Hitler was a Christian, not an atheist as ~
Fra : Patruljen

Dato : 11-05-08 04:38

Hitler was a Christian, not an atheist as the Christians would like
everyone to believe.
http://www.infidels.org/library/modern/john_murphy/religionofhitler.html

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-08 05:08

"Patruljen" skrev i en meddelelse:

> Hitler was a Christian, not an atheist...

Hitler var hverken kristen eller ateist. Han var selv
religionsstifter. Men han havde lært "fiduserne" af
katolicismen og nærede stor respekt for romerkirkens
organisationstalent og evne til at få skovlen under
folks psyke. Han betroede således sin ven Albert
Speer, at romerkirken var den eneste magt i verden,
han ikke turde lægge sig ud med, og at hans eget
tusindårsrige var betinget af, at han holdt sig gode
venner med paven. (Hvilket som bekendt lykkedes).

Nazismen er mig bekendt det eneste seriøse forsøg,
der i historisk tid er gjort på at skabe et alternativ til
kristendommen. Byggende på tilbedelse af døden i
stedet for livet, hævn i stedet for tilgivelse, had i stedet
for kærlighed, frygt i stedet for tillid.
Jeg understreger, at dette ikke er et spørgsmål om
antallet af døde. Her kan både kristendommen og de
fejlslagne forsøg på at etablere paradiset på jorden:
kommunismen og liberalismen - rigeligt konkurrere.
Det "storslåede" ved Hitlers religion er, at den vender
meningen med livet på hovedet.

I øvrigt kan jeg henvise til den aldeles historisk korrekte
dokumentar-fiktion "Der Untergang", som skildrer den
yderste konsekvens af denne dødskult. Det ender med
en parallel til Jesu lidelseshistorie.

V.h. -- Ib

Fra : Patruljen

Dato : 12-05-08 07:09

http://www.youtube.com/watch?v=NNmAX_vxS_c&feature=related

Download Spear Of Destiny her på www.dos4free.dk - Lavet af Esben
http://www.dos4free.dk/index.php?modul=description&id=41&t=Spear%20Of%20Destiny

> [...]
> dokumentar-fiktion "Der Untergang", som skildrer den
> yderste konsekvens af denne dødskult. Det ender med

In George Orwell's, 1984, it was stated, "Who controls the past
controls the future, who controls the present controls the past."

Fra : Vidal

Dato : 12-05-08 14:21

Patruljen skrev:
> In George Orwell's, 1984, it was stated, "Who controls the past
> controls the future, who controls the present controls the past."

Som i, hvis Hitler havde vundet, var han kristen
katolik, der døde kun 5000 jøder og det var fordi,
de var alvorligt forkølede?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N/A

Dato : 13-05-08 19:38

Fra : N/A

Dato : 12-05-08 14:21

Fra : Patruljen

Dato : 12-05-08 07:54

On 12 Maj, 15:20, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Som i, hvis Hitler havde vundet, var han kristen
> katolik, der døde kun 5000 jøder og det var fordi,
> de var alvorligt forkølede?

:)

Eller den ene druknede til swimmingpoolen og den anden foråd sig i det
kosher - slagtede kvæg ?
Jeg aner det ikke. Men jeg tror heller ikke, at Orwell var dum -

Der kan ikke være noget galt med at påpege uregelmæssigheder. Det
behøver ikke nødvendigvis være et udtryk for en
sympatitilkendegivelse.

Kunne du forestille dig, at en historiker, som fører evidens for at
inkaerne ikke foretog helt så mange menneskeofringer blev
kategoriseret som - pro - menneskeofringer til Solen ekstra hard core
- plus ?

Jeg vil sige. Hvis du er interesseret i forsvarsmekanismer er emnet
perfekt. Og allerede indledningsvist antager den ene part, at den
modparten ligefrem benægter. Finder du ikke det spændende ?

Ikke noget med at spørge der - og slet ikke noget med at tillade
kritik og analyser på særlige historier.

Som det er ligenu - læser jeg bl.a. historie på lærerseminariet. Og du
er meget velkommen til at redegøre for eksempelvis kremeringen af et
kadaver pr.minut - round the clock - i døgndrigt - Der står i
www.holocaust.uddannelse.dk, at det skal jeg bare sige, nemlig.

Kan du det ?

Nogen andre ville sikkert indvende, at hvis regimet havde fået sin
vilje var de alle blevet flyttet til Madagaskar. Og
forklaringsproblemet med de 2 jøders skæbne i henholdsvis
swimmingpoolen og fælleskøkkenet ville aldrig have opstået. Men det er
noget helt andet.

Fra : Patruljen

Dato : 12-05-08 09:15

> [...]
> inkaerne ikke foretog helt så mange menneskeofringer blev
> kategoriseret som - pro - menneskeofringer til Solen ekstra hard core

Eksemplet fra egypten omkring bygningen af den store pyramide er måske
mere nærliggende -

Man har tidligere ment, at slaver byggede pyramiderne. Men har så
fundet evident bevis på, at slaverne ikke var slaver men uddannede
håndværkere, der levede under langt bedre vilkår end slaver -

Burde man ikke have kategoriseret forskerne som slavebenægtere og
racehadere, ihvertfald indtil der blev fremlagt endegyldige beviser ?

> Som det er ligenu - læser jeg bl.a. historie på lærerseminariet. Og du
> er meget velkommen til at redegøre for eksempelvis kremeringen af et
> [...]

