Shabbat-tid nærmer sig.

Shalom

Kan man joine jeres bevægelse? Har du repræsentatnter i dk?

MG

Fra : Cyril Malka

Dato : 23-05-08 19:48

In article <48370b62$0$90269$14726298@news.sunsite.dk>,
"Moses Gelbmetal" <kazaruzi@yahoo.co.uk> wrote:

> Kan man joine jeres bevægelse? Har du repræsentatnter i dk?

Joine? Man kan rent faktisk joine, jaine og juine, jeg hørte om en, der
kunne juine, men jeg tror, det er løgn.

Har JEG repræsentatnter?

Ikke sidste jeg så, men jeg kan tjekke i køkkenet.

Idk?

com? biz?

Du kan jaine mine pretnæseter både i com i dk ved både spisetid og
gefilte fisch.

Men så hellere ikke længere.

Fra : Moses Gelbmetal

Dato : 23-05-08 20:03

"Cyril Malka" <malka@nytestamente.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Idk?
>
> com? biz?
>
> Du kan jaine mine pretnæseter både i com i dk ved både spisetid og

abtale, mundtlig holdbar en. Hvornår kan jeg fange an?

Fra : Vidal

Dato : 23-05-08 19:35

Cyril Malka skrev:
> [...]
>
> Det er i øvrigt spændende at vide, hvorfra Villy har den "nyhed", fordi
> mig bekendt, er der så få jøder tilbage i Danmark, at man har endda

Hvad det går har jeg angivet mine kilder,
bl.a. Jerusalem Post.

> Nå... Shabbat-tid nærmer sig.

Godt for dig. Husk så, at shabbaten er til for menneskets
skyld, ikke Guds.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Poul Nielsen

Dato : 04-06-08 18:51

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er i øvrigt spændende at vide, hvorfra Villy har den "nyhed", fordi
> mig bekendt, er der så få jøder tilbage i Danmark, at man har endda

Jamen det er jo en katastrofe for de danske antisemitter.

Fra : Patruljen

Dato : 25-05-08 05:13

On 23 Maj, 14:53, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Du kunne med god effekt læse:
>
> Jewish Fundamentalism in Israel af Israel Shahak and
> Norton Mezvinsky, så du måske kunne få lidt orden på

Mon ikke du skulle starte med at rydde op i de tvivlsomme etiketter,
du kaster rundt med om både det ene og det andet -

Lad os lige kikke lidt nærmere på, hvad du præsenterer - her.

N.B. The French edition of Shahak's book is published by the neo-Nazi
publishing house La Vieille Taupe of Paris. This edition, like the
English, carries Gore Vidal's introduction. But while it lacks the
endorsement of Noam Chomsky, it features a particularly egregious
"avant propos" by Edward Said of Columbia University. For details, see
my webpage "What Edward Said Knows."

PS (June 2001): It appears that there is an English edition of the
Shahak book that also contains the Said introduction. The edition of
Shahak's book advertised by amazon.com says, on its cover, that it has
a foreword by Said. WC

Addendum (July 2005): For additional reading, please see "The
Interpretational Errors of Israel Shahak" by Professor Andrew E.
Mathis.

Addendum (May 2007). The online catalog of Noontide Press, publishing
arm of the American "revisionist" Holocaust-deniers, offer Shahak's
work for sale with the following description:

This stunning, powerful work, with a foreword by Gore Vidal, is
essential reading for anyone interested in the eternally vexing
"Jewish question." Drawing on a masterly study of the Jewish Talmud
and rabbinical laws, Shahak brilliantly traces the long Jewish record
of vicious hostility toward non-Jews, and particularly against
Christianity. He reveals the destructive role Jews have played
throughout history on behalf of tyrannical rulers. Written by a Polish-
born Jew and "Holocaust survivor" who spent his childhood in the
wartime Warsaw ghetto and the Belsen concentration camp. After moving
to Palestine in 1945, he worked for years as a Professor of Organic
Chemistry. MIT professor Noam Chomsky calls Shahak "an outstanding
scholar, with remarkable insight and depth of knowledge," and praises
his work as "informed and penetrating, a contribution of great value."
Deeply probing the roots of Jewish chauvinism and arrogant hostility
toward non-Jews, Shahak shows how Jews are encouraged to regard non-
Jews as spiritually and morally unclean subhumans. As a result, warns
Shahak, "Israel as a Jewish state constitutes a danger not only to
itself and its inhabitants, but all Jews, and to all other peoples and
states in the Middle East and beyond."

Noam Chomsky's writings on Israel and Jews

Chomsky's Links to the neo-Nazis: Some documents

Chomsky Update: 2006

Du henviser til materiale der indgår i skytset hos de kræfter, du
normalt forsøger at identificere mig med. Og iøvrigt vedholdende
anklager mig for trods bedrevidende. Men det ved du vel også godt.

Det er da egentlig vældigt interessant -

> Jamen, selvtak.

Du er virkelig en pudsig starut, Villy.

Fra : Vidal

Dato : 25-05-08 14:34

?

?

> Du henviser til materiale der indgår i skytset hos de kræfter, du
> normalt forsøger at identificere mig med. Og iøvrigt vedholdende
> anklager mig for trods bedrevidende. Men det ved du vel også godt.

Hehe, mener du virkeligt Noah Chomsky er nazist? Eller
Israel Shahak og Norton Mezvinsky.

Du må forstå i Israel foregå der en kamp mellem
ortodokse og mere verdslige jøder. Så er det jo klart
at dem, der er imod at Israel skal underlægges et
teistisk samfundstyre, skal sværtes til. Og selvfølgeligt
foregår det omvendte også.

Men kampen er mod, at Israel skal vende tilbage til de 'grimme'
ting i Talmud, som de ortodokse vil det. Du har, såvidt
jeg husker, selv været omkring dem, hvor jeg forsøgt at få Cyril
Malka til at forholde sig til dem.

Med vanligt ringe resultat. Måske er han på vej over
i ortodoksien, man ser jo ofte nyomvendte overkompensere.

> Det er da egentlig vældigt interessant -

I hvilken forstand? Det er da yderst interessant, at se
hvordan tingene går i Israel. Jeg skal da heller ikke
lægge skjul på, jeg er imod et teistisk, ortodoks styre
der.

Ligesom jeg er imod det i de muslimske lande, der styrer
i den retning.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 28-05-08 15:06

On 28 Maj, 22:49, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Du har jo boet i Danmark en periode og ved nok,
> når små, mislykkede genier ikke føler sig anerkendt,
> så henviser de ofte til Janteloven.
>
> På samme måde kan nogen jøder, når de møder lidt
> modgang i tilværelsen, begynde at jamre over
> antisemitisme, selvom det dog ikke har det ringeste
> med det at gøre.
>
> Jeg finder det ynkeligt. Vær dog ansvarligt overfor
> for dit eget liv, vis dig som en mand og hold op
> med det klynkeri.
>
> You can fool all the people some of the time, and
> some of the people all the time, but you cannot fool

Men alt det - der øv bøveri forandrer stadig ikke den kendsgerning,
at du er en løgner Villy -

Fra : N/A

Dato : 25-05-08 14:34

Fra : Patruljen

Dato : 25-05-08 08:13

On 25 Maj, 15:34, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> ?

> ?

> ?

> Hehe, mener du virkeligt Noah Chomsky er nazist? Eller
> Israel Shahak og Norton Mezvinsky.

Kan du ikke læse -
Står der nogensteder, at Noah Chomsky er nazist ?

Tilgengæld står der så ret meget andet, som du undgår at forholde dig
til. Ikke at det er så overraskende, at du hellere opfinder din egen
version af en tekst, og skriver om det istedet -

> [...]
> at dem, der er imod at Israel skal underlægges et
> teistisk samfundstyre, skal sværtes til. Og selvfølgeligt

Du må forstå - Villy.
Jeg har sådan set selv været dernede i ret lang tid. Har du ?

http://www.radioislam.org/islam/english/jracism/shahak.htm
Jewish "Religion"
By Israewl Shahak

http://www.radioislam.org/dansk/index.htm
Symposium om krænkelser af ytrings-og forskningsfriheden i Europa
Af Dansk Selskab for Fri Historisk Forskning

Holocaust i kritisk lys
Jürgen Graf

Når I besøger Auschwitz - En vejledning til danske skoleelever
Af Dansk Selskab for Fri Historisk Forskning

HOLOCAUSTREVISIONISMENS BETYDNING OG FREMTID
En revisionistisk kronik af Robert Faurisson

66 Spørgsmål og svar om holocaust

Auschwitz: Myter og kendsgerninger
Af Mark Weber

Elie Wiesel: Et prominent falsk vidne
af Robert Faurisson

Holocaust i nyt lys
Af Dr. phil. Christian Lindtner

"Die Endlösung der Judenfrage"
Af Dr. phil. Christian Lindtner

Zions Vises Protokoller

DØDE VIRKELIGT SEKS MILLIONER ?
Richard E. Harwood berømte bog

http://wernercohn.com/Shahak.html
The Jews are Bad !

