Dagens ord: Wedding/Bryllup
Fra : schlafen

Dato : 20-04-08 08:13

takker for genvalg...

Følgende ord er brugt:
Ace, Alone, America, Animal, Arm, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bil,
Birthday, Black, Blue, Bike, Booze, Car, Cartoon, Country, Cowboy,
Crazy, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Dirty, Dream, Duo, Dør, Evil,
Eyes/øjne, Fantasi, Fat, Fever, Food/mad,Forkortelser, Feeling,
Friend/ven, Fun, Funk, Fysik/Physics, Genial, Guitar, Girls/piger,
grandprix, Hands, Hawaii, Heart, Heaven/himlen, Heavy, Hello, Help,
Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Jack, King, Life, Light/Lys,
Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Mind, Monday, Money, Moon, Mother, Night,
Nobody, Ocean, One/En, Peace, Pearl, Pets, Physics/fysik, Pigenavne.
Queen, Pray, Radio, Rain/Regn, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n'roll,
Roses/rose/Roser, Royal, Run, Service, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke,
Snow, Son, Speed, Spring, Stimulanser, Storby, Sun, Sweet,
Søndag/Sunday, Tal/Numbers/0123456789, Thunder, Tomorrow, Tribute,
Train, Twins, Unknown, Walk, Water, Wedding/Bryllup, Weekend, Wheel / Hjul,
Whiskey,
Wine, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday, You/dig

---
Billy Idol - White Wedding
http://www.youtube.com/watch?v=AofzLsvTsM0

Fra : Holst

Dato : 20-04-08 08:19

schlafen wrote:

> takker for genvalg...

Ja, de fleste er vel efterhånden på genvalg.

I 1993 udgav Duran Duran deres comeback album, der godt nok blot hed
"Duran Duran", men måske mest for at skelne det fra deres debutalbum,
der også blot hed "Duran Duran", kom det til at blive kaldt "The Wedding
Album", fordi der var brudepar på coveret. Herfra kom den skønne sang
Ordinary World:

Duran Duran - Ordinary World
http://www.youtube.com/watch?v=U_7DnHbcgn8

Fra : Filip

Dato : 20-04-08 08:21

Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvad går disse "Dagens Ord" ud på?

Filip

Fra : Holst

Dato : 20-04-08 08:29

Filip wrote:

> Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvad går disse "Dagens Ord" ud på?

Du finder et eller andet musiknummer, som du på en eller anden måde kan
associere til det valgte ord.

Det kan være, ordet er nævnt i titlen, i teksten eller på anden måde
finder du en association.

Så finder du nummeret på YouTube og poster et link dertil. Nogle kommer
med lidt ekstra ord, andre gør ikke.

Det er en leg, som er meget hyggelig, for de af os, som gider klikke på
en masse link til YouTube, kommer til at høre en masse nyt musik - og
også en masse genhør med gammel musik.

Fra : Broegger

Dato : 20-04-08 08:40

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev

Bryllup:

Married men. Med uforlignelige Bette Midler
http://www.youtube.com/watch?v=-2dPcqhxvmk
Og med Bonnie Tyler
http://www.youtube.com/watch?v=rSBPIZ3rmzU

Og det her fantastiske stykke musik blev spillet i kirken da jeg blev gift.
Et fantastisk stykke "med Orgel". Bachs Toccata og Fuga i D-mol
http://www.youtube.com/watch?v=ipzR9bhei_o

Og så kan jeg ikke stå for denne. Så undskyld, men det er ikke en sang.
http://www.youtube.com/watch?v=JrTBlV-FGbc

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-04-08 09:07

> Bryllup:

"I´m gonna get married" m. Lou Christie
http://www.youtube.com/watch?v=vRehFCfE4JE&feature=related

"Distant drums" m. Jim Reeves (Mary marry me)
http://www.youtube.com/watch?v=9AqESKOaeGk&feature=related

mvh Eva

Fra : Pernille

Dato : 20-04-08 14:53

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> "I´m gonna get married" m. Lou Christie
> http://www.youtube.com/watch?v=vRehFCfE4JE&feature=related
>
> "Distant drums" m. Jim Reeves (Mary marry me)
> http://www.youtube.com/watch?v=9AqESKOaeGk&feature=related

Havde ikke set din... Undskyld.
Men den er værd at lytte til, mere end en gang...

