De danske salmer på nettet?
Fra : sigurno

Dato : 24-04-08 16:18

Sange fra den danske salmebog, den som ligger i kirkerne feks.
Mon der er nogen, der har kendskab til om de findes på nettet, så man kan
høre dem, indsunget, eller nogen af dem bare.

Mvh.

Sigurno

Fra : Holst

Dato : 24-04-08 16:33

sigurno wrote:

> Sange fra den danske salmebog, den som ligger i kirkerne feks.
> Mon der er nogen, der har kendskab til om de findes på nettet, så man kan
> høre dem, indsunget, eller nogen af dem bare.

Jeg har ikke prøvet det, men på

http://www.dendanskesalmebogonline.dk/

skulle man, mig bekendt, kunne finde alle salmer i Den Danske Salmebog
og høre melodien afspillet.

Fra : Pernille

Dato : 24-04-08 17:59

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke prøvet det, men på
>
> http://www.dendanskesalmebogonline.dk/
>
> skulle man, mig bekendt, kunne finde alle salmer i Den Danske Salmebog og
> høre melodien afspillet.

Jeps, det virker.
Har lige hørt I al sin glans nu stråler solen.
Det er da alle tiders

Fra : Kert Rats

Dato : 26-04-08 02:50

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Jeps, det virker.
> Har lige hørt I al sin glans nu stråler solen.
> Det er da alle tiders

Jeg søgte efter "Danmark nu blunder den lyse nat", men den findes ikke på
siten. Men det er måske ikke en salme?

Venligst

Kert Rats

Fra : Broegger

Dato : 26-04-08 09:09

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev

> Jeg søgte efter "Danmark nu blunder den lyse nat", men den findes ikke
> på siten. Men det er måske ikke en salme?

Den er vist fra højskole sangbogen.
http://www.hojskolesangbogen.dk/sangene

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 29-04-08 20:03

Kert Rats wrote:
> Jeg søgte efter "Danmark nu blunder den lyse nat", men den findes
> ikke på siten. Men det er måske ikke en salme?

Den og mange andre kan du finde på www.danskesange.dk der er en simple
klavermidi hvor du kan høre melodien

/ Flying hotdogs