Dr. Shahak is full of startling revelations, if that is the word,
about Jewish history and the Jewish religion. None of those I was able
to check had any foundation.

Some are just funny. He says (pp. 23-4) that "Jewish children are
actually taught" to utter a ritual curse when passing a non-Jewish
cemetery. He also tells us (p. 34) that "both before and after a meal,
a pious Jew ritually washes his hands....On one of these two occasions
he is worshiping God... but on the other he is worshiping Satan..."

I did take the trouble to question my orthodox rabbi nephew to find
what might be behind such tall tales. He had no clue. If orthodox Jews
were actually taught such hateful things, surely someone would have
heard. Whom is Dr. Shahak kidding ?

Fra : Vidal

Dato : 25-05-08 16:13

Patruljen skrev:

> Jeg har sådan set selv været dernede i ret lang tid.

Fint, Patrulje. Så beret dog endelig om ortodoksien i
Israel. Det er fint at få en øjenvidne-rapport.

> Har du ?

Jeg har lige været i Bogotá. Så ingen andre end
mig må udtale sig om kokain.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 25-05-08 16:34

Den 25.05.2008 kl. 17:13 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:
> Jeg har lige været i Bogotá. Så ingen andre end
> mig må udtale sig om kokain.

Vil du deraf udlede, at der ikke findes kokain andre steder end i Bogotá?

Fra : N/A

Dato : 26-05-08 00:53

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 26-05-08 00:53

Den 25.05.2008 kl. 18:31 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:

> Nej, men der har vi den rigtige ortodokse dyrkning.

Mon ikke det er spredt rundt i *hele* Columbia?

Henrik Blunck - Dianalund
Kristendommens Mangler => http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler
Overview of blogs etc => http://blunckmeister.googlepages.com/

Fra : Harald Mossige

Dato : 26-05-08 01:25

Vidal skreiv:

> Nej, men der har vi den rigtige ortodokse dyrkning.

Kokain dyrkes ikke. Kokain er et ekstrat fra forskjellige planter og
sopp -, svamp?.

Fra : N/A

Dato : 26-05-08 08:35

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-05-08 08:35

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Du tager fejl.

Nej. Det er kokaplanten, men dyrker - hvis vi skal slås om ord.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 26-05-08 11:50

Jens Bruun skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Det er kokaplanten, men dyrker - hvis vi skal slås om ord.

Men ikke desto mindre taler man om kokaindyrkning.
Men selvfølgeligt er det dumt at tale om
franskbrødsdyrkning.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 26-05-08 14:47

Den 26.05.2008 kl. 12:50 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:
> Men ikke desto mindre taler man om kokaindyrkning.
> Men selvfølgeligt er det dumt at tale om
> franskbrødsdyrkning.

Taler du nu også om franskbrødsdyrkning?

Det er altså mel der røres sammen, og så *bager* vi andre franskbrødet i
ovnen...

Formelt set, så er det desuden lovligt at producere franskbrød, så det
svarer lidt til at sammenligne tebirkes med flagstænger.

Fra : Vidal

Dato : 26-05-08 16:39

Henrik V Blunck skrev:

> Taler du nu også om franskbrødsdyrkning?

Som eksemplificering, Henrik. Bliver det for
kompliceret for dig?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 26-05-08 14:16

Jens Bruun skreiv:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Det er kokaplanten, men dyrker - hvis vi skal slås om ord.

Ikke ta det så tungt; noen mangler evnen til å erkjenne egne feil

HM

Fra : Vidal

Dato : 26-05-08 16:39

Harald Mossige skrev:
> Jens Bruun skreiv:

> Ikke ta det så tungt; noen mangler evnen til å erkjenne egne feil

Du læser ikke mine indlæg?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 26-05-08 18:31

Vidal skreiv:

> Du læser ikke mine indlæg?

Å? Trodde du at det var deg jeg siktet til? Jaja. Leseferdighet -

Fra : Vidal

Dato : 26-05-08 12:15

Harald Mossige skrev:
> Vidal skreiv:

> Kokain dyrkes ikke. Kokain er et ekstrat fra forskjellige planter og
> sopp -, svamp?.

Ja, ok.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 29-05-08 04:12

On 29 Maj, 10:58, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/985bac9c5501...
>
> Indlægget stammer fra dk.livssyn.kristendom, hvor en
> Carsten Sinclair havde oversat et dokument frahttp://www.nizkor.org/hweb/documents/protocols/protocols.html,
> en antijødisk hjemmeside, tilsyneladende.
>
> Carsten Sinclair skrev nogle antijødiske indlæg omkring år
> 2000. Han erkendte, de var antijødiske og det er altså et
> af de indlæg, Patruljen har fremført i sin utrættelige kamp
> for at finde sandheden om protokollerne.

Så nu har du ændret indholdet af dit løgnagtige postulat fra - "
patruljen argumenterer for protokollernes ægthed " til - " Patruljens
utrættelige kamp for at finde sandheden om protokollerne "

> Patruljen har sat det i scene, som en *dialog* i en
> samtalegruppe, der altså ikke kan have haft mere end 2 aktive
> deltagere.

Den samtalegruppe der omtales er lige nøjagtigt der, at diskussionerne
omkring protokollerne og holocaust opstod. Som jeg har skrevet
adskillige gange snart. Min interesse skyldes faglige sammenhænge -

> Ordet dialog antyder også, der har været meningstilkendegivelser
> fra mere end en person. Men læser man indlægget mere grundigt,
> hvad jeg må erkende, jeg ikke har gjort i første omgang, bliver
> det tydeligt at det er en enkelt persons ord, der bliver givet
> tilkende.

Så du læser ikke indlæggende grundigt, før du begynder at ryste
løgnagtige anklager ud om snart dit, senere dat -

> Så man kan højst sige, at Patrujen her har bragt et antijødisk
> indlæg, som forsvarer protokollernes ægthed og det har jeg opfattet
> som et forsøg på forsvar og verificering af Zions protokollers
> ægthed, specielt når man tager hele konteksten i betragtning,
> altså hvilke emner Patruljen ellers beskæftiger sig med i news.

Du har opfattet, uden at læse grundigt og når du fantaserer lidt mere,
om andre indlæg når du frem til -
Vupti - løgn, latin og falske anklager. Du er sandelig et godt
eksempel på en god og sund kristen, Villy.

> Venlig hilsen,

Gad vide hvori det venlige i din hilsen består :D

Fra : Vidal

Dato : 29-05-08 11:33

Patruljen skrev:

> Så nu har du ændret indholdet af dit løgnagtige postulat fra - "
> patruljen argumenterer for protokollernes ægthed " til - " Patruljens
> utrættelige kamp for at finde sandheden om protokollerne "

Nej.

> Den samtalegruppe der omtales er lige nøjagtigt der, at diskussionerne
> omkring protokollerne og holocaust opstod. Som jeg har skrevet
> adskillige gange snart. Min interesse skyldes faglige sammenhænge -

Ok.

> Så du læser ikke indlæggende grundigt, før du begynder at ryste
> løgnagtige anklager ud om snart dit, senere dat -

Det er nok snarere min hukommelse, der svigtede mht
din iscenesættelse af indlægget. En dialog, der er
en monolog.

> Du har opfattet, uden at læse grundigt og når du fantaserer lidt mere,
> om andre indlæg når du frem til -
> Vupti - løgn, latin og falske anklager. Du er sandelig et godt
> eksempel på en god og sund kristen, Villy.

Finder du ikke teksten i dit indlæg antijødisk?

