Undren til dagens ord
Fra : Hauge

Dato : 23-04-08 19:34

Hejsa

Jeg undrer mig ret ofte over hvordan folk kan vælge noget bestemt musik til
et "Dagens Ord", og det for mig er 100% umuligt at se nogen form for
sammenheng mellem de to ting..

Fx. til tråden med "sex", så kan man jo vælge alt musik, hvis bare man har
haft sex til et bestemt stykke musik, eller set en pornofilm mens man har
hørt en lokalradio eller P4..

Ville det ikke være lidt sjovere, hvis musikken i hver enkelt tråd, handlede
lidt om ordet, fremfor en eller anden opskur underlig forklaring der er helt
hen i vejret?

Det er *ikke* et surt opstød, jeg kan jo bare undlade at gå med i legen..
Men jeg synes legen er sjov og interessant, men til tider nærmer sig "Dagens
Lange Tråd", uden indhold i forhold til "Dagens Ord".

Mvh Hauge

Fra : Holst

Dato : 23-04-08 19:40

Hauge wrote:

> Jeg undrer mig ret ofte over hvordan folk kan vælge noget bestemt musik til
> et "Dagens Ord", og det for mig er 100% umuligt at se nogen form for
> sammenheng mellem de to ting..

Sådan har jeg det også indimellem.

> [...]
> lidt om ordet, fremfor en eller anden opskur underlig forklaring der er helt

Smag og behag. Legen er fri, så folk kan lægge på bordet, hvad de har lyst.

Der er én dommer, nemlig ham eller hende, som valgte ordet. Og dommeren
vælger vinderen ud fra de kriterier, som dommeren sætter.

Fra : Hauge

Dato : 23-04-08 19:49

Hej
Holst wrote:
> Sådan har jeg det også indimellem.

Pyha, troede jeg var helt alene :)

> Smag og behag. Legen er fri, så folk kan lægge på bordet, hvad de har
> lyst.

Jamen enig.

> Der er én dommer, nemlig ham eller hende, som valgte ordet. Og
> dommeren vælger vinderen ud fra de kriterier, som dommeren sætter.

Også enig, men der er da lidt mere udfordring i at vælge et stykke musik der
vitterligt har een eller anden form for sammenhæng mellem "Dagens Ord" og så
den man vælger at lægge linken til.
Som det ser ud nu, så er det blevet en konkurrence om at finde mest musik
til hver tråd, på trods af sammenhæng..

--
Mvh Hauge, der synes det er synd at "Dagens Ord" er blevet til "Dagens Lange
Tråd".

Fra : Martin [TMM]

Dato : 23-04-08 19:56

Hej
Hauge wrote:
> Fx. til tråden med "sex", så kan man jo vælge alt musik, hvis bare
> man har haft sex til et bestemt stykke musik, eller set en pornofilm
> mens man har hørt en lokalradio eller P4..

Ja, jeg var da lige ved at skrive et indlæg med Sort Sol - Let yourt fingers
do the walking, fordi jeg har en lille historie sammen med, men synes
alligevel ikke rigtig at den kunne kædes sammen med, på en passende måde.
Netop den overvejelse mangler man nogen gang fra nogen persponer i "Dagens
Ord"-trådene.

> Ville det ikke være lidt sjovere, hvis musikken i hver enkelt tråd,
> handlede lidt om ordet, fremfor en eller anden opskur underlig
> forklaring der er helt hen i vejret?

Det var da i hvert fald en hel del tættere på trådenes ide, helt fra
starten.

> Men jeg synes legen er sjov og interessant, men til tider
> nærmer sig "Dagens Lange Tråd", uden indhold i forhold til "Dagens
> Ord".

Legen er i hvert fald underholdende og, til tider, ganske interessant, for
man kommer til at høre en hel del musik som man ellers ikke ville have
gjort.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-08 20:36

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote in message

> Det var da i hvert fald en hel del tættere på trådenes ide, helt fra
> starten.

Nu må jeg nok hellere blande mig, da jeg jo kom til at starte tråden i sin
tid.
Og det har aldrig fra starten været meningen at fortolke sammenhængen til
musikken fra ordet så snævert som det her antydes. Det er da befriende at se
kreativiteten udfolde sig med hensyn til at finde numre, uanset om ordet
indgår i titlen, eller det er de tre første bogstaver i mellemnavnet på den
pige man første gang hørte nummeret sammen med.
Ideen var jo bare at få præsenteret noget kendt, og noget ukendt musik i en
skøn sammenblanding, og dagens ord er bare midlet, ikke målet.
Men det kan da være det har ændret sig hen over den tid som tråden har kørt,
for den lever sit helt eget autonome liv, og det skal den have lov til.

/Alex

Fra : kautaq

Dato : 23-04-08 19:58

Hauge:

Du får en smiley her fra nabolaget, fordi du altid er så sød.

Fra : Hauge

Dato : 23-04-08 20:03

kautaq wrote:
> Du får en smiley her fra nabolaget, fordi du altid er så sød.

??????

/Hauge

Fra : kautaq

Dato : 23-04-08 23:29

Hauge:

> ??????

Svaret findes i de andre svar i tråden. Alex kalder det autonomt og
det er en fin betegnelse. Hvis der skal være en regel for hvad man
får af associationer når jeg ser dagens ord, så skal jeg vist ikke
mere deltage i legen.

Fra : Hauge

Dato : 24-04-08 07:59

kautaq wrote:
> Svaret findes i de andre svar i tråden.

Godt man kan få hjælp af andre, når man ikke selv kan..

> Hvis der skal være en regel for hvad man
> får af associationer når jeg ser dagens ord, så skal jeg vist ikke
> mere deltage i legen.

Så ville det være på sin plads med lidt flere forklaringer på sine
associationer, nogle få skriver noget sagligt til dem, mens andre bare
kaster links.. Ellers kan man jo som fx. til "sex" kaste alle YouTubes
links, med begrundelsen at de alle sammen på et eller andet tidspunkt har
haft sex, eller er fremkommet ved sex.

Men jeg synes da det er fint at trådene skal blive så lange, at man
alligevel ikke får prøvet 1/100 af linkenen alligevel..

/Hauge

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-04-08 20:10

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
> [...]
> Men jeg synes legen er sjov og interessant, men til tider nærmer sig
> "Dagens Lange Tråd", uden indhold i forhold til "Dagens Ord".

Det eneste jeg har at indvende, er at der altid dukker velkendt musik op,
bare fordi ordet indeholdes i titlen eller i gruppens navn. Vi kender jo
alle nok alle 90% af den musik der bliver listet.

Men igen alle kan komme med hvad de vil, og man kan jo bare springe det over
man kender, og så håbe på der er nogle uslebne diamanter imellem.

Bjarne K.

Fra : Pernille

Dato : 23-04-08 20:35

> [...]
> Men jeg synes legen er sjov og interessant, men til tider nærmer sig
> "Dagens Lange Tråd", uden indhold i forhold til "Dagens Ord".

Jeg forstår ikke, hvad du mener.
Jeg har lige gennemgået dem alle.
Er det mine valg af sange, du mener?
Alle dem jeg har sendt, har med sex at gøre...
Kan du uddybe, hvad du mener?

Fra : Broegger

Dato : 23-04-08 20:43

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev

> [...]
> legen.. Men jeg synes legen er sjov og interessant, men til tider
> nærmer sig "Dagens Lange Tråd", uden indhold i forhold til "Dagens

Et eksempel på det du "klager" over er nok bla mit link til musik fra
"Vil du se min smukke navle".
Jeg valgte den sang fordi den film for mig associserer kraftigt med sex.
Hvorfor, det kan det være svært at forstå idag, men sådan er det. Og jeg
bruger assosiationer i denne leg, netop for at undgå at komme med de
"oplagte" valg. For mig er denne leg mest af alt om at give andre
mulighed for at høre noget musik de ellers ikke ville have tænkt på. Og
når det så også giver mig mulighed for at høre noget nyt, så er det da
bare fedt.