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-04-08 15:54

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Havde ikke set din... Undskyld.
> Men den er værd at lytte til, mere end en gang...

Det har du helt ret i Pernille, så der er ingenting at undskylde )

mvh Eva

Fra : Pernille

Dato : 20-04-08 17:30

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen

> Det har du helt ret i Pernille, så der er ingenting at undskylde )
>
> mvh Eva

OK! :)

Fra : Broegger

Dato : 20-04-08 09:59

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev

> "schlafen" <luft@hansa.de> skrev
>
> Bryllup:

Kom lige i tanke om dette fantastiske nummer. Beautiful South og Dont merry
her. http://www.youtube.com/watch?v=sH9ttzLNPmw

Den oprindelige tekst er dog lidt mere frivol. Der er det ikke "Dont marry
her, have me", men "Dont merry her, Fuck me", som det kan høres her

Fra : Holm

Dato : 20-04-08 09:03

Oasis - "Married With Children"
http://youtube.com/watch?v=O0FH6jrM59E

Ikke at forveksle med introen til serien af samme navn

Frank - "Love And Marriage"
http://youtube.com/watch?v=KyQtitfozIo

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Michael Lund

Dato : 20-04-08 09:08

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

> ---
> Billy Idol - White Wedding
> http://www.youtube.com/watch?v=AofzLsvTsM0

Her samme nummer med med Murderdolls - White wedding
http://www.youtube.com/watch?v=B6ZguWnVWpA

Og fra filmen Muriel's Wedding:
Fabba Abba - Waterloo
http://www.youtube.com/watch?v=8OLN0YuIG50

Til sidst Deep Purple guitaristen Steve Morse med Highland wedding
http://www.youtube.com/watch?v=JlvigWLTUf0

Mic.

Fra : Martin [TMM]

Dato : 20-04-08 09:11

Hej
schlafen wrote:
> Dagens ord er: Wedding/Bryllup

Da skilsmisser jo er tilhørende til bryllupper, må vi derfor også lige høre
noget Tammy Wynette.
Divorce: http://youtube.com/watch?v=VPYZxIg2HsI

På et andet tidspunkt sagde samme Tammy Wynette ellers til alle kvinderne at
de skulle "stand by your man".
http://youtube.com/watch?v=DwBirf4BWew

Mvh
Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-04-08 09:04

Bruce Springsteen med "I Wanna Mary You" fra "The River"
Kan dog ikke finde den på youtube.

Mark Knopfler med "Prairie Wedding":
http://www.youtube.com/watch?v=lr6Mb1j0VNk

Bee Gees med "Wedding Day":
http://www.youtube.com/watch?v=OGhAZZ42rEM

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 20-04-08 09:31

On Sun, 20 Apr 2008 09:13:08 +0200, "schlafen" <luft@hansa.de> wrote:

>takker for genvalg...

Mark Knopfler - "Prairie Wedding"
http://www.youtube.com/watch?v=lr6Mb1j0VNk

Queen / Flash Gordon - "The Wedding March
http://www.youtube.com/watch?v=orPdVWdfE_M

Julie Rogers - "The Wedding"
http://www.youtube.com/watch?v=8s_ecXspQKE

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Martin [TMM]

Dato : 20-04-08 09:42

Hej
schlafen wrote:
> Dagens ord er: Wedding/Bryllup

Ved et bryllup bliver man gift. Gift er som bekendt noget man tager for ikke
at blive det.
Hvad psser så bedre end Alice Cooper's Poison ?
http://www.youtube.com/watch?v=1RRY0R0Xgl0

Også lavet i Groove Coverage, Cover-version.
http://www.youtube.com/watch?v=9U77bsDnC4w

Mvh
Martin

Fra : Hauge

Dato : 20-04-08 09:45

Martin [TMM] wrote:
> Ved et bryllup bliver man gift. Gift er som bekendt noget man tager
> for ikke at blive det.

Og tager man gift, så dør man, hvis man er heldig. Så kommer jeg til at
tænke på Dead or Alive, You Spin Me Round.
http://youtube.com/watch?v=CMwdAc1Dzfg

Mvh Hauge

Fra : Mathias

Dato : 20-04-08 11:38

schlafen skrev:

> takker for genvalg...

