Dagens ord: Power
Fra : schlafen

Dato : 10-05-08 09:25

jeg takker.....

og smider lige Rainbow - Power i luften...
http://www.youtube.com/watch?v=bVU2_Dd5fkI

Listen over brugte ord:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/smuk, Bike,
Birthday, Black, Blue, Booze, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Country, Cowboy,
Crazy, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Doctor, Dream, Duo, Dør, Eternal,
Evil, Eyes/Øjne, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Food,
Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Grand Prix, Guitar, Hands,
Hawaii, Heart, Heaven, Heavy, Hello, Help, Highway, Hollywood, Hot, House,
Hurricane, Ireland, jack, Justice, King, Kiss, Latin, Life, Light/lys, Live,
Love, Luft/Ilt, Man/Mand, MILF., Milk, Milk, Mind, Monday, Money, Moon,
Mother, Night, Nobody, Ocean, One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics,
Pigenavne, Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Religion, Road, Robot,
Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run, Service, Sex, Skov, Sky,
Small, Smile, Smoke, Snow, Speed, Spring, Stimulanser, Storby, Sun,
Surprice, Sweet, Søndag, tal/numbers/0123456789, Thunder, Time, Tomorrow,
Train, Tribute, Twins, Unknown, Walk, Water, Wedding, Weekend, West, Wheel,
Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World, Write, Yesterday, You.

Fra : Martin [TMM]

Dato : 10-05-08 09:58

Hej
schlafen wrote:

> Dagens ord: Power

Jeg kommer straks til at tænke på introen-temaet fra He-Man, der kørte på TV
tilbage i 80'erne...
"By the power of greyskull, I've Got the POWEEEER"
http://youtube.com/watch?v=JEsHUel04dY

Mvh
Martin

Fra : Henrik Laursen

Dato : 10-05-08 11:02

"schlafen" <luft@hansa.de> wrote in

Tip: Næste ord valg kunne være Paranoid, snuppet som idé ud efter den
Polske paranoide person der har spammet denne gruppe med en dea.gov
mail adresse.

--
Henrik Laursen

Fra : Martin Bak

Dato : 10-05-08 11:14

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> jeg takker.....
>
> og smider lige Rainbow - Power i luften...

Så skal John Lennon da lige have et ord indført:

Power to the people:
http://www.youtube.com/watch?v=Wos-dDxpJlQ

og så til noget helt andet:

Dean Martin: Everybody Loves Somebody
http://www.youtube.com/watch?v=3DCmDCayid8

Et sjovt klip hvor han ændrer teksten fra "if I had it in my power" til "if
I had you in my tower"

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 10-05-08 11:36

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

Vi kan ikke komme uden om:
CLIFF RICHARD - Power To All Our Friends
http://www.youtube.com/watch?v=hnM6bO_LYKE

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 10-05-08 11:39

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

Og selvfølgelig:
Frankie Goes To Hollywood The Power Of Love
http://www.youtube.com/watch?v=ShN8UIk5-mw

VH Pernille

Fra : schlafen

Dato : 11-05-08 09:21

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i meddelelsen

> "schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
>>
> Og selvfølgelig:
> Frankie Goes To Hollywood The Power Of Love
> http://www.youtube.com/watch?v=ShN8UIk5-mw

Frankie says......stafetten er din - for dette uforglemmelige nummer...

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 10-05-08 11:42

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

Med lidt blues går man aldrig galt i byen:
ERIC CLAPTON - BLUES POWER
http://www.youtube.com/watch?v=BfzC6K8J5lk&feature=related

VH Pernille

Fra : Per Hagemann

Dato : 10-05-08 11:46

Magtens Korridorer er de dansksprogede artister som rinder i hu ved ordet
power, men dem bryder jeg mig ikke om.

I stedet falder valget på engelsksprogede numre i 3 forskellige genrer, som
synes ret upopulære blandt mange deltagere i dk.kultur.musik.

Rap: Et af de første store hits i denne efterhånden dominerende kategori:

Snap - The Power

http://youtube.com/watch?v=z33tH-JdPDg

GrandPrix: Det lykkedes aldrig Cliff Richard eller hans gruppe The Shadows
at vinde. Her begge Cliffs bidrag:

Cliff Richard -Congratulations/Power to all my friends

http://www.youtube.com/watch?v=8VmZ3TiCqvk

Balladeskønsang: Et nummer som findes i utallige versioner er Power of Love.
Jeg ved ikke hvem som lancerede det først. Måske hende her:

Jennifer Rush - The Power Of Love

http://www.youtube.com/watch?v=xEI2rXVcUh8

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 10-05-08 11:47

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

Og hvordan kommer man udenom Cher?
Cher-The Power
http://www.youtube.com/watch?v=p3uGfbfvVMk

VH Pernille

Fra : Broegger

Dato : 10-05-08 11:58

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev

> og smider lige Rainbow - Power i luften...

Powerstation skal da med. Her Some like it hot
http://www.youtube.com/watch?v=Hq6hY0Y3KGk

Og Power får mig til at tænke på atom-kraft, og så er der jo ikke langt til
Blondie's nummer Atomic. Et fantastisk nummer.
http://www.youtube.com/watch?v=qW6OrdLkCLU

Og når så tankerne går i den retning ligger Kraftwerk lige for. Her
Radioactivity. http://www.youtube.com/watch?v=eaScyfSHc-Y

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-08 12:45

schlafen wrote:
> jeg takker.....

Freakpower - Turn On, Tune In, Cop Out
http://www.youtube.com/watch?v=GIF8JBQD_30

Huey Lewis & The News/The power of love:
http://www.youtube.com/watch?v=-NMph943tsw

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 10-05-08 16:08

"schlafen" <luft@hansa.de> enriched usenet with:

> Subject: Dagens ord: Power

To noget forskellige bud
Partners in Kryme - Turtle Power
http://www.youtube.com/watch?v=VFsTr0kGAqU

Madonna - The Power of Goodbye
http://www.youtube.com/watch?v=mpAmceLqOnE

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-05-08 18:57

schlafen wrote:
> Power i luften...

AC/DC med "Riff Raff" fra albummet "Powerage":
http://www.youtube.com/watch?v=5uXu067MTqI

Guns'n'roses med "Raw Power":
http://www.youtube.com/watch?v=JktdFhCaNro

Og så en Gammel Dansk, "Flower Power Tøj", jeg husker dog ikke lige hvem den
var med (var det Ulla Pia ?)
Her er den dog i en lidt anderledes version:
http://www.youtube.com/watch?v=p_Nds8r7YtA

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Holm

Dato : 10-05-08 19:32

Per Beer Hansen wrote:
> Guns'n'roses med "Raw Power":
> http://www.youtube.com/watch?v=JktdFhCaNro

Wow...jeg troede jeg var den eneste i DK, der købte Spaghetti-pladen

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Dopedog

Dato : 11-05-08 10:47

> Og så en Gammel Dansk, "Flower Power Tøj", jeg husker dog ikke lige hvem
> den var med (var det Ulla Pia ?)
> Her er den dog i en lidt anderledes version:
> http://www.youtube.com/watch?v=p_Nds8r7YtA

lol det der rulede :D

Fra : Holm

Dato : 10-05-08 19:39

Tre gange rock, sædvanen tro.

A Perfect Circle - "Weak And Powerless"
En af deres karakteristiske videoer
http://youtube.com/watch?v=OiNczmhgBZE

Rage Against the Machine - "Take The Power Back"
Optaget i gamle dage.
http://youtube.com/watch?v=mmdkh1iMT_M

Damageplan - "New Found Power"
ADVARSEL: Ikke for sarte ører