Dagens ord: Helt/Hero
Fra : Max

Dato : 16-05-08 14:30

Hej alle

I det sidste ord (græsk) nævnte jeg en gammel krigsfilm, nemlig
Navaronens kanoner. Det fik mig til at tænke på to sjove andre
krigsfilm fra dengang, nemlig Det beskidte dusin og Kellys Helte.

Jeg valgte så Kelly's Helte da titelmelodien nok er en af de
mest kendte overhovedet, når det drejer sig om filmmusik.

Burning Bridges (Kellys Heroes)
http://www.youtube.com/watch?v=4XOEI0E7vKk&feature=related

Listen over brugte ord:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/smuk, Bike,
Birthday, Black, Blue, Booze, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Country, Cowboy,
Crazy, Cry/ Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Doctor, Dream, Duo,
Dør, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever,
Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Grand Prix, Græsk,
Guitar,
Hands, Hawaii, Heart, Heaven, Heavy, Hello, Help, Helt/Hero, Highway,
Hollywood,
Hot, House, Hurricane, Ireland, jack, Justice, King, Kiss, Latin, Life,
Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man/Mand, MILF., Milk, Milk, Mind, Monday,
Money, Moon, Mother, Night, Nobody, Nordic, Ocean, One, Pain, Peace,
Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain,
Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run,
Service, Sex, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Speed, Spring,
Stimulanser, Storby, Sun, Surprice, Sweet, Søndag, tal/numbers/0123456789,
Thunder, Time, Tomorrow, Train, Tribute, Twins, Unknown, Walk, Water,
Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word,
Work, World, Write, Yesterday, You.

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 16-05-08 15:53

Hej

Going home med Mark Knopfler fra filmen Local Hero
http://www.youtube.com/watch?v=W3zIfO-YOzg

Og så lidt Bowie. Heroes, som jeg stadigt husker fra Christiane F filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=NEVNoYFpLps

og så kan jeg lukke ned med lidt sødsuppe. Maria Carey og Hero
http://www.youtube.com/watch?v=PWlS8Oerx8o

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Holst

Dato : 16-05-08 15:56

Max wrote:

> Jeg valgte så Kelly's Helte da titelmelodien nok er en af de
> mest kendte overhovedet, når det drejer sig om filmmusik.
>
> Burning Bridges (Kellys Heroes)
> http://www.youtube.com/watch?v=4XOEI0E7vKk&feature=related

Stadig filmmusik:

Tina Turner - We Don't Need Another Hero
http://www.youtube.com/watch?v=9IV9an1EE9M

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-08 19:51

Holst wrote:

> Stadig filmmusik:
>
> Tina Turner - We Don't Need Another Hero
> http://www.youtube.com/watch?v=9IV9an1EE9M

Uha - herligt genhør. Singlen står i samlingen.

Da du nu selv nævner at det er filmmusik, skulle vi så ikke tage den rigtige
video til Mad Max Beyond Thunderdome?

http://www.youtube.com/watch?v=1p2VjKueoBA

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Holst

Dato : 16-05-08 21:25

Trekroner wrote:

> Uha - herligt genhør. Singlen står i samlingen.

Det har jeg også! Bagerst i et skab, tror jeg!

> Da du nu selv nævner at det er filmmusik, skulle vi så ikke tage den rigtige
> video til Mad Max Beyond Thunderdome?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=1p2VjKueoBA

Absolut. Jeg må indrømme, at jeg bare tog det første det bedste link
uden at kigge nærmere på det.

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-08 16:14

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

Så må vi have Spiderman på banen, og Chad Kroegers ultrafede titelnummer
"Hero":
http://www.youtube.com/watch?v=etp8L9pbqeM

Et af de numre mine unger voldspiller på Guitar Hero, er Pearl Jam's "Even
Flow", og det synes jeg er et rigtig lækkert nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=9SPMfr38fCA

Når vi nu er ved guitar heros, så kan jeg jo passende spille lidt Blackmore

http://www.youtube.com/watch?v=rpWQiGQSUyk

/Alex

Fra : Lars Frandsen

Dato : 16-05-08 16:37

> [...]
>
> Jeg valgte så Kelly's Helte da titelmelodien nok er en af de
> mest kendte overhovedet, når det drejer sig om filmmusik.

Bonnie Tyler - Holding Out For A Hero
http://www.youtube.com/watch?v=Ltps17if3t8

Nickelback - Hero
http://www.youtube.com/watch?v=ZaBI-Ne8I-I
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-05-08 18:03

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Jeg valgte så Kelly's Helte da titelmelodien nok er en af de
> mest kendte overhovedet, når det drejer sig om filmmusik.

Jeg kommer straks til at tænke på sagn og myter om helte, riddere og
konger ...