--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaarf

Fra : N/A

Dato : 29-05-08 16:12

Fra : N/A

Dato : 29-05-08 11:33

Fra : N/A

Dato : 26-05-08 16:39

Fra : Patruljen

Dato : 26-05-08 08:05

On 25 Maj, 17:13, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Fint, Patrulje. Så beret dog endelig om ortodoksien i
> Israel. Det er fint at få en øjenvidne-rapport.

Nu var det ikke ortodokse jøder med ørelokker og sådan noget, jeg
gjorde opmærksom på her.
Det handlede mere om naturen af den litteratur, du støtter dine
synspunkter om jøder på.

Og det pudsige i, at det er en holdning, du hyppigt beskylder mig for
at have. Du finder ikke den lille spidsfindighed spændende ?

Vil du nu hellere diskutere kokain, pludselig ?

Fra : Vidal

Dato : 26-05-08 16:39

Patruljen skrev:

> Nu var det ikke ortodokse jøder med ørelokker og sådan noget, jeg
> gjorde opmærksom på her.

Med ørelokker og så'en. Godt set. Det var som om du
påkaldte en særlig ekspertise, ikke?

> Det handlede mere om naturen af den litteratur, du støtter dine
> synspunkter om jøder på.

Ja, jødisk litteratur, skrevet af jøder.

> Og det pudsige i, at det er en holdning, du hyppigt beskylder mig for
> at have. Du finder ikke den lille spidsfindighed spændende ?

Jeg tror ikke, du forstår mit indlæg. CM taler om
bogbrænding. Det er et symptom på den stigende
ortodoksi i Israel.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Joakim

Dato : 26-05-08 18:06

> Jeg tror ikke, du forstår mit indlæg. CM taler om
> bogbrænding. Det er et symptom på den stigende
> ortodoksi i Israel.

Eller et symptom på de kristne missionærers chikane?

Fra : Patruljen

Dato : 29-05-08 07:38

On 29 Maj, 12:32, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Nej.

Hvorfor skriver du det så ?

Der er ikke sat noget i scene. Ingenting overhovedet. Og gruppen har
naturligvis mere end 2 deltagere, da det ellers er et par -

> Ok.

> Det er nok snarere min hukommelse, der svigtede mht
> din iscenesættelse af indlægget. En dialog, der er
> en monolog.

Så det er din svigtende hukommelse, der er skyld i at du retter
løgnagtige anklager mod dine medmennesker ?

Hvad syntes du egentlig, der er skrevet her ? Står der noget om
monologer, dialoger eller tungetale, syntes du ?

"Bl. andet havde en ung fyr fundet dette indlæg, her fra
dk.livssyn.kristendom fra år 2000. "

" Den jødiske verdens-erobringsplans-program.

Som herefter er copypastet i sin helhed.

Jeg kan kun gentage - budskabet.

Du har "opfattet", uden at læse grundigt og når du fantaserer lidt
mere,
om andre indlæg, du har " opfattet" når du frem til -
Vupti - løgn, latin og falske anklager. Du er sandelig et godt
eksempel på en god og sund kristen, Villy.

Du er en gemen løgner, Villy.

Fra : Vidal

Dato : 29-05-08 16:12

Patruljen skrev:

> Hvorfor skriver du det så ?

Variation over et tema. Jeg opfatter indlægget
som en argumentation for at Protokollerne er
autentiske, hvordan ser du det?

> Der er ikke sat noget i scene. Ingenting overhovedet. Og gruppen har
> naturligvis mere end 2 deltagere, da det ellers er et par -

Dit indlæg virker iscenesat.

> Så det er din svigtende hukommelse, der er skyld i at du retter
> løgnagtige anklager mod dine medmennesker ?

Det gør jeg da ikke. Har du bragt indlægget eller ej?
Synes du, det er antisemitisk?

> [...]
> dk.livssyn.kristendom fra år 2000. "
>
> " Den jødiske verdens-erobringsplans-program.
>
> Som herefter er copypastet i sin helhed.

Ja?

> Jeg kan kun gentage - budskabet.

Hvad mener du, budskabet er?

> Du har "opfattet", uden at læse grundigt og når du fantaserer lidt
> mere,
> om andre indlæg, du har " opfattet" når du frem til -

At jeg har læst indlægget grundigt i dag, ændrer
ikke min mening om dets indhold.

> Vupti - løgn, latin og falske anklager.

Ingen løgn, ingen falske anklager.

> Du er sandelig et godt
> eksempel på en god og sund kristen, Villy.

Jeg ved ikke, hvad du mener med udtrykket: en god og
sund kristen. Hvordan adskiller kristne sig fra ikke-
kristne i dit univers?

> Du er en gemen løgner, Villy.

At du, Harald og Malka angriber mig, styrker mig i troen
på, jeg gør det rette.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 29-05-08 21:53

Den 29.05.2008 kl. 17:12 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:
[...]
> At du, Harald og Malka angriber mig, styrker mig i troen
> på, jeg gør det rette.

Når du skriver *sådan* til Patruljen, så er det jo tydeligt hvor din tro
ligger.

Alene fordi navngivne personer modsiger dig, skulle deres modsigelse
validere, at det du siger skulle blive mere "rigtigt" uanset det faktisk
er den manglende dokumentation, ordkn*pperi [når det passer *dig*, for
ellers kalder du det gerne pernittent] og alle mulige andre former for
argumenter der lægges på bordet.

Spørgsmålet er: *Kan* du erkende hvis du begår en fejl, og i så fald er
din undskyldning så bare for syns skyld eller har du elefantens nådegave -
den evige hukommelse der søger at gå efter struben næste gang du ikke får
et klap på skulderen???

Anyway, have fun....

--
Med hilsen

Fra : Vidal

Dato : 30-05-08 08:50

Henrik V Blunck skrev:
> [...]

> er den manglende dokumentation, ordkn*pperi [når det passer *dig*, for
> ellers kalder du det gerne pernittent] og alle mulige andre former for

Tjah, det var en slags joke, som nok skulle
have haft en smiley bagi.

> [...]
> din undskyldning så bare for syns skyld eller har du elefantens nådegave
> - den evige hukommelse der søger at gå efter struben næste gang du ikke

Selvfølgeligt kan jeg tage fejl og jeg anser
ikke mig selv for at være en hævngerrig person.

Jeg ved ikke, om det her handler om Patruljens
indlæg om protokollerne? Jeg har postet links
vedr. det, der klart påviser min pointe.

> Anyway, have fun....

I lige måde.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-08 12:55

> Tjah, det var en slags joke, som nok skulle
> have haft en smiley bagi.

Henrik Vestergaard Blunck vil ikke kunne genkende en joke, om den så hoppede
op og bed ham i næsen. Når man kigger lidt på hans baggrund er det let at
have forståelse for, at humor og ironi ikke just er hans spidskompetencer.
Jeg mener - vi andre ville sgu' også have svært ved at se det sjove i noget
som helst, var vi i hans sko.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N/A

Dato : 30-05-08 20:07

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-05-08 08:19

Vidal skrev i

[ ... ]
> At du, Harald og Malka angriber mig, styrker mig i troen
> på, jeg gør det rette.

Hold endelig fast i dette synspunkt.

Fra : N/A

Dato : 29-05-08 21:19

Fra : N/A

Dato : 29-05-08 16:12

Fra : N/A

Dato : 27-05-08 20:22

Fra : Patruljen

Dato : 30-05-08 07:54

On 30 Maj, 13:49, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Du har ingen grund til at forklare *så* indgående. Vi andre er udmærket klar
> over Niels Bruuns hensigter, og ved at indgå i en længere diskussion om ord
> går du alene hans ærinde.

Ja, da. Hvad Niels Bruun selv siger om tingene spiller ingen rolle :)
Jens Bruun ved heldigvis meget bedre, hvad der foregår -

> Manden er tydeligvis antisemit og revisionist, der benytter de gængse
> debat-tricks fra de kredse, og længere er den sådan set ikke.

Så når man ikke kan påvise deher synspunkter, skyldes det
selvfølgelig " velkendte debatteknikker "
sådan at Jens Bruuns og Villys fantasier alligevel passser.

He -

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-08 15:05

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, da. Hvad Niels Bruun selv siger om tingene spiller ingen rolle :)
> Jens Bruun ved heldigvis meget bedre, hvad der foregår -

Man merkt die Absicht, und man ist verstimmt

Du kan råbe og skrige, Niels Bruun. Du har ved massevis af lejligheder selv
givet udtryk for, hvad du er for en.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 30-05-08 21:11

Jens Bruun skrev:
> [...]
>
> Manden er tydeligvis antisemit og revisionist, der benytter de gængse
debat-tricks fra de kredse, og længere er den sådan set ikke.

