Valdnød snaps
Fra : JKA

Dato : 12-05-08 08:26

Hej NG

Håber i kan hjælpe mig

Kan nogen fortælle/henvise mig til et sted hvor man kan købe grønne
valnødder, gerne online. Jeg ved godt det ikke er sæson for dem endnu, men
det er jo rart at være forberedt når tid kommer

På forhånd tak for hjælpen

J.K.A

Fra : Max

Dato : 12-05-08 08:36

Hej JKA

> Kan nogen fortælle/henvise mig til et sted hvor man kan købe grønne
> valnødder, gerne online. Jeg ved godt det ikke er sæson for dem

Hvorfor finder du ikke et sted at plukke dem ?

--
Mvh Max

Fra : Inger D.

Dato : 12-05-08 12:13

> Kan nogen fortælle/henvise mig til et sted hvor man kan købe grønne
> valnødder, gerne online.

Jeg laver årlig valnøddesnaps, men jeg har aldrig fundet et sted at købe
dem. Derfor bliver ethvert valnøddetræ jeg ser kodet ind i GPS´en, så jeg
kan finde det igen, når det er tid.
Hvis du bor i KBH-området, kan det være jeg kan finde et træ til dig.

Inger D.

Fra : JKA

Dato : 12-05-08 18:08

"Inger D." <blabla@no.no> skrev i meddelelsen

> [...]
> kan finde det igen, når det er tid.
> Hvis du bor i KBH-området, kan det være jeg kan finde et træ til dig.

Jeg bor i vestjylland nærmere betegnet Ølgod, men hvis nogen i NG ved et
sted i nærheden af
ølgod så skriv

Fra : Linde

Dato : 12-05-08 18:55

> [...]
> dem. Derfor bliver ethvert valnøddetræ jeg ser kodet ind i GPS´en, så jeg

Det var dog et ualmindeligt godt formål at anvende en gps til! Du er
garanteret geocacher også

Mvh
Linde

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-05-08 19:21

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> writes:

> Det var dog et ualmindeligt godt formål at anvende en gps til! Du er
> garanteret geocacher også

Den last vedkender jeg mig gerne - omend jeg slet ikke har fundet
nogle siden i fredags!

Mvh Trine

Fra : Linde

Dato : 12-05-08 22:36

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen
> Den last vedkender jeg mig gerne - omend jeg slet ikke har fundet
> nogle siden i fredags!

Heh, samme her. Dog har jeg ikke haft tid at finde nogle længe. Slet ikke
efter at jeg måtte nøjes med at være toer på en cache 5 km hjemmefra, som
jeg fik på sms. Men det er nu en morsom syssel. Men bortset fra det er det
da smart, at man også kan indsætte valnødde-, bær-, trøffel-, ja alle de
gode steder ind på den...det har jeg dog aldrig tænkt over.

Mvh
Linde

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-05-08 08:04

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> writes:

> Men bortset fra det er det da smart, at man også kan indsætte
> valnødde-, bær-, trøffel-, ja alle de gode steder ind på den...det
> har jeg dog aldrig tænkt over.

Nej, det er slet ikke nogen dum ide. Det skal vi klart også huske. Og
så huske at lade være med at slette de koordinater. Desværre er der
ikke så meget plads på en af de gamle, gule eTrex.

Mvh Trine

Fra : Max

Dato : 12-05-08 19:48

Hej Linde

> Det var dog et ualmindeligt godt formål at anvende en gps til! Du er
> garanteret geocacher også

Ja, det er faktisk første gang jeg høre om noget virkeligt seriøst
menigmand kan bruge sådan en fætter til. Den må jo også være
et hit når man leder efter svampe, krydderplanter, nødder og
så vidre. Iøvrigt slår det mig at den også vil være eminent til at
huske gode bænke, borde rastepladser med.

--
Mvh Max

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 12-05-08 21:30

> Hej Linde

OK - smag og behag er forskellig. MEN jeg synes, at valnøddesnaps smager
forfærdeligt. Forslag: Brug porse i stedet!
Mvh
Aksel
PS, vi har valnøddetræ i haven, og du må gerne få nogle grønne valnