Sovseskiller?
Fra : Svend

Dato : 13-05-08 19:48

Hej

Min ellers udmærkede sovseskiller jeg købte i Netto for nogle år siden du'r
ikke mere, og man kan da ikke leve uden.

Nu er jeg så på jagt efter en anden. Fås der virkelig ikke andre end de der
Pillivyut?

Jeg kunne da godt tænke mig en i rustfrit stål eller lignende holdbart, men
det er ikke lykkedes mig at google mig til noget alternativt.

Nogen der kan hjælpe? Den behøver jo heller ikke at koste en krig

Venlig hilsen

Svend Åge

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-05-08 20:08

"Svend" <svaageNOSPAM@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alternativt.
> Nogen der kan hjælpe? Den behøver jo heller ikke at koste en krig

Der er én her hos Imerco i rustfrit stål til 129,75 kr. Det synes
jeg ikke er dyrt. Jeg har selv en i plastic, og den er faktisk ret
god.

http://www.imerco.dk/Default.aspx?ID=2396&Search=True&ShopSearchCategory=119&submit.x=15&submit.y=5

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : fix

Dato : 13-05-08 20:25

> Der er én her hos Imerco i rustfrit stål til 129,75 kr. Det synes
> jeg ikke er dyrt. Jeg har selv en i plastic, og den er faktisk ret
> [...]

nu kan jeg ikke se en sovseskiller, og kender ikke så'n et dyr, selvom den
øjensynligt er uundværlig.
så undskyld min uvidenhed, men hvad er en sovseskiller [til]?
- jeg har altid haft den opfattelse at sovs helst IKKE skal skille

finn

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-05-08 20:33

"fix" <fix@faxe.dk> writes:

> så undskyld min uvidenhed, men hvad er en sovseskiller [til]?
> - jeg har altid haft den opfattelse at sovs helst IKKE skal skille

Det er til at skille fedtet fra skyen når man f.eks. har lavet
flæskesteg eller andesteg. Der er hul i bunden af sovseskilleren, så
man kan hælde skyen fra og lade fedtet blive tilbage.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-05-08 20:33

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så undskyld min uvidenhed, men hvad er en sovseskiller [til]?
> - jeg har altid haft den opfattelse at sovs helst IKKE skal

LOL Det skal en sovs da helst heller ikke. "Dyret" hedder også
fedtskiller, d.v.s. man skiller fedtet fra skyen i den i stedet for
at stå med en ske og skumme fedtet af, hvilket jo godt kan være en
langsommelig affære.

Fra : Svend

Dato : 14-05-08 17:50

> Der er én her hos Imerco i rustfrit stål til 129,75 kr. Det synes jeg ikke
> er dyrt. Jeg har selv en i plastic, og den er faktisk ret god.

> [...]

Hej Tove

Tak for hjælpen, den er indkøbt og ser ud til at leve op til mine
forventninger.

Hos Imerco hedder den vist en fedt skiller (o;

Venlig hilsen

Svend Åge

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-05-08 17:56

> Hej Tove
>
> Tak for hjælpen, den er indkøbt og ser ud til at leve op til mine
> forventninger.

Velbekomme. Det er nemlig et godt "værktøj", og så er det effektivt.
Min plasticdims hedder også en fedtskiller.