Jamen, du har ret. Jeg er en torsk, der bider på
krogen gang på gang.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 27-05-08 12:02

On 26 Maj, 17:39, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Med ørelokker og så'en. Godt set. Det var som om du
> påkaldte en særlig ekspertise, ikke?

Nope. Det var vist nærmere dig, som mente at besidde en særlig viden,
sådan at jeg måtte forstå - var det ikke ?

Som sagt så ofte tidligere. Jeg mener ikke, du er i besiddelse af en
kapacitet, der gør, at jeg kan lære så vældigt meget nyttigt af dig.
Det tydeliggjorde jeg så bare endnu engang.

> Ja, jødisk litteratur, skrevet af jøder.

Det bekymrer dig ikke, at litteraturen benyttes i neonazistiske og
rabiate muslimske cirkler. Ikke for at sætte spørgsmålstegn ved
regnestykker over dit eller dat omkring holocaust. Men som en
beskrivelse af den jødiske religiøse natur, sådan helt generelt ?

Du ved. grunden til at hælde dem ind i krematorierne -

> Jeg tror ikke, du forstår mit indlæg. CM taler om
> bogbrænding. Det er et symptom på den stigende
> ortodoksi i Israel.

Jeg forstår udemærket dit indlæg.

og hvor var det egentlig du så den stigende ortodoksi i Israel
dokumenteret ?
Har du et link - udover litteratur fra Goebels håndbogsudsalg ?

Fra : Vidal

Dato : 27-05-08 20:22

Patruljen skrev:

> Nope. Det var vist nærmere dig, som mente at besidde en særlig viden,
> sådan at jeg måtte forstå - var det ikke ?

Vil du forklare så, hvordan din bemærkning skal,
forstås, altså at du skriver: "Jeg har sådan set
selv været dernede i ret lang tid. Har du ?"

Det antyder, du har en fordel frem for mig i
diskussionen, og det ville da glæde mig om du
ville demonstrere det, men lad dog endeligt det
ligge, så.

> Som sagt så ofte tidligere. Jeg mener ikke, du er i besiddelse af en
> kapacitet, der gør, at jeg kan lære så vældigt meget nyttigt af dig.
> Det tydeliggjorde jeg så bare endnu engang.

Jo, men det var en skarp iagttagelse, du anførte,
den med "ørelokker og sådan noget". Deraf kan man
lære meget om ortodokse jøder, ikke?

> [...]
> regnestykker over dit eller dat omkring holocaust. Men som en
> beskrivelse af den jødiske religiøse natur, sådan helt generelt ?

Vil du forklare, hvad du selv mener om "Jewish Fundamentalism
in Israel"? Synes du, den er nazistisk? Du kan jo sammenligne
med dine egne erfaringer fra Israel gennem længere tid, om
den er nøjagtig nok eller om det blot er nazipropagande.

> Du ved. grunden til at hælde dem ind i krematorierne -

Antyder du, det var jødernes egen skyld, deres religiøse
naturs skyld, de blev brændt og ikke Hitlers?

> Jeg forstår udemærket dit indlæg.

Der er ikke meget, der tyder på det? Ihvertfald ikke noget,
du har skrevet endnu. Men det kommer måske?

> og hvor var det egentlig du så den stigende ortodoksi i Israel
> dokumenteret ?

Det kan man da i mange medier, skal jeg nu også læse
aviserne og se TV-avis for dig. Alene det faktum at
ortodokse jøder får over seks børn i gennemsnit og
ikke ortodokse får ca 1.5 vil hurtigt gøre en forskel.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Joakim

Dato : 27-05-08 23:52

> Det kan man da i mange medier, skal jeg nu også læse
> aviserne og se TV-avis for dig. Alene det faktum at
> ortodokse jøder får over seks børn i gennemsnit og
> ikke ortodokse får ca 1.5 vil hurtigt gøre en forskel.

Ja, fertiliteten er utvivlsomt højere blandt ortodokse familier.
Men Israels betydelige befolkningstilvækst kommer fra
indvandring. I de senere år fra Ethiopien, Rusland og nu
Frankrig.

Bortset fra det, så er her en artikel med et noget andet syn på den
famøse bibelafbrænding:

http://web.israelinsider.com/Views/12859.htm

"Harrassed by Christian missionaries, Israelis take out the trash"

Så er du advaret.

Fra : Vidal

Dato : 28-05-08 08:20

Joakim skrev:

> [...]
>
> http://web.israelinsider.com/Views/12859.htm
>
> "Harrassed by Christian missionaries, Israelis take out the trash"

Hehe, ja det er jo næsten morsomt ...

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Britt Malka

Dato : 28-05-08 09:02

In article <483c9174$0$90270$14726298@news.sunsite.dk>,
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Bortset fra det, så er her en artikel med et noget andet syn på den
> famøse bibelafbrænding:
>
> http://web.israelinsider.com/Views/12859.htm
>
> "Harrassed by Christian missionaries, Israelis take out the trash"

Fra artiklen:

"The New Testaments and evangelistic leaflets had been basically thrown
out -- they were unsolicited garbage, and there is no law against
incinerating garbage, even by religious Jews, even in public. "

Ha, ha, al den polemik, og så brænder de bare affald af

--
Britt Malka

http://psykologividen.blogspot.com

Fra : Patruljen

Dato : 29-05-08 10:23

On 29 Maj, 17:12, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Variation over et tema. Jeg opfatter indlægget
> som en argumentation for at Protokollerne er
> autentiske, hvordan ser du det?

Jeg ser et indlæg, der er copypastet fra dk.livssyn.kristendom. Med en
indledningsvis henvisning til en igangværende diskussion i en
samtalegruppe. Hvad indlægget propaganderer for, kan du ikke udlægge
som min holdning. Men som holdningen fra vedkommende som har forfattet
teksten.

> Dit indlæg virker iscenesat.

At du ikke har forståelse for, at den slags emner kan være
diskussionsemner blandt unge mennesker, må være dit eget problem. Jeg
var igang med at kollekte info om emnet - protokollerne.

Nøjagtig som jeg gør i andre sammenhænge om emner, jeg støder på, der
er stærkt politisk udnyttede -

Hvis du har fulgt med vil du vide, at i england er der skoler, hvorpå
man ikke mere kan undervise i emnet holocaust. At emnet er en
hjørnesten i rabiat muslimsk propaganda og derfor hellere bør
imødekommes med reelle informationer fremfor håbløse regnestykker om
kremering af eksempelvis et kadaver pr. 45 - 60 sek.

Stakkels den skolelærer, der skal fremføre påstanden, vil jeg sige.

Jeg har ingen politisk interesse, jeg er hverken rabiat muslim,
neonazist, racist eller andet. Og jeg gør det uden at argumentere for
hverken det ene eller det andet synspunkt i en politisk dagsorden. Jeg
undersøger om argumenterne kan holde i byretten, så at sige.. Jeg er
interesseret i faktuelle oplysninger, der kan holde i en diskussion.
og du har taget meget fejl i dine paranoide antagelser om antikrist,
antijøde, neonazist eller al quida stråmænd.

> Det gør jeg da ikke. Har du bragt indlægget eller ej?
> Synes du, det er antisemitisk?

Mener du, at jeg er enig i forfatterens synspunkter når jeg copypaster
indlægget i sin helhed - eller kunne der være rum for den tanke, at
jeg ivirkeligheden var ret rystet over at få præsenteret den type
indlæg med velkommen til dk.livssyn.kristendom ?

> Ja?

Gab -

> Hvad mener du, budskabet er?

Dit spørgsmål er overflødigt, da jeg gentager budskabet en gang mere.

> At jeg har læst indlægget grundigt i dag, ændrer
> ikke min mening om dets indhold.

> Ingen løgn, ingen falske anklager.

Men hvor er så citatet, hvor jeg skriver at protokollerne er ægte ?
Kom nu op med dem - du hævder de findes i hobetal.

> Jeg ved ikke, hvad du mener med udtrykket:  en god og
> sund kristen. Hvordan adskiller kristne sig fra ikke-
> kristne i dit univers?