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-08 20:44

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote in message

> [...]
> mulighed for at høre noget musik de ellers ikke ville have tænkt på. Og
> når det så også giver mig mulighed for at høre noget nyt, så er det da

Det er nok det tætteste på en beskrivelse af trådens ide man kan komme.

/Alex

Fra : Pernille

Dato : 23-04-08 20:50

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mulighed for at høre noget musik de ellers ikke ville have tænkt på. Og
> når det så også giver mig mulighed for at høre noget nyt, så er det da

Det synes jeg er fint.

Fra : Hauge

Dato : 23-04-08 20:46

Hej igen

Jeg kan se at jeg umiddelbart er den eneste der har den holdning, som den
jeg skrev, og det må jeg selfvølgelig affinde mig med, hvilket jeg også gør.

Beklager hvis jeg har trådt på nogens et-eller-andet.

Mvh Hauge

Fra : Broegger

Dato : 23-04-08 21:00

> [...]
> også gør.
>
> Beklager hvis jeg har trådt på nogens et-eller-andet.

Du har ikke trådt mig over hverken det ene eller det andet Så fint med
mig. Vi er da heldigvis alle forskellige!

Fra : Pernille

Dato : 23-04-08 21:05

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev

> Du har ikke trådt mig over hverken det ene eller det andet Så fint med
> mig. Vi er da heldigvis alle forskellige!

Heller ikke mig.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-08 21:22

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Beklager hvis jeg har trådt på nogens et-eller-andet.

Du har ikke trådt på nogen eller noget. Man får ikke noget svar uden at
spørge, og hvis flertallet havde været enige, var det jo den modsatte
situation. Autonomt demokrati i funktion

/Alex

Fra : Max

Dato : 23-04-08 22:56

Hej Hauge

> Jeg kan se at jeg umiddelbart er den eneste der har den holdning, som
> den jeg skrev, og det må jeg selfvølgelig affinde mig med, hvilket
> jeg også gør.

Jeg vil godt holde lidt med dig, men på den anden side vil jeg også godt
sige at selv om du ikke umiddelbart kan se sammenhængen i f.eks. mit
valg af et stykke musik til dagens ord, ja så har jeg nu alligevel tænkt
nøje over hvilke numre jeg vælger.

Jeg prøver også på at begrænse mig i antallet af indlæg, det skal ikke
være en konkurence om hvor mange man kan finde, det tror jeg at
ingen gider være med til.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 24-04-08 08:06

Hej Max
Max wrote:
> [...]
> mit valg af et stykke musik til dagens ord, ja så har jeg nu
> alligevel tænkt nøje over hvilke numre jeg vælger.

Der er mange der kommer med gode forklaringer til, hvorfor netop *det*
nummer er valgt, og det er fint. Men jeg undrer mig bare mange gange når der
kastes en link, og man ikke udfra gruppen eller titlen kan se en sammenhæng,
og helt uden forklaring. Så fatter jeg intet.

> Jeg prøver også på at begrænse mig i antallet af indlæg, det skal ikke
> være en konkurence om hvor mange man kan finde, det tror jeg at
> ingen gider være med til.

Er det ikke ved at blive sådan, selvom folk selvfølgelig må gøre hvad de
vil? De fleste kaster links til 3-5 numre, hvilket er seriøst passende, og
realistisk at kunne nå at se/høre, mens andre når at smide 20, selvom der er
gengangere mellem det andre i forvejen har valgt. Altså et spørgsmål om at
få så meget med som muligt. Når der er så mange links, så hører man kun dem
man lige kender gruppen på, resten kan man alligevel ikke nå, så dem
undlader man, især når disse links så er med helt uden forklaring.

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 08:18

> [...]

> der kastes en link, og man ikke udfra gruppen eller titlen kan se en
> sammenhæng, og helt uden forklaring. Så fatter jeg intet.

Det vil jeg give dig ret i. Isolerede links uden kontekst er hverken særligt
spændende, og heller ikke det der var ideen.

