Optøning af lammekølle
Fra : Inger D.

Dato : 15-05-08 16:17

Jeg har en lammekølle, som jeg gerne vil tø op så skønsomt som muligt. Jeg
har tænkt mig at lægge den i køleskabet, men er i tvivl om, hvor længe den
skal ligger der for at være helt optøet. Min vægt kan desværre ikke veje
den, så jeg ved kun, at den vejer over to kilo, og den er med hele benet på,
men altså ikke kloven, eller hvad det nu hedder på sådan et lam.

Inger D.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-05-08 19:15

"Inger D." <blabla@no.no> skrev i en meddelelse

> Jeg har en lammekølle, som jeg gerne vil tø op så skønsomt som
> muligt. Jeg har tænkt mig at lægge den i køleskabet, men er i tvivl
> om, hvor længe den skal ligger der for at være helt optøet.

Det kan du da mærke på den, men to dage i køleskab lyder som en rimelig tid
for mig. Det ville være den tid, jeg selv ville bruge.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Padre

Dato : 15-05-08 21:18

Inger D. skrev:

> [...]
> skal ligger der for at være helt optøet. Min vægt kan desværre ikke veje

2 døgn, måske 3.

--
padre

Fra : Inger D.

Dato : 25-05-08 16:29

> [...]
> skal ligger der for at være helt optøet. Min vægt kan desværre ikke veje
> den, så jeg ved kun, at den vejer over to kilo

Nu er den spist, og den var formidabel.
Vi lagde den i køleskabet to døgn, før den skulle bruges, og da vi satte
stege termometeret i viste det 0 - 1 grad, selvom den havde stået på
køkkenbordet et par timer, inden den kom i ovnen. Næste gang vil jeg nok
tage den ud tre døgn før. Vi har regnet ud, at man nok kan sige et døgn pr.
kilo.

Inger D.