Dagens ord: mountain
Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-05-08 23:42

Jeg lægger ud med en dejlig sang med Elvis Presley:

"You gave me a mountain this time"

http://www.youtube.com/watch?v=DjN5Q1w5AhY

Jeg glæder mig til en masse gode forslag

mvh Eva

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-05-08 02:02

Eva Schmidt skrev:

> mountain

Den første og største sang, jeg kommer til at tænke på, er "Ain't No
Mountain High Enough". Her er en liveudgave med Diana Ross:

http://youtube.com/watch?v=44NiQvslZS4

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Lars Frandsen

Dato : 27-05-08 04:47

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg lægger ud med en dejlig sang med Elvis Presley:

Dave Grusin & Lee Ritenour - Mountain Dance
http://youtube.com/watch?v=Y4b7vs1M0eQ

Edvard Grieg - In the Hall of the Mountain King
http://youtube.com/watch?v=fzyi3C4gNnE

Rasmus Bjerg - Lalandia Sangen
http://youtube.com/watch?v=7EIgzsBhNYA

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : schlafen

Dato : 27-05-08 05:25

Mark Knopfler - The mist covered Mountains
http://www.youtube.com/watch?v=eEYLODbk1_s

Big Mountain - Baby I Love your way
http://www.youtube.com/watch?v=BUJ22ts_S8g

Kate Bush - King of the Mountain
http://www.youtube.com/watch?v=TPW4DdGo2Z0

Fra : Broegger

Dato : 27-05-08 07:08

Så lad os starte i Danmark. Michael Falck der synger "I et land uden høje
bjerge" http://www.youtube.com/watch?v=gXWI5K623hw (Undskyld lydkvaliteten,
eller mangelen på samme!)

Og da vi er danske må en bakke også kunne tælles som et bjerg!
Gary Moore "Over the hills and far away"
http://www.youtube.com/watch?v=W-gc2B2IKik

Og sidst, men ikke mindst. Runrig har lavet et nummer der hedder "Move a
mountain". Det kan høres på TDC play, men det kan man ikke lige linke til.
Det er fra det album der hedder "Amazing Things". Er desværre ikke på tube!

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Pernille

Dato : 27-05-08 08:10

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Så vi er ovre i bjerge/mountains...
Her er det (Mount) Whitney Houston med "I will always love you"
http://youtube.com/watch?v=VUoEil40qZA

Fra : MM

Dato : 27-05-08 10:08

Savatage med Hall of the Mountain King
http://www.youtube.com/watch?v=ia9gExU7jLE

Selvom Lars Frandsen allerede har nævnt E. Grieg med In th Hall of the
Mountain King kommer her en lidt alternativ fortolkning af samme nummer:
Apocalyptica med In th Hall of the Mountain King
http://www.youtube.com/watch?v=SGigthgbpDI

~MM

Fra : Pernille

Dato : 27-05-08 12:08

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg lægger ud med en dejlig sang med Elvis Presley:

Tina Turner - River Deep Mountain High
http://youtube.com/watch?v=oPOFNyvN2Y0

Fra : Pernille

Dato : 27-05-08 12:19

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

Mit 3. og sidste bud er
Johnnie and Joe Bobby Vinton - Over the Mountain Across The Sea
http://youtube.com/watch?v=OAPYuEnmC6k

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-05-08 12:47

Eva Schmidt wrote:

Steve Miller Band med "Wild Mountain Honey":
http://www.youtube.com/watch?v=UW32D_Y4Bhg

Donny og Marie med "Morning Side Of The Mountain":
http://www.youtube.com/watch?v=QoaRflfVLps

Led Zeppelin med "Misty Mountain Hop":
http://www.youtube.com/watch?v=Y4jUy2FJW_w

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-05-08 14:14

On Tue, 27 May 2008 00:42:16 +0200, "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk>
wrote:

Bob Dylan - "Thunder On The Mountain"
http://youtube.com/watch?v=d5uKHa9Gmks

Bob Marley And The Wailers - "Go Tell It On The Mountain"
http://youtube.com/watch?v=pkUjtl3sH_k

Tracy Chapman - "Mountains O'Things"
http://youtube.com/watch?v=hDbX7lD4s_w

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 15:01

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> wrote in message
> [...]

Så vil jeg spille et par numre med et band, som jeg først har opdaget for
nyligt, nemlig "Gotthard"

Først "Master of Illusion":
http://youtube.com/watch?v=wOM4-v_pPSc

Dernæst "Domino Effect"_
http://youtube.com/watch?v=ANEPdjwiv5U

Og hvad har dette så med ordet "mountain" at gøre kan man spørge?
Jo, bandet kommer fra Schweiz, og Sct Gotthard ER et bjerg.
Desuden er det fed musik, og det er jo det vigtigste

/Alex

Fra : iSteen

Dato : 27-05-08 16:58

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
> Jo, bandet kommer fra Schweiz, og Sct Gotthard ER et bjerg.
> Desuden er det fed musik, og det er jo det vigtigste

Glem ikke Mountain - bandet der rockede for vildt i 70'erne
http://www.youtube.com/watch?v=Hm11kFRz388

Og siden Sct. Gotthard blev nævnt, så er bandet Gotthard (også fra
Schweiz) et herligt bekendtskab
http://www.youtube.com/watch?v=5psFmr0IIx8

Fra : Studo

Dato : 27-05-08 17:13

den Tue, 27 May 2008 00:42:16 +0200, Eva Schmidt skrev:

> Jeg lægger ud med en dejlig sang med Elvis Presley:
>
> "You gave me a mountain this time"
>
> http://www.youtube.com/watch?v=DjN5Q1w5AhY
>
> Jeg glæder mig til en masse gode forslag

Jamen, så er der lidt fra samlingen:
PJ Harvey - The Mountain - Live
http://youtube.com/watch?v=0xsddqZ8yTU

up up over the mountains top //D-A-D
http://youtube.com/watch?v=DqBdqXPPt_g

og lidt OT:
Hayseed Dixie har lavet en Mountain Man, der ikke er på tuben, såeh...
http://youtube.com/watch?v=9yOw1cxTNgw

--og kunne heller ikke finde noget fra Figurines plade Shake a mountain

Fra : Per Hagemann

Dato : 27-05-08 19:54

Ordet bjerg er indbegrebet af tyrolermusik, som mange danskere elsker at
hade. Her et par sange, som dog tilhører en mere ophøjet og vidtløftig del
af tyrolermusikken, end den lystige tyrolergenre, som blev specielt
latterliggjort i Danmark.

Oswald Sattler - Ich könnt' ohne Berge nicht leben 2005

http://www.youtube.com/watch?v=TqC00kP_pYE

Hansi Hinterseer - Ein Kind Der Berge

http://www.youtube.com/watch?v=7uMxMhIZL04

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-05-08 21:14

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> latterliggjort i Danmark.
>
> Oswald Sattler - Ich könnt' ohne Berge nicht leben 2005

Du får stafetten Per.

Jeg kan rigtig godt lide denne type musik - selvom det vist ikke er populært
her i gruppen *SS*

mvh Eva

Tak for alle forslagene.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 20:49

Eva Schmidt wrote:
> Jeg glæder mig til en masse gode forslag

Så er der et her. Gangway - Mountain Song

http://www.youtube.com/watch?v=piKsqYyE28M

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-