> [...]
> dem man lige kender gruppen på, resten kan man alligevel ikke nå, så dem
> undlader man, især når disse links så er med helt uden forklaring.

Igen må jeg give dig ret.
Jeg mener også at kvaliteten af numrene, og det faktum at man faktisk har
tænkt over hvad man poster, er langt væsentligere end kvantiteten.
Hellere 2 gode sange, end 20 numre i en lind strøm, hvis man skal kunne have
nogen som helst chance for at overskue tråden, eller at gide at klikke på
alle de numre som folk poster. Vi snkkede på et tidspunkt i "Dagens År" om
at indføre max. 3 numre pr. person pr. stafet, da nogle af trådene var ved
at drukne i lange lister af numre, så vi skulle måske indføre det samme her?
Det skulle jo gerne være interessant at gennemgå trådene, og ikke bare være
en liste over alle sange hvori dagens ord indgår.

/Alex

Fra : Hauge

Dato : 24-04-08 08:26

Hej Alex
Alex Linaa wrote:
> Vi snkkede på et
> tidspunkt i "Dagens År" om at indføre max. 3 numre pr. person pr.
> stafet, da nogle af trådene var ved at drukne i lange lister af
> numre, så vi skulle måske indføre det samme her?

Det synes jeg ville være en god ide.

> Det skulle jo gerne
> være interessant at gennemgå trådene, og ikke bare være en liste over
> alle sange hvori dagens ord indgår.

Nemli'

Mvh Hauge

Fra : Pernille

Dato : 24-04-08 08:25

> [...]
> der kastes en link, og man ikke udfra gruppen eller titlen kan se en
> sammenhæng, og helt uden forklaring. Så fatter jeg intet.

Når jeg så har bragt en sang som "Lets spend the night together", er det så
ét af de tilfælde, hvor du intet fatter?
Jeg synes jo, at det er helt tydeligt, ud fra teksten, hvad det er, at
sangen handler om...

Fra : Hauge

Dato : 24-04-08 08:35

Pernille wrote:
> Når jeg så har bragt en sang som "Lets spend the night together", er
> det så ét af de tilfælde, hvor du intet fatter?

Fortolkningen om det er sex de skal have eller ej, er jo op til hver enkelt.

> Jeg synes jo, at det er helt tydeligt, ud fra teksten, hvad det er, at
> sangen handler om...

Ja muligvis der, men ret ofte er det ikke.

Hvad med den her:
__
Atter et Bob Dylan nummer
"Just like a woman"
___

Jeg kender ikke nummeret, men betyder den titel at de har/får/fik sex?
Men uanset hvad, ifm. sex kan alle numre jo bruges, da ingen numre ville
være lavet, hvis der ikke havde været sex..

Mvh Hauge

Fra : Pernille

Dato : 24-04-08 09:03

> [...]
> Men uanset hvad, ifm. sex kan alle numre jo bruges, da ingen numre ville
> være lavet, hvis der ikke havde været sex..

"She takes just like a woman, yes, she does
She makes love just like a woman, yes, she does.
And she aches just like a woman.
But she breaks just like a little girl."

Fra : Hauge

Dato : 24-04-08 09:10

Pernille wrote:
> "She takes just like a woman, yes, she does
> She makes love just like a woman, yes, she does.
> And she aches just like a woman.
> But she breaks just like a little girl."

Det svarede jo ikke på mit spørgsmål:
__
Jeg kender ikke nummeret, men betyder den titel at de har/får/fik sex?
__
Din forklaring kom nu, det var bare ikke til at se udfra et titel. Hvis man
kender nummeret i forvejen, så er forklringen jo ligegyldig. Kender man
*ikke* nummeret i forvejen, så er en forklaring jo ret vigtig.

Mvh Hauge

Fra : Pernille

Dato : 24-04-08 09:20

> [...]
> man kender nummeret i forvejen, så er forklringen jo ligegyldig. Kender
> man *ikke* nummeret i forvejen, så er en forklaring jo ret vigtig.