Rick Wakeman - Arthur

http://www.youtube.com/watch?v=v04bLPgU2j4

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk

Stor 1-værelses ejerlejlighed i Åbyhøj, Århus sælges:
http://ejerlejlighed.thorsenholm.dk/Aarhus

Fra : Per Hagemann

Dato : 16-05-08 18:04

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Burning Bridges (Kellys Heroes)
> http://www.youtube.com/watch?v=4XOEI0E7vKk&feature=related

Et ungdomsprogram på TV hedder Flemmings Helte. Indholdet er
absurd-sarkastisk, men titlen på følgende musikvideo fra programmet synes
jeg ellers er ganske fornuftig:

Je M'appelle Mads - Hvis du vil ha' et hit, så skal du spille pop

http://www.youtube.com/watch?v=RqAgOXv2w2M

Fra : schlafen

Dato : 16-05-08 19:20

Fra The E-Street Band:
Clarence "Big Man" Clemons - You're a friend of mine (fra albummet Hero)
http://www.youtube.com/watch?v=MJdW5INse9Y

Min yndlings Kinks:
Kinks - Celluloid Heroes
http://www.youtube.com/watch?v=lRPn2CjkPUg

Lidt grin med det gamle 'You don't have to take you clothes off'
Gym Class Heroes - Clothes Off
http://www.youtube.com/watch?v=6NUxMgzHdic

Lidt dansk:
Aqua - Cartoon Heroes
http://www.youtube.com/watch?v=yRIG1Ngjy2Y

Lidt klassisk rock:
Foreigner - Jukebox Hero
http://www.youtube.com/watch?v=Z5_qhnWByA4

Koncert aktuelle:
Kiss - A world without heroes
http://www.youtube.com/watch?v=B7ofrdBdJRM

Koncert og album aktuelle:
Def Leppard - I Wanna Be Your Hero
http://www.youtube.com/watch?v=xfkVI-n1jTU

go' weekend

Fra : Max

Dato : 16-05-08 19:28

Hej Max

Jeg vil også lige præcentere et nummer fra
en af mine favorit LP'er.

Pink Floyd - The Hero's Return

http://www.youtube.com/watch?v=pvMFKVZOLgs

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-05-08 19:46

Max wrote:

John Lennon med "Jealous Guy" fra albummet "Working Class Hero":
http://www.youtube.com/watch?v=6lLs2dC9NaE

The Jam med "Just Who Is The 5 O'Clock Hero":
http://www.youtube.com/watch?v=-ic_StZdXt4

Bruce Springsteen med "Local Hero":
http://www.youtube.com/watch?v=BpyR2kFwg3w

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Holm

Dato : 16-05-08 22:23

Jeg foreslår Foo Fighters - "My Hero"
http://youtube.com/watch?v=KVKDQgT_b-Y

Herligt nummer, og fin video som altid. Jeg ville faktisk gerne have
haft den dejlige unplugged-version fra Skin&Bones pladen, men den kunne
jeg ikke lige finde

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Holm

Dato : 16-05-08 22:30

Holm wrote:
> [...] Jeg ville faktisk gerne have
> haft den dejlige unplugged-version fra Skin&Bones pladen, men den kunne
> jeg ikke lige finde

Vrøvl...her var den jo
http://youtube.com/watch?v=1c3WhbnlyPM

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 16-05-08 22:58

On Fri, 16 May 2008 15:29:34 +0200, "Max"
> [...]

>Jeg valgte så Kelly's Helte da titelmelodien nok er en af de
>mest kendte overhovedet, når det drejer sig om filmmusik.

Fra min første CD svjh.
Johnny Hates Jazz - "I Don't Want To Be A Hero"
http://youtube.com/watch?v=uzLY0Cq5dZ8

Bay City Rollers - "Yesterdays Hero"
http://youtube.com/watch?v=QMr4jV9pqjs

Paper Lace - "Billy Don't Be A
Hero"http://youtube.com/watch?v=qDq_xJlF0TE

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 16-05-08 23:08

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> enriched usenet with:

> Subject: Dagens ord: Helt/Hero

Waylon Jennings - My Heroes Have Always Been Cowboys
http://youtube.com/watch?v=31aETl1BESU

Die Toten Hosen - We Will Be Heroes
http://youtube.com/watch?v=brfYYu3cT08

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Max

Dato : 17-05-08 14:41

Hej Lars

> Waylon Jennings - My Heroes Have Always Been Cowboys
> http://youtube.com/watch?v=31aETl1BESU

Du får stafetten for at prikke til en gammel barndomserindring
aller bagerst i mine erindringer.

--
Mvh Max

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 18-05-08 10:29

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> enriched usenet with:

> Du får stafetten for at prikke til en gammel barndomserindring
> aller bagerst i mine erindringer.

Jeg takker og vender snarest tilbage med et nyt ord

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-05-08 20:39

Max skrev:

> Helt/Hero

Enrique Iglesias havde et hit med den regulært gode popsang Hero, som
han nu bruger til nogle liveoptrædender, som vist må siges at være
topmålet af 'crowdpleasing':

http://youtube.com/watch?v=eUePPJmfUOE
http://youtube.com/watch?v=wvMb1hcnaOY

--