I dit tilfælde eksempelvis det patologiske -

> At du, Harald og Malka angriber mig, styrker mig i troen
> på, jeg gør det rette.

Ja. Vores alliance, ikke -
Du tror endnu ikke at FBI og CIA har meldt sig ind i alliancen også ?

Fra : Vidal

Dato : 29-05-08 21:19

Patruljen skrev:

> [...]
> samtalegruppe. Hvad indlægget propaganderer for, kan du ikke udlægge
> som min holdning. Men som holdningen fra vedkommende som har forfattet

Ok, du føler dig ikke ansvarlig for de indlæg,
du poster? Hvorfor poster du så?

> [...]
> var igang med at kollekte info om emnet - protokollerne.
>
> Nøjagtig som jeg gør i andre sammenhænge om emner, jeg støder på, der

Jamen, hvorfor i denne gruppe?

> [...]
> imødekommes med reelle informationer fremfor håbløse regnestykker om
> kremering af eksempelvis et kadaver pr. 45 - 60 sek.

Nå, er det derfor, man må ikke propagandere for
antisemitisme i England, så derfor troll'er du
i en dansk gruppe om kristendom. Logisk.

> Stakkels den skolelærer, der skal fremføre påstanden, vil jeg sige.
>
> Jeg har ingen politisk interesse, jeg er hverken rabiat muslim,
> neonazist, racist eller andet.

Nej, du har ingen synspunkter, du er en nowhere man.

> [...]
> og du har taget meget fejl i dine paranoide antagelser om antikrist,
> antijøde, neonazist eller al quida stråmænd.

Du poster fortrinsvis antisemitiske indlæg, men det
er helt tilfældigt? Du poster typiske neonazistiske,
ikke fordi du er neonazist, men for at se om det
holder i byretten? Og dk.livssyn.kristendom er byretten?

> Mener du, at jeg er enig i forfatterens synspunkter når jeg copypaster
> indlægget i sin helhed

Jeg har nævnt ordet, men se nederst.

- eller kunne der være rum for den tanke, at
> jeg ivirkeligheden var ret rystet over at få præsenteret den type
> indlæg med velkommen til dk.livssyn.kristendom ?

'Med velkommen til dk.livssyn.kristendom'? Hvordan skal
det forstås?

> Gab -

Når du begynder med dine gab, så plejer man at
være ved at komme lidt for tæt på dig. Men det
har jeg dog svært ved at se her.

> Dit spørgsmål er overflødigt, da jeg gentager budskabet en gang mere.

Vil du copy/paste dit indlæg en gang til? Bevar
mig vel.

> Men hvor er så citatet, hvor jeg skriver at protokollerne er ægte ?
> Kom nu op med dem - du hævder de findes i hobetal.

Dit indlæg er et langt indlæg til fordel for
protokollernes autencitet. Synes du, jeg skal
genposte dine indlæg? Er det ikke lidt for meget
forlangt?

> I dit tilfælde eksempelvis det patologiske -

Ok.

> Ja. Vores alliance, ikke -
> Du tror endnu ikke at FBI og CIA har meldt sig ind i alliancen også ?

Du fatter det virkeligt ikke?

---------
A troll in Internet slang, is someone who posts
controversial and usually irrelevant or off-topic messages
in an online community, such as an online discussion forum
or chat room, with the intention of baiting other users into
an emotional response or to generally disrupt normal on-topic
discussion.
-----------

Efter denne definition passer både du og Cyril perfekt
ind i diskussionen. På sin vis er din form måske lidt
nemmere end Cyrils, fordi man altid kan finde dine kilder
et eller andet sted på internettet, du har ingen selvstændige
meninger.

Cyril poster de kontroversielle indlæg, han er tydeligt
antikristen, du poster de irrelevante, du er antijødiske
efter dine indlæg at dømme.

Cyrils kilder er ofte, påstår han da, obskure tekster, som
ingen andre har adgang til. Måske er det konstruktioner,
men i såfald er de konstruerede til at fornærme og håne
kristne optimalt. Tænk f.eks. på hans påstande om Jesus
og Maria.

Men I trækker jo krogen gennem gruppen i håb om, der er
en aller anden torsk, der bider på. Og det er der jo ofte,
som regel er det mig, der er idioten. Desværre.

Men jeg må tage mig sammen og ikke reagere mere.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N/A

Dato : 30-05-08 20:05

Fra : Patruljen

Dato : 29-05-08 10:32

> At du, Harald og Malka angriber mig, styrker mig i troen
> på, jeg gør det rette.

Denne sætning er igrunden ret interessant. Først beskylder Villy mig
for en række ting, han ikke kan dokumentere og som er løgnagtige. Når
jeg så forsvarer mig mod de løgnagtige anklager - skifter Villy
rolle fra anklager til den forfulgte. Den forfulgte kristne.

Du tror ikke, at Mossad har en finger med i spillet Villy ?

Jeg bliver - angrebet - fordi jeg lyver om andre. Alene ordvalget -
angreb - vidner om en vis paranoid tilgang, hvor korrektion eller
kritik er mere passende. Der er ingen, der kommer farende med en
slagboremaskine og borer hul i panden på Villy. Men Villy lugter -
angreb.

Fra : Vidal

Dato : 29-05-08 21:21

Patruljen skrev:

> Du tror ikke, at Mossad har en finger med i spillet Villy ?

Hehe, EOD.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N/A

Dato : 29-05-08 21:19

Fra : Patruljen

Dato : 03-06-08 08:17

On 30 Maj, 22:10, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
>  > Manden er tydeligvis antisemit og revisionist, der benytter de gængse
> debat-tricks fra de kredse, og længere er den sådan set ikke.

Endelig en anelse af en vis selverkendelse hos Villy -
Og det må da også være hårdt at forstå, at der er spildt en lifetime
på snørklede skrifter fra skriblerier, filosofier og innovation i
bronchealderen. Egentlig kan jeg godt forstå, at der må befinde sig et
gennemgribende kollaps lige bag facaden :)

Nu er jeg ikke enig i dit udsagn. du er ikke en torsk.
Don`t worry - så slem er du ikke, og der er mange andre end dig, som
har bevæget sig rundt i mentale klippehuler stort set hele livet. Nu
gælder det om, at få noget mere ud af den tid, du har tilbage -

Se fremad, Villy.

Fra : N/A

Dato : 28-05-08 10:22

Fra : Patruljen

Dato : 01-06-08 07:25

On 30 Maj, 16:05, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Man merkt die Absicht, und man ist verstimmt
>
> Du kan råbe og skrige, Niels Bruun. Du har ved massevis af lejligheder selv
> givet udtryk for, hvad du er for en.

:)

Og det er antikristen, antijøde, neonazist og antsemit. Når jeg nu ved
massevis af lejligheder, har udtrykt deher synspunkter, så må det være
ligeså let for dig, som for Villy at citere mig for tingene.

Løgneren Villy kunne ikke alligevel - så.

Kom nu bare igang, Mr. Bruun.

Fra : Patruljen

Dato : 28-05-08 01:34

On 27 Maj, 21:21, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Vil du forklare så, hvordan din bemærkning skal,
> forstås, altså at du skriver: "Jeg har sådan set
> selv været dernede i ret lang tid. Har du ?"

Det har jeg jo netop gjort Villy -
Du mener, at kunne formidle, jeg lige skal forstå - det er altså dig,
som påkalder dig en særlig viden.
Jeg gør dig somend blot opmærksom på, at du taler til et menneske, der
har boet i Israel. Og - dertil
mener jeg ikke, du kan formidle ret meget andet end en usædvanlig
stupiditet.

> Det antyder, du har en fordel frem for mig i
> diskussionen, og det ville da glæde mig om du
> ville demonstrere det, men lad dog endeligt det
> ligge, så.

Du har din viden, som du gerne vil belære mig om og have mig til at
forstå - fra 2. eller 3. håndskilder.
Det plejer selvfølgelig sjældent at bekymre dig. Heller ikke om det er
9. eller 14. håndskilder -

Jeg foretrækker noget andet. Det behøver jeg ikke demonstrere for
dig.

> Jo, men det var en skarp iagttagelse, du anførte,
> den med "ørelokker og sådan noget". Deraf kan man
> lære meget om ortodokse jøder, ikke?