Men, hvis man ikke kender nummeret, i forvejen, er det så ikke ok, at man
selv lytter til nummeret, for at finde sammenhæng?
Hvis man bare skal komme med numre, som har ordet i tetlen, så synes jeg,
måske, at det er for nemt...

Fra : Hauge

Dato : 24-04-08 09:38

Pernille wrote:
> Men, hvis man ikke kender nummeret, i forvejen, er det så ikke ok, at
> man selv lytter til nummeret, for at finde sammenhæng?

Joda, hvis der ikke var 150 numre i hver tråd, så ville det være nemt nok.
Som det er nu, så vælger man de numre som man udfra en forklaring synes
virker mest interessant.
Derudover, så er YouTube til tider så sløv, at hvis man skal gennemgå mere
end 25 numre på en aften (vi er nogen der også arbejder), så når man ikke
andet. Så en sortering allerede inden man trykker på en link jo være rart,
men det kræver en forklaring for at kunne gøre det.

> Hvis man bare skal komme med numre, som har ordet i tetlen, så synes
> jeg, måske, at det er for nemt...

Jeg tror du skal prøve at læse det jeg og andre har skrevet. Der er *ingen*
der har antydet at ordet skal indgå i gruppens navn eller i titlen. Men en
simpel forklaring til hvorfor netop det nummer er valgt, er vel ikke helt
ved siden af, eller hvad?
Jeg kunne da også sagtens finde 2500 numre hvor sex på een eller anden måde
kan henledes, men hvem har seriøst interesse i det?

__

Fra : Pernille

Dato : 24-04-08 09:54

> [...]
> Jeg kunne da også sagtens finde 2500 numre hvor sex på een eller anden
> måde kan henledes, men hvem har seriøst interesse i det?

Jamen, så tak for denne gang.
- Jeg skal nok lade være med at beskæftige mig mere med dk.kultur.musik.

Fra : Hauge

Dato : 24-04-08 10:01

Pernille wrote:
> Jamen, så tak for denne gang.

Øhm, hvorfor det? Du kommer selv med dine egne indlæg og links som kommentar
til mig, så svarer jeg da bare på dem. Jeg synes det vil være *meget* synd
hvis du bare går, du kommer med mange gode guldkorn, som alle andre i disse
tråde også gør.

> - Jeg skal nok lade være med at beskæftige mig mere med
> dk.kultur.musik.

Det synes jeg er synd, jeg håber ikke du gør alvor af det. Tråden her har på
ingen måde været for at genere dig, men jeg har tilladt mig at svare dig,
når du selv har bragt forskellige ting på banen.

Mvh Hauge

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-04-08 10:03

Pernille skrev:

> Jamen, så tak for denne gang.

> - Jeg skal nok lade være med at beskæftige mig mere med
> dk.kultur.musik.

Hej Pernille

Bliv hos os! Put hellere denne Spielverderber i filteret.
Det gjorde jeg allerede i januar 2003.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- livet er for kort til sure brokkehoveder

Fra : Pernille

Dato : 24-04-08 10:24

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen Herluf Holdt
> - livet er for kort til sure brokkehoveder
Det har du ret i. Tak.
Jeg holder lige en lang pause. - Så kan det være at jeg kommer på banen
igen.
- Det er OK.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 11:46

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message

> Put hellere denne Spielverderber i filteret.
> Det gjorde jeg allerede i januar 2003.

Rolig nu, der er da ingen grund til hverken at blive personlig eller
uvenner.
Der har været en meningsudveksling i en debatgruppe, og hvad så? Alle indlæg
indtil nu har da været underbyggede med gode argumenter, uden bevidst at
forsøge at skabe støj. Så må man jo bare tage den derfra, også selv om der
er ting man ikke er enige i.

Når det er sagt, så synes jeg også det er ved at blive til en storm i et
glas vand. Det skal jo bare være en morsom leg, og et tidsfordriv. Ikke
noget der fortjener tilnærmelsesvis den opmærksomhed den får her.

