havregrød - hård mave?
Fra : ATN

Dato : 14-05-08 10:02

Hej

Vi har en søn på 1 år, der døjer lidt med noget hård mave.
Nu bliver jeg lidt i tvivl om havregrød måske kunne være med til at give
ham de problemer?
(Vi forsøger at få maven igang igen ved at give ham tykmælk blandet med
sveskemos)

vh
Anders

Fra : Christian Hansen

Dato : 14-05-08 12:42

Hej

Havregrød burde ikke give hård mave, da der er mange kostfibre i
havregryn - faktisk omkring 13% såvidt jeg husker. Det anbefales faktisk
at spise fiberrigt, hvis man har dårlig mave

Får han nok væske? det kan tit være væskemangel - især i denne varme.

Har I prøvet med lactolose? Dosering står på flaskerne - start ham på
halvdelen af det anbefalede dosering og se, om ikke det hjælper i løbet
af et par dage. Vi har haft meget god hjælp fra laktolose. Vi har en søn
på ½ år og en datter på 2år, der begge har haft problemer med maven -
sønnen har stadig lidt itl tider - datteren er heldigvis ovre det :)

Hvis det er et pludseligt opstået problem eller vedvarende bør I søge læge.

Mvh Christian

Fra : ATN

Dato : 14-05-08 14:35

Christian Hansen skrev:
> [...]
> sønnen har stadig lidt itl tider - datteren er heldigvis ovre det :)
>
> Hvis det er et pludseligt opstået problem eller vedvarende bør I søge læge.

Tak for rådet... vil prøve at høre lægen om hvad han siger

Mvh
Anders

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 14-05-08 09:54

On 14 Maj, 11:02, ATN <j...@minusdettexot.dk> wrote:

> Vi har en søn på 1 år, der døjer lidt med noget hård mave.
> Nu bliver jeg lidt i tvivl om havregrød måske kunne være med til at give
> ham de problemer?

Vores søn på 8 mdr. spiser havregrød hver morgen og får ikke hård mave
af det. Det gør han til gengæld af banan - og det endda i virkelig høj
grad.

> (Vi forsøger at få maven igang igen ved at give ham tykmælk blandet med
> sveskemos)

Ja, sveske plejer at være en sikker vinder. Og ellers masser af vand.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang