Arkæologien har svarene hvor teologien sto~
Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 21-05-08 11:34

I min efterforskning af syndfloden fandt jeg det faktum at den måtte have
været af en karaktér hvor den oversvømmede den daværende civilisation men at
den ikke stod op over Mount Everest. So to speak.
Der har været udgravninger af flere syndflodslag, blandt andet af Wolley.

Så gik det pludselig op for mig at så måtte Eden stadig eksistere i sin
oprindelige skikkelse. Den var ikke oversvømmet og tabt for evigt. Det var
som i Troels Kløvedals drøm:"Jeg vågnede om natten og tænkte. Tænk hvis det
her er Paradis, men vi har bare ikke opdaget det."
Derfor gik jeg på jagt. Den Indiana Johnes-agtige arkæolog David Rohl
havde faktisk fundet stedet. Han har også fundet fejl i Ægyptologien
angående dateringer. Han mener de skal skrues 350 år tilbage.
Læs her:
http://en.wikipedia.org/wiki/David_Rohl

Et par interessante betragtninger:
In addition to his theories on Egypt, Rohl has put forth other theories
related to the Old Testament. In his published work, Legend: The Genesis of
Civilisation, he posits a location for the Garden of Eden in Iranian
Azarbaijan, south-east of Tabriz. In the same work, he assumes a local flood
theory for the Genesis Flood, positing that the biblical reference to the
covering of "all the high mountains" is merely a description of the flooding
of cities in the plains of Mesopotamia on the basis that the Hebrew word
'har' does not just mean 'mountain' but also 'hill' and 'city mound'.

David Rohl er et troende menneske. Han siger i sjov at han glæder sig til at
møde Gud, men han håber ikke det bliver lige straks. Men at han glæder sig
til at møde hende!

Her referer han givetvis til Inanna.

Hvordan blev Gud en patriark? I starten så man en himmelsk familie hvor de
enkelte konkurrerede om menneskenes gunst. Den første by menneskene
framnbragte var URUK. Den 5.konge i Uruk -Gilgamesh,-praler af at have skabt
en bymur og et tempel for Inanna.

Men senere da jøderne havde udviklet en stærk patriarkalsk struktur-Den
store farmand der dominerer det hele. Dette gør Jesus op med. Med ham kommer
Gud-broder ind. Gud bliver menneske og menneskelig. Han skaber os ved sit
ord:"I skal elske hverandre som jeg har elsket Jer!" Denne er den sande Gud.

I skal erstatte regler med principper.Det er en Gud for fremtiden. Han er
vejen til fremtiden, sandheden om menneskelivet. 0g det evige liv så sandt
som universet er skabt af intet og livet således har besejret dødens tomhed.

Hilsen

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 06:30

"Jens "Lyrik" Bech" skrev i en meddelelse:

> I skal erstatte regler med principper.

Præcis, kortere kan det ikke siges. Dette er den
danske folkekirkekritensdoms essens.

V.h. -- Ib