/Alex

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-04-08 14:07

Alex Linaa skrev:

> [...]

> et glas vand. Det skal jo bare være en morsom leg, og et tidsfordriv.
> Ikke noget der fortjener tilnærmelsesvis den opmærksomhed den får her.

Jeg hopper i hvert fald også af legen her - for en periode.
Har mistet lysten til "Dagens ord"-legen. Gider ikke disse
Spielverderbere. De kan få lov at ligge og syde nede i plonkfilteret.

--
Herluf :·)

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 24-04-08 10:54

On Thu, 24 Apr 2008 10:53:53 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

>Jamen, så tak for denne gang.
> - Jeg skal nok lade være med at beskæftige mig mere med dk.kultur.musik.

Nej, nej og nej.

Du og andre skal ikke trække jer fra hverken gruppen (som jo også
bruges til andet) eller legen.

Alle skal have plads her, og alle skal lave plads til alle andre her.
(Undskyld hvis det lyder som en gang plader romantisk ideologi - jeg
er pædagog, sååå....)

Det er jo netop en leg, så jeg nyder meget af det musik der bliver
spillet her. Desværre tager det tid, og man kan let bruge timer hver
dag, med at lyttte musikken igennem. Det har jeg sjældent tid til at
sætte mig ned og gøre. Derfor laver jeg en "QuickList", hvorfra
numrene bliver spillet automatisk, som var det en radio station.

Så kan jeg lave endet imedens jeg hører numrene, og her er det ikke
altid jeg lige fanger relevansen.

Det er såmændt heller ikke vigtigt, bare jeg synes musikken er god.
Blot hænder det af og til, at jeg ikke lige fanger relevansen, og her
kunne det være rart med en linie eller to, om hvordan det er relevant.

Af og til bliver jeg præsenteret for noget, som jeg ikke synes om (jeg
passerede de 50 tidligt sidste år), ofte noget velkendt, som jeg måske
eller måske ikke havde glemt, af og til noget som jeg synes jeg burde
lære bedre at kende (jeg har købt en del album efter at have hørt
musikken her).

Derfor er det vigtigt at alle er velkomne, og med blot en smule
hensyntagen til hinanden, burde vi kunne nyde hinandens selskab længe
endnu.

Jeg mener jeg engang læste, at der er 36-37.000 ord i en dansk ordbog
og endnu flere i en engelsk, og der er altså også andre sprog, så vi
skulle kunne klare os et lille stykke tid.

Hav det godt alle

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Max

Dato : 24-04-08 11:06

Hej Poul Erik

> Derfor er det vigtigt at alle er velkomne, og med blot en smule
> hensyntagen til hinanden, burde vi kunne nyde hinandens selskab længe
> endnu.

Sjovt at læse netop dig skrive sådan noget.

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 24-04-08 11:28

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og endnu flere i en engelsk, og der er altså også andre sprog, så vi
> skulle kunne klare os et lille stykke tid.

Tak, fordi du kommer med din mening.
Der er mange ting, som jeg gør "for sjovt".
"Dagens ord" er en af dem.
Det kan være, at vi pædagoger ser legemulighederne i tingene...
Hav det selv godt!

Fra : Holst

Dato : 24-04-08 10:00

Hauge wrote:

> [...]
> andet. Så en sortering allerede inden man trykker på en link jo være rart,
> men det kræver en forklaring for at kunne gøre det.

Du har sgu da fået det forkerte ben ud af senge i dag, Hauge. Der er
ingen grund til at være så sur og tvær! Solen skinner udenfor.

Ingen tvinger dig til at kigge nærmere på nogen af de 150 numre, så
synes du, det er for besværligt, så lad dog bare være.

Idéen med legen er jo i høj grad, at vi skal få mulighed for at høre for
os nyt og ukendt musik og genhøre gammelt musik. Så fatter du ikke
hvorfor et nummer bliver bragt frem i tråden, så lyt dig til det - i
stedet for bare at lufte din galde her.