Måske kunne du lære en del. Ja. Det var sørme en helt ny ide, du har
fået der. Og den efterlader dog en smule håb for din fremtid -

> [...]
> med dine egne erfaringer fra Israel gennem længere tid, om
> den er nøjagtig nok eller om det blot er nazipropagande.

Jeg behøver ikke forklere dig mere, end jeg har gjort iforvejen. Du
kunne begynde der, fremfor at rykke fokus til et andet område.

Du modtog et par spørgsmål. Har du tænkt dig at svare ?

> Antyder du, det var jødernes egen skyld, deres religiøse
> naturs skyld, de blev brændt og ikke Hitlers?

Formentlig havde der stået noget i retning af - det var jødernes egen
skyld pga deres religiøse overbevisning at Hitlers regime forfulgte
dem - hvis det var det jeg mente.

Er der skrevet sådan ?

Jeg fortæller dig, at den litteratur du henviser til er grundlæsning
for antisemitter - og leverer motiver til både dit og dat. Tilsat
Zions vises protokoller kommer der nok snart gang i kulindustrien,
igen.

Måske til glæde for nogle polske kulminearbejdere. Den gevinst skal
vel tælles med -

> Der er ikke meget, der tyder på det? Ihvertfald ikke noget,
> du har skrevet endnu. Men det kommer måske?

Måske kunne det syldes at du ikke har gjort dig klart, hvad du
egentlig skriver og hvilke hadefulde holdninger du egentlig er i
besiddelse af -

Kunne du overveje om muligheden eksisterer ?

> Det kan man da i mange medier, skal jeg nu også læse
> aviserne og se TV-avis for dig. Alene det faktum at
> ortodokse jøder får over seks børn i gennemsnit og
> ikke ortodokse får ca 1.5 vil hurtigt gøre en forskel.

Det var stadigvæk ikke et link - Det nytter ikke at du henviser til Se
& Hør, Anders And & Co. eller en eller anden TV - avis, du heller ikke
helt har forstået.

Host nu op med noget reelt dokumentation - links, please ?

Fra : Vidal

Dato : 28-05-08 10:22

Patruljen skrev:
> [...]

> forstå - fra 2. eller 3. håndskilder.
> Det plejer selvfølgelig sjældent at bekymre dig. Heller ikke om det er

Jamen, så belær os da med din førstehåndsviden.

> Jeg foretrækker noget andet. Det behøver jeg ikke demonstrere for
> dig.

Nej, det har du gjort i rigt mål. Det glemmer
vist ingen, der har fulgt dig i denne gruppe.

> Jeg behøver ikke forklere dig mere, end jeg har gjort iforvejen. Du
> kunne begynde der, fremfor at rykke fokus til et andet område.

Du kommer aldrig med forklaringer og giver aldrig svar.

> Du modtog et par spørgsmål. Har du tænkt dig at svare ?

Jeg har glemt, hvad det var for spørgsmål, vil du
stille dem igen?

> Formentlig havde der stået noget i retning af - det var jødernes egen
> skyld pga deres religiøse overbevisning at Hitlers regime forfulgte
> dem - hvis det var det jeg mente.

Hvad mente du så?

> Jeg fortæller dig, at den litteratur du henviser til er grundlæsning
> for antisemitter - og leverer motiver til både dit og dat.

Men du har ikke læst bogen?

> Tilsat
> Zions vises protokoller kommer der nok snart gang i kulindustrien,
> igen.

Ja, protokollerne har du jo studeret grundigt, husker jeg
og forsøgt at verificere som ægte i utallige indlæg her
i gruppen.

Du siger, du ikke er antisemit, men ikke desto mindre
fremfører du hele tiden forhold, der normalt betragtes
som antisemitisk materiale, du stiller spørgsmålstegn
ved holocaust, du fremfører protokollerne, du bringer
lange indlæg, der forklarer, hvor absurd GT er.

Og nu vil du gøre mig til nazist for at henvise til en
bog, du end ikke har læst.

Hvad er det du vil? Man kan ikke både spise kagen og
beholde den.

> Måske kunne det syldes at du ikke har gjort dig klart, hvad du
> egentlig skriver og hvilke hadefulde holdninger du egentlig er i
> besiddelse af -

Forklar.

> Kunne du overveje om muligheden eksisterer ?

Muligheden for jeg er nazist og antisemit, fordi jeg
siger, at andelen af ortodokse jøder vokser i Israel
og at ortodoksien er i fremgang? Fordi jeg skriver,
der er blevet flere 'mænd med ørelokker og sådan noget'?

Langt ude, Patrulje!

> Host nu op med noget reelt dokumentation - links, please ?

Helt generelt:

http://www.google.dk/search?q=growing+orthodoxy+israel&sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B3DVFC_daDK242DK242

Og her er et, hvor det efter din målestok må være en
ærkenazist, der taler:

http://www.forward.com/articles/in-jerusalem-fundamentalism-on-the-march/

Masser af links, der måske kan kompensere for din
generelle uvidenhed om jødiske forhold, selv om du
faktisk har været i landet og set 'mænd med ørelokker
og sådan noget'.

Hvis du har svært ved at forstå min google-henvisning,
vil jeg godt hjælpe dig med at finde nogle enkelt-links,
men det er jo svært for mig at vide, hvor din uvidenhed
ender og begynder, den synes afgrundsdyb, så du må gerne
være specifik.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 30-05-08 07:50

On 29 Maj, 22:18, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> som regel er det mig, der er idioten. Desværre.
>
> Men jeg må tage mig sammen og ikke reagere mere.

Jeg kunne tilbagevise enhver af dine yderligere anklager som mere
løgn. Eksempelvis dine whinerier om trollerier. Du lyver endnu engang.
Men lad nu det ligge...

Lad mig bare spørge dig -
lykkedes det dig at citere mig for de holdninger, du mener, at jeg
har ?

Nå -

Løgneren Villy Dalsgaard. Længere er den vist ikke.

Fra : Vidal

Dato : 30-05-08 20:05

Patruljen skrev:

> Jeg kunne tilbagevise enhver af dine yderligere anklager som mere
> løgn. Eksempelvis dine whinerier om trollerier. Du lyver endnu engang.
> Men lad nu det ligge...

Det gør jeg ikke, men ok.

> Lad mig bare spørge dig -
> lykkedes det dig at citere mig for de holdninger, du mener, at jeg
> har ?

Det er jo svært, når du påstår dine indlæg ikke
afspejler dine meninger, men det er jo det, der
kendtegner en troll.

Så måske kan vi sige, enten er du en troll eller
også er du antisemitisk.

Vælg selv.

> Nå -
>
> Løgneren Villy Dalsgaard.

Overhovedet. Jeg har givet dig links til indlæg postet
af dig, der afspejler nøjagtigt, det jeg har sagt om
dig.

Længere er den vist ikke.

Hehe.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N/A

Dato : 30-05-08 20:05

Fra : N/A

Dato : 28-05-08 20:15

Fra : Patruljen

Dato : 30-05-08 07:51

On 30 Maj, 09:18, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dewnull> wrote:
> Vidal skrev i
>
> [ ... ]

> Hold endelig fast i dette synspunkt.

Ja, da. Det er nemlig meget, meget klogt og gennemtænkt :D

Fra : Patruljen

Dato : 28-05-08 12:51

On 28 Maj, 11:21, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Ja, protokollerne har du jo studeret grundigt, husker jeg
> og forsøgt at verificere som ægte i utallige indlæg her

Lad os starte med at afsløre din løgnagtige karakter, hvis nogen
efterhånden skulle være i tvivl.

Du starter med at berette om dine indbildte telepatiske evner, ved at
fortælle, at jeg har studeret protokollerne grundigt. Kan du så også
fortælle, hvordan du kan vi, at jeg har studeret dem grundigt ?

Eller skal jeg indledningvist endnu engang, starte med at forstå, at
du bilder dig ind at være telepatisk ?

Fra : Vidal

Dato : 28-05-08 20:15

http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/search?hl=en&group=dk.livssyn.kristendom&q=zions+author%3Apatruljen&qt_g=Search+this+group

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Cyril Malka

Dato : 28-05-08 20:46

Fra : Vidal

Dato : 28-05-08 21:50

Fra : Cyril Malka

Dato : 28-05-08 22:15

In article <483dc566$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> På samme måde kan nogen jøder, når de møder lidt
> modgang i tilværelsen, begynde at jamre over
> antisemitisme, selvom det dog ikke har det ringeste
> med det at gøre.