Et bryllup er en fest(med knive og gafler) så allerførst er der
Beirut - Forks and Knives (La Fête)
http://www.youtube.com/watch?v=uRxgDAC-4kI

Jeg har ikke været til særlig mange brylupper så jeg ved ikke, hvor
udbredt det er med bryllup bands. Men her er alligevel et, det er
mega-hitterne
Band of Horses - Cigarettes, Wedding Bands
http://youtube.com/watch?v=CrTa1gmV2qE

Og endelig synger Frank Sinatra om kærlighed og giftemål
http://youtube.com/watch?v=Lxw_lDchA3A

Fra : Pernille

Dato : 20-04-08 14:51

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

> Billy Idol - White Wedding
> http://www.youtube.com/watch?v=AofzLsvTsM0

Distant Drums med Jim Reeves
http://youtube.com/watch?v=9AqESKOaeGk

Fra : Pernille

Dato : 20-04-08 14:57

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

Freda Payne - Band of gold.
http://youtube.com/watch?v=D-tpVZUzElE

Fra : Max

Dato : 20-04-08 15:14

Hej schlafen

Så var min første tanke denne gamle sang, med
disse pragtfulde lydeffekter :)

Roy 'C' -- Shotgun Wedding 45 RPM
http://youtube.com/watch?v=Xem47pZCswQ

--
Mvh Max

Fra : schlafen

Dato : 21-04-08 04:39

"Max" <Max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej schlafen
>
> Så var min første tanke denne gamle sang, med
> [...]

for dit fremragende bud får du stafetten.....dejligt nummer......

Fra : Michael Lund

Dato : 21-04-08 05:33

> "Max" <Max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> for dit fremragende bud får du stafetten.....dejligt nummer......

Ja, hände hoch!

Fedt nummer,

Mic.

Fra : Max

Dato : 21-04-08 07:21

Hej schlafen

> for dit fremragende bud får du stafetten.....dejligt nummer......

Et rigtigt sjov nummer der virkelig svinger, på trods af den
lidt tragiske tekst, ja så bliver man i godt humør af at høre det.

Mange tak for det, jeg vender tilbage med et nyt ord
i aften.

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-04-08 18:32

schlafen skrev:

>Subject: Dagens ord: Wedding/Bryllup

Tina Turner - Whats Love Got to do with it
http://youtube.com/watch?v=OaMwvCVO01s

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : kautaq

Dato : 20-04-08 19:57

schlafen:

Ville finde noget helt andet, men faldt over denne her.

Lennon - Yoko - Bed in Amsterdam (parodi)
http://youtube.com/watch?v=a8IzLjJt4Ts&feature=related

.... there was nothing on tv

Fra : Pernille

Dato : 20-04-08 20:27

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

> Billy Idol - White Wedding
> http://www.youtube.com/watch?v=AofzLsvTsM0

John Lennon - Woman
http://youtube.com/watch?v=PaLfDnShEn0

Anouk - Nobody's wife
http://youtube.com/watch?v=bQRxLoORV84

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-04-08 20:35

"schlafen" <luft@hansa.de> wrote in message

> takker for genvalg...

Bette. Midler - Chappel of love (kort udgave, men den originale er bare
laaangsom)
http://www.youtube.com/watch?v=BRTPSeLyWJc

Og så kom jeg p.g.a. Broeggers indlæg, til at tænke på et andet Beautiful
South nummer, om hvor galt det kan gå.
http://www.youtube.com/watch?v=ttuA1UEUAI0 (A little time)

Og så skal vi da lige have Womack & Womack (Går ud fra der er (var) gift..

http://www.youtube.com/watch?v=_C1UqHWGibk (Teardrops)

Bjarne K.

Fra : Pernille

Dato : 20-04-08 21:25

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

> Billy Idol - White Wedding
> http://www.youtube.com/watch?v=AofzLsvTsM0

Going to the chapel - http://youtube.com/watch?v=NG4X44soZPk

Leaving on a jetplane - "When I come back I'll wear your weddingring"
http://youtube.com/watch?v=vLBKOcUbHR0