Fra : Hauge

Dato : 24-04-08 10:08

Holst wrote:
> Du har sgu da fået det forkerte ben ud af senge i dag, Hauge. Der er
> ingen grund til at være så sur og tvær! Solen skinner udenfor.

Sur og tvær? Jeg siger min mening på en rimelig pæn måde, jeg beklager jeg
ikke tager og slikker folk i måsen og snakker dem efter munden.

> Ingen tvinger dig til at kigge nærmere på nogen af de 150 numre, så
> synes du, det er for besværligt, så lad dog bare være.

Tak for det.

> [...]
> for os nyt og ukendt musik og genhøre gammelt musik. Så fatter du ikke
> hvorfor et nummer bliver bragt frem i tråden, så lyt dig til det - i

Udfra at YouTube til tider er *meget* sløv, så bliver man nødt til at vælge
numrene udfra en forklaring, for man kan ikke på en enkelt aften nå at høre
ret mange numre, når tuben til tider tager 1-2 minutter for at buffe et
enkelt nummer. Vi er ikke alle hjemmegående, og kan sidde hele dagen og
lytte til YouTube.

Men jeg beklager igen, hvis jeg har trådt på nogens et-eller-andet, for det
tyder da ikke på at et forsøg på positiv kritik kan tåles af alle her.
Så det må nok blive et EOD fra min side her i denne tråd, for det tyder da
vist på at folk lægger mere end hele deres liv i den leg.

/Hauge

Fra : Pernille

Dato : 24-04-08 10:20

> [...]
> Så det må nok blive et EOD fra min side her i denne tråd, for det tyder da
> vist på at folk lægger mere end hele deres liv i den leg.

Jeg synes, at det har været sjovt at være med.
Pludselig synes jeg ikke, at det er så sjovt længere.
Jeg troede, at det var for fornøjelsens skyld, at vi deltog i dette.
Det har været sjovt for mig at høre og se numre, som jeg enten ikke kendte
til, eller numre, som jeg helt havde glemt, eller havde hørt for mange år
siden.

Jeg er ikke hjemmegående. - Folk kan jo have skiftende arbejdstider...

Fra : Hauge

Dato : 24-04-08 10:31

Hej
Pernille wrote:
> Jeg synes, at det har været sjovt at være med.

Det er det vel stadig? Det har *ikke* været min mening at ødelægge denne
leg, men det tyder da på at det er sket, og det beklager jeg mange gange.

> Pludselig synes jeg ikke, at det er så sjovt længere.

Hvorfor? Hvorfor må man ikke sige sin mening, og så få den debat om tingene,
for det kunne jo være det kunne blive endnu sjovere?
Det er en debatgruppe, og hvis man ikke må debatere uden at folk bliver
sure, hvad så?

> Jeg troede, at det var for fornøjelsens skyld, at vi deltog i dette.

Ja netop, og *jeg* synes det kunne være endnu sjovere hvis der var denne
lille historie med hvert enkelt nummer, hvis man ikke udfra titlen/gruppen
kan se hvordan den hænger sammen med dagens ord.

> Det har været sjovt for mig at høre og se numre, som jeg enten ikke
> kendte til, eller numre, som jeg helt havde glemt, eller havde hørt
> for mange år siden.

Enig, som jeg skrev før: Jeg håber *ikke* du går fra legen, da du også er
kommet med mange utroligt gode guldkorn. Jeg har også nydt mange af dine
YouTube-links.

> Jeg er ikke hjemmegående. - Folk kan jo have skiftende arbejdstider...

Jada, jeg har heller ikke skrevet noget om hvem der går hjemme eller ej. Jeg
skrev bare at det kan være svært at nå at høre så mange numre som der er i
trådene, når YouTube til tider er meget sløv. Så må man sortere numrene
udfra en eventuel god historie eller forklaring, men det betyder jo ikke at
det er det bedste musik man får hørt. Jeg har da selv fået hørt meget skide
godt musik, som jeg enten aldrig havde hørt før, eller har hørt for 150 år
siden.