Hehe

Jeg henviser igen til titlen på dette indlægserie: Illustration af
kategorisering.

Tak for, endnu en gang, at klargøre min pointe

Især fordi jeg ikke kan lade være med at bemærke, at du stadig ikke har
taget dig tid, til at modbevise argumenter.

Hvor er din beviser for at du ikke lyver, Vidal?

Du opfører dig virkeligt ret afskyeligt... Men okay. Det er vel din måde
at være på.

Hyggehejsa

Fra : Vidal

Dato : 28-05-08 22:25

Cyril Malka skrev:

> Hehe
>
> Jeg henviser igen til titlen på dette indlægserie: Illustration af
> kategorisering.

Tak, min ven.

> Tak for, endnu en gang, at klargøre min pointe

Altid til tjeneste.

> Især fordi jeg ikke kan lade være med at bemærke, at du stadig ikke har
> taget dig tid, til at modbevise argumenter.

Hvilke argumenter?

> Hvor er din beviser for at du ikke lyver, Vidal?

Det ved jeg ikke? Jeg lyver ikke. Har du nogen
beviser for, du ikke lyver?

> Du opfører dig virkeligt ret afskyeligt... Men okay. Det er vel din måde
> at være på.

WYSIWYG.

> Hyggehejsa

Godnat, Cyril. Hils din kone fra mig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 28-05-08 22:41

Vidal skreiv:

> Tak, min ven.

> Altid til tjeneste.

> Hvilke argumenter?

> Det ved jeg ikke? Jeg lyver ikke. Har du nogen
> beviser for, du ikke lyver?

> WYSIWYG.

> Godnat, Cyril. Hils din kone fra mig.

Noen mennesker mangler evne til å erkjenne egne feil.

Fra : Vidal

Dato : 28-05-08 22:45

Harald Mossige skrev:

> Noen mennesker mangler evne til å erkjenne egne feil.

Hører du mon til dem, Harald?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Cyril Malka

Dato : 28-05-08 23:37

In article <483dcda8$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,

> Tak, min ven.

> Altid til tjeneste.

Ja. Om end ufrivillig og med manglende visdom til at vide, hvornår det
er tide til at stoppe Du er _meget_ forudsigelig.

> Hvilke argumenter?

Du bliver, endnu en gang, anklaget for at lyve.

Du bliver, endnu en gang, bedt om at producere beviser for dine anklager.

Endnu en gang, taler du om noget andet. Du fjerner fokus fra dialogen,
taler om noget andet.

du påstår, at "patruljen" har skrevet bestemte ting.

Du er blevet bedt om dokumentation.

Du har _ikke_ fremført dette bevis.

Tværtimod, griber du til de mest fortærskede sekteriske metoder med
modanklager, tale om noget andet m.m.

Dit adfærd, som nu begynder at blive et af dine kendetegn _kan_ til
gengæld dokumenteres.

Om ikke andet, af selve denne tråd.

Villy: Du lyver temmelig meget, du har svært ved at indse, når du tager
fejl, endnu sværere ved at indrømme det, rent faktisk, opfører du dig på
meget ubehagelig og upålidelig vis.

> Det ved jeg ikke? Jeg lyver ikke. Har du nogen
> beviser for, du ikke lyver?

I modsætning til dig, har jeg (så vidt jeg husker i hvert fald) altid
fremført beviser for mine påstand.

Men her igen, prøver du at sno dig udenom.

Villy: Du siger at "patruljen" holdte en bestemt tale. Du er blevet bedt
af selvsamme person at føre bevisbyrde for dit påstand.

Hvis du er nogenlunde fornuftig, har du kun to fremgangsmåder:

1) Du giver en direkt link, som du nu er blevet bedt om flere gange, som
påviser dit påstand.

2) Du indser, at du har overfortolket (som du ganske ofte gør) og
skriver: Ups, jeg har misforstået noget dér og lader mig rive med (den
slags hænder).

Eller også, naturligvis, kan du komme med modanklager om noget andet,
snakke om noget andet, forsøge dig med dårlige vittigheder.

Det er afgjort også en mulighed.

> WYSIWYG.

GFYWAB.

> Godnat, Cyril. Hils din kone fra mig.

?

Har du indtaget substanser, du ikke kunne tåle, da du var i Bogota?

Du får, endnu en gang, det sidste ord (det er vist vigtigt for dig), og
kan du ikke svare seriøst på ovenstående, så skal du ikke forbavses over
ikke at blive besvaret senere?

Skal vi ikke sige det?

Fra : Vidal

Dato : 29-05-08 01:23

Cyril Malka skrev:
> In article <483dcda8$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

God aften, Cyril Malka.

> Ja. Om end ufrivillig og med manglende visdom til at vide, hvornår det
> er tide til at stoppe Du er _meget_ forudsigelig.

Er det godt eller skidt?

> Du bliver, endnu en gang, anklaget for at lyve.

Ja, af dig, Patruljen og Harald Mossige. Måske
ser vi en subkategori formes.

> Du bliver, endnu en gang, bedt om at producere beviser for dine anklager.

Hvilke anklager? Ser vi en form for uhellig
alliance formes mellem dig og Patruljen?

Det er vist, hvad man kan betegne som ironisk.
Jøden og, ja, hvad skal vi kategorisere Patruljen
under. Du får lov ...

> Endnu en gang, taler du om noget andet. Du fjerner fokus fra dialogen,
> taler om noget andet.

Ok?

> du påstår, at "patruljen" har skrevet bestemte ting.
>
> Du er blevet bedt om dokumentation.
>
> Du har _ikke_ fremført dette bevis.

Jeg gider ikke grave Patruljens indlæg op igen.
Hvis *du* er i tvivl om hans _hensigter_ , så læs dog
hans indlæg.

> Tværtimod, griber du til de mest fortærskede sekteriske metoder med
> modanklager, tale om noget andet m.m.

Jaja, sekterisme. Grammofonen kører.

> Dit adfærd, som nu begynder at blive et af dine kendetegn _kan_ til
> gengæld dokumenteres.

Ja, fint? Forklar dog endeligt.

> Om ikke andet, af selve denne tråd.

Det er fint, du får noget ud af det.

> Villy: Du lyver temmelig meget, du har svært ved at indse, når du tager
> fejl, endnu sværere ved at indrømme det, rent faktisk, opfører du dig på
> meget ubehagelig og upålidelig vis.

Er det Patruljens ord, du gengiver?

> I modsætning til dig, har jeg (så vidt jeg husker i hvert fald) altid
> fremført beviser for mine påstand.

Hvilke påstande tænker du på?

> Men her igen, prøver du at sno dig udenom.

Nejda.

> Villy: Du siger at "patruljen" holdte en bestemt tale. Du er blevet bedt
> af selvsamme person at føre bevisbyrde for dit påstand.

Du må være lidt mere specifik.

> Hvis du er nogenlunde fornuftig, har du kun to fremgangsmåder:

Ok, det er altid godt at have valgmuligheder.

> 1) Du giver en direkt link, som du nu er blevet bedt om flere gange, som
> påviser dit påstand.

Jeg har skrevet flere indlæg, der påviser, jeg
taler sandt om ortodoksien i Israel. Og det er
ikke på 'mænd med ørelokker og sådan noget'-niveauet.

Du kan godt få lidt mere specifikke links, hvis du
har behov for det.

> 2) Du indser, at du har overfortolket (som du ganske ofte gør) og
> skriver: Ups, jeg har misforstået noget dér og lader mig rive med (den
> slags hænder).

Taler vi om ortodoksi i Israel her. Vær venlig
at være lidt mere specifik.

> Eller også, naturligvis, kan du komme med modanklager om noget andet,
> snakke om noget andet, forsøge dig med dårlige vittigheder.

Hvilke vittigheder. Vær venlig at være lidt mere
specifik. Det gør mig altid glad, når nogen ser
noget morsomt i mine indlæg.

> Det er afgjort også en mulighed.

> GFYWAB.

Nå, undskyld. Jeg troede du kendte den. Se her:

http://da.wikipedia.org/wiki/WYSIWYG

Hvis du da anerkender henvisninger til Wiki.

> ?

Hvad er du i tvivl om? Er du ikke gift med
Britt Malka? Jeg sender hende mine hilsner.
Vær hilset, fru Malka.