Det kræver en korrektion.

Teksten til billedet af krematories retorter vil lade os vide, at hver
retorte/ovn kunne kremere 1440 kadavere pr.døgn. Hvis retorten kørte i
døgndrift ( hvad den ikke gjorde ) taler vi om kremering af et kadaver
pr.minut. http://www.holocaust-uddannelse.dk/lejre/auschwitz-birkenau.asp

Jeg ville meget gerne se nogen der kan fremlægge bevis for at lig kan
kremeres på et minut.

Udfordringen står åben.. En evident bevisførelse medfører straks
udbetaling af 500 spir -

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-05-08 19:38

Patruljen skreiv:

> [...]
> fundet evident bevis på, at slaverne ikke var slaver men uddannede
> håndværkere, der levede under langt bedre vilkår end slaver -

Her tror jeg at der trekkes for raske sluttninger.

Først, begrepet "slave":
Du kommer feil ut om du bruker /dagens/ slavebegrep (når slavehold er
ulovlig!) og overfører termen og begrepet til gamle Egypt.

Så, begrepet "håntverker":
I alle fall, i det gamle Mesopitamia, der kunne håndverkerer være både
slaver eller frie mennesker. Kunskapen på den tiden var såpass høy at
også slaveeierer skjønte at slaver behøvde rimelige arbeidsforhold for å
gjøre godt arbeid.

Forsøk å finne etmologien til det franske "travai" (?) og les litt om
historien som ligger bak.

HM

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-05-08 21:04

In article <4829daa0$0$23848$8404b019@news.wineasy.se>,
Harald Mossige <haraldm@hkabel.net> wrote:

> "travai" (?)

Travail.

Den mest brugt etymologi er at ordet stammer fra et instrument med 3
spir (tripalium), som ifølge nogle var et "torturinstrument".

Tripalium var brugt i gårdene for at hjælpe dyrene med at føde, hjælpe
dem i deres "føde-arbejde". På fransk, handlingen af "at føde" hedder
stadig "Le travail d'enfantement" og, så vidt jeg husker, er det det
samme på engelsk: labor.

Nogle siger, at ordet stammer fra en blanding af tripalium og trabicula,
som var en tværbjælke, som blev brugt til trotur.

At "trabiculare" betød så at "få til at arbejde" i forstanden "få til at
lide".

Så har en masse kristne -- her i Frankrig -- set en masse ting med
"lidelsen", "arbejde" og "Jesus gerning", fordi på fransk, "gerning" i
den forstand som "Jesus gerning" overssættes også med hans "arbejde".

Arbejde - lidelse - Jesus og alt det her i det hele taget.

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
.... Catholic - which I was until I reached the age of reason.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-05-08 01:32

Cyril Malka wrote:

> Travail.
>
> Den mest brugt etymologi er at ordet stammer fra et instrument med 3
> spir (tripalium), som ifølge nogle var et "torturinstrument".

Jaså?

Altså dèt instrument, vi bonderøvsdanskere jævnt og ret kalder "en møggreb"
(udtales "møg-græv") som immervæk normalt heroppe har FIRE spir (MÅSKE for
at undgå kedelig "trefork-symbolisme"?) skulle være beslægtet med det
franske ord for "arbejde", muligvis jvf. staldknægtejargonen om at "muge
ud"?

> [...]
> den forstand som "Jesus gerning" overssættes også med hans "arbejde".
>
> Arbejde - lidelse - Jesus og alt det her i det hele taget.

Åhja, sådan noget kunne en RIGTIG, selvbevidst jøde vel da aldrig finde på,
vel?

(Kære Cyril: Du kører altså pseudo-semitisk narrøveri for fuld udblæsning -
for så vidt du ellers hævder at nedstamme fra et religiøst set ellers stolt
nomade-bondesamfundsbetinget folkeslag, og det er da også direkte pinligt at
måtte påpege dèt over for dig at sådan noget som landbrugspraksis rent
faktisk synes direkte betinget i indtil flere forskrifter om Templets drift:
HVOR tror du da lige at dyreofrenes blod skulle komme fra, hvis ikke der da
NETOP var et rimeligt højciviliseret, effektivt landbrug i datidens Israel?)

Eller det var måske bare JERES slaver, der dermed tvangsmæssigt knoklede for
JERES Gud?

Du minder mig åndssvagt nok om det gamle Bangles-hit: "Walk Like An
Egyptian"...

Anders Peter Johnsen

Fra : Patruljen

Dato : 14-05-08 17:04

On 13 Maj, 20:37, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> Patruljen skreiv:

> Her tror jeg at der trekkes for raske sluttninger.

Uden tvivl - Det var et eksempel egnet til at forstå en anden
sammenhæng- Ikke egnet til at studere nærmere med en forventning om en
forelæsnning i egyptiske bygningsarbejderes arbejdsmiljø :)

> Først, begrepet "slave":
> Du kommer feil ut om du bruker /dagens/ slavebegrep (når slavehold er
> ulovlig!) og overfører termen og begrepet til gamle Egypt.

Jo -

> [...]
> slaver eller frie mennesker. Kunskapen på den tiden var såpass høy at
> også slaveeierer skjønte at slaver behøvde rimelige arbeidsforhold for å

Ja -

> Forsøk å finne etmologien til det franske "travai" (?) og les litt om
> historien som ligger bak.

Det kommer jeg uden tvivl til - men det er ikke ligenu. Jeg har en
forretning der skal passes :)