Men Pernille, tråden her er ikke startet for at genere dig, kan se at du
virker rimeligt påvirket af den. Hvis jeg har trådt på dig, så skal jeg være
den første til at sige undskyld: Undskyld. Jeg håber du tager imod min
undskyldning.

Mvh Hauge

Fra : Pernille

Dato : 24-04-08 10:38

> [...]
> virker rimeligt påvirket af den. Hvis jeg har trådt på dig, så skal jeg
> være den første til at sige undskyld: Undskyld. Jeg håber du tager imod

Det er helt iorden, Hauge.
Jeg er ikke sur.

Fra : Holst

Dato : 24-04-08 11:45

Hauge wrote:

> [...]
> ret mange numre, når tuben til tider tager 1-2 minutter for at buffe et
> enkelt nummer. Vi er ikke alle hjemmegående, og kan sidde hele dagen og

Så lad dog bare være med at deltage i legen, hvis det giver dig så mange
kvaler.

Helt ærligt, om

1. Ordet "Sex" er nævnt i titlen
2. Ordet "Sex" er nævnt et sted i teksten
3. Handlingen antydes i teksten
4. Vedkommende har dyrket hed sex til nummeret
5. Noget helt tredje

er da vel ligegyldigt for, om du vil bruge tid på at lytte til nummeret.

> [...]
> Så det må nok blive et EOD fra min side her i denne tråd, for det tyder da
> vist på at folk lægger mere end hele deres liv i den leg.

Det tror jeg såmænd ikke. Faktisk tyder noget måske på, at du lægger
mere tid i det end os andre, og derfor er du mere generet af
"problemerne" end os. Men det er bare en leg. Lad være med at tage den
så fandens alvorligt.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 24-04-08 07:20

On Wed, 23 Apr 2008 20:34:26 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> [...]
>Men jeg synes legen er sjov og interessant, men til tider nærmer sig "Dagens
>Lange Tråd", uden indhold i forhold til "Dagens Ord".

Jeg fandt lige det allerførste indlæg i legen frem, hvor Alex Linaa
præsenterede legen. Det er her

"Jeg vil foreslå legen "dagens ord", hvor reglerne er de samme som de
var i "dagens år", altså finde klip på youtube.
Den der har stafetten, vælger suverænt hvem der skal have den næste
stafet dagen efter, ud fra helt subjektive kriterier (dog gerne
begrundede)
Hvorledes man tolker "ord" må være op til den enkelte, men det kunne
være et ord der indgår i teksten, som i "hit med sangen", en del af et
bandnavn, eller et ord der beskriver en stemning i et nummer, bare for
at komme med at par eksempler."

Det er således helt frit i fortolkningen, indtil andet bliver
vedtaget.

Der har dog været eksempler, hvor jeg kunne ønske at "historien" om
hvorfor dette nummer er relevant, blev fortalt.

Så gerne fantasifulde fortolkninger, men gerne lidt af historien også.

Fra : Hauge

Dato : 24-04-08 08:08

Hej
Poul Erik Lindaa wrote:
> Så gerne fantasifulde fortolkninger, men gerne lidt af historien også.

Lige netop det efter kommaet her, synes jeg kunne være brugt mere.

Mvh Hauge

Fra : Peter G

Dato : 24-04-08 17:25

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> writes:

> Hejsa
>
> Jeg undrer mig ret ofte over hvordan folk kan vælge noget bestemt musik til
> et "Dagens Ord", og det for mig er 100% umuligt at se nogen form for
> sammenheng mellem de to ting..

Jeg vidste at der ret hurtigt var en grund til at jeg ikke gad
deltage/læse tråden.

Den er simpelthen for anarkistisk, mangler afgrænsning,
udvælgelseskriterer og -begrundelser. Det er bare endt i kedelige,
indholdsløse, ubeherskede one-liners af postede links.

Samt for enkle ord. Der er ingen udfordring i legen. På nogen måde. Den
kunne ligeså godt hedde "post dagens YoutTubefavoritter" :D

--
Med venlig hilsen, Peter.
http://www.musicbrainz.org