> Har du indtaget substanser, du ikke kunne tåle, da du var i Bogota?

Gid jeg havde, så ville jeg nok ikke sidde her
og skrive.

> Du får, endnu en gang, det sidste ord (det er vist vigtigt for dig), og
> kan du ikke svare seriøst på ovenstående, så skal du ikke forbavses over
> [...]

Du skriver jo ikke svar på noget indlæg, medmindre
det kommer fra din kone eller din ven H. Blunck.

Jeg ved godt, du er stolt af din arrogance, men du
interesserer dig jo, så vidt jeg ved, for psykologi,
og den siger jo tydeligt, at arrogance blot er et
skjul for en grundlæggende usikkerhed. Jo større
arrogance, jo større usikkerhed (eller måske omvendt).

God morgen, Cyril Malka.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 29-05-08 09:59

http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/985bac9c5501b486?hl=en%CF%99bac9c5501b486&

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-08 12:50

Fra : N/A

Dato : 29-05-08 11:33

Fra : N/A

Dato : 29-05-08 11:33

Fra : N/A

Dato : 29-05-08 11:33

Fra : Patruljen

Dato : 03-06-08 08:06

On 30 Maj, 21:06, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Se, patrulje, det er jo et af den slags udtryk,
> du ikke forstår, så du bør ikke kommentere den
> slags, - det er så frygteligt afslørende.

Gad vide, hvad du mener der bliver afsløret om mig, nu. Eller. Nej
tak. Ved nærmere eftertanke -
Behold dine fantasier om krige mod neonazister, farisærer,
antikristne,antijøder og deres indbyrdes alliancer for dig selv :)

> Aner vi en voldelig tendens?

Tydeligvis indlever jeg mig mere i ofrets rolle. men det er vist ikke
ret meget, der er tydeligt for dig, når du kikker ud fra vinduet :)

Fra : Patruljen

Dato : 01-06-08 07:26

On 30 Maj, 21:04, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Vælg selv.

> Overhovedet. Jeg har givet dig links til indlæg postet
> af dig, der afspejler nøjagtigt, det jeg har sagt om

Jeg gider ikke dit fnidder. Du syntes somom, du ikke har så meget
andet at lave :)

Kunne du citere mig ?

Fra : Patruljen

Dato : 03-06-08 07:59

> Det gør jeg ikke, men ok.

> Det er jo svært, når du påstår dine indlæg ikke
> afspejler dine meninger, men det er jo det, der
> kendtegner en troll.

Hvis jeg selv har skrevet tingene, så er jeg formentlig enig :)
Ja. Og hvis jeg citerer en anden afspejler det formentlig forfatterens
synspunkter, mon ikke -

Hvor svært kan det være derover på vestkysten :)

Du kan selvfølgelig sagtens citere eller indledningsvist paste andre
personers forfatterier, uden hverken at være enig eller af den grund
kunne anklages for at være en troll. Det sker vist dagligt :)

> [...]
>
> Vælg selv.

> Overhovedet. Jeg har givet dig links til indlæg postet
> af dig, der afspejler nøjagtigt, det jeg har sagt om

Med din optik på verden, så ser den formentlig sådan ud :)
Jeg skal ikke argumentere mod den del -

Og du har endnu ikke citeret mig for dine anklager om skiftevis -
neonazisme, jøde og kristen hader.

Løgneren villy -

Fra : N/A

Dato : 29-05-08 11:33

Fra : Patruljen

Dato : 30-05-08 07:55

Fra : Vidal

Dato : 30-05-08 20:07

Fra : Vidal

Dato : 22-05-08 12:52

Cyril Malka skrev:
> [...]
> aggressiv i deres fremførsel.
>
> I hvert fald blev en del af de kristne skrifter brøndt offentligt i

Ja, i hvilken retning mon Israel bevæger sig? Det
her bærer jo mindelser fra de gode, gamle 30'ere.

De ortodokse har vind i sejlene pt, hvilket man da
også kan læse næsten dagligt i Jerusalem Post.

Bøsser og lesbiske bliver forfulgt, ortodokse kvinder
'vælger' i stigende grad at bære lange kjoler og tørklæde
eller paryk for at dække håret.

Mænd og kvinder bliver adskilt i busser i de ortodokse
områder og sker det ikke frivilligt bliver det håndfast
gennemtvunget.

Sekularismen får dårligere og dårligere kår, som den
også gør i mange muslimske lande.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 03:31

"Vidal" skrev i en meddelelse:

> Ja, i hvilken retning mon Israel bevæger sig? Det
> her bærer jo mindelser fra de gode, gamle 30'ere.

En ældgammel 'håndregel': Efter en krig, med hvad midler
den end udspilles, overtager begge parter de mest ulækre
og ekstreme metoder, som modparten har brugt.

Jeg er selv vokset op med (lige efter 2. verdenskrig), at
det fornemste man kunne være, er jøde. Har endda i
min ungdom reddet mig et par bajere fra en gammel
modstandsmand, fordi jeg den gang selv lignede en
jøde af udseende.
Seksdageskrigen i 1967 var et chock for mig. På én
gang mistede jeg alle mine idealer om Israel og indså, at
den jødiske stat havde overtaget alle nazisternes værste
metoder. Logisk, men dybt dybt sørgeligt.
Resten af historien siden 1967 har kun været én lang
bekræftelse på den gamle håndregel.

V.h. -- Ib

Fra : Per Rønne

Dato : 23-05-08 09:08

Ib Baagøe <ib-baagoeSNABELprivat.dk> wrote:

> Seksdageskrigen i 1967 var et chock for mig. På én
> gang mistede jeg alle mine idealer om Israel og indså, at
> den jødiske stat havde overtaget alle nazisternes værste
> metoder. Logisk, men dybt dybt sørgeligt.

Forbløffende udsagn; var det det at jøderne sejrede, der gør at du
sammenligner de israelske ledere med Himmler, Heydrich og Eichmann?

PS. Hvor er gaskamrene i de besatte områder? Ja, er man overhovedet nået
til Nürnberg-lovene endnu?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 23-05-08 09:41

Den 23.05.2008 kl. 10:07 skrev "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid>:

> [...]
> sammenligner de israelske ledere med Himmler, Heydrich og Eichmann?
> PS. Hvor er gaskamrene i de besatte områder? Ja, er man overhovedet nået

Tak for dit forsvar, men forvent ej mirakler.

I den slags sager er det ikke *fakta* men *håndregler* som tydeligvis
tæller højst når sindene først er kommet i kog.

God weekend.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-05-08 11:58

Henrik V Blunck <henrik@blunck.dk> wrote:

> Tak for dit forsvar, men forvent ej mirakler.
>
> I den slags sager er det ikke *fakta* men *håndregler* som tydeligvis
> tæller højst når sindene først er kommet i kog.

Så har Ib Baagoes sind vist været i kog i de sidste 41 år ...

> God weekend.

I lige måde .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-05-08 15:35

"Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i en meddelelse
news.ublmet1sn1el4e@macintosh.local

> Tak for dit forsvar, men forvent ej mirakler.

På hvis vegne takker du?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-05-08 15:41

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Seksdageskrigen i 1967 var et chock for mig.

Det var den vist også for de fleste israelere.

> På én
> gang mistede jeg alle mine idealer om Israel og indså, at
> den jødiske stat havde overtaget alle nazisternes værste
> metoder.

Hvilke metoder er det? Udryddelseslejre? Antisemitisme? Medicinske
eksperimenter på krigsfanger? Besættelse af suveræne stater? Angrebskrige?
Forbrydelser mod menneskeheden? Forresten... Israelerne bankede deres
fjender i '67. Det er mere end man kan sige om nazityskland.

> Logisk, men dybt dybt sørgeligt.

Logisk? Jeg tror ikke, du skal blande alt for meget logik ind i din
tankerække.

> Resten af historien siden 1967 har kun været én lang
> bekræftelse på den gamle håndregel.

Jeg tror ikke, du skal blamere dig yderligere. Nogen gange er det smartest
at skjule sit rådne indre.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 22-05-08 16:20

> [...]
> aggressiv i deres fremførsel.
>
> I hvert fald blev en del af de kristne skrifter brøndt offentligt i

Jamen var det ikke nazisterne der brændte bøger af, som jeg erindrer det
brændte satanisterne også bibelen ved deres sammenkomster. De kaldte det for
"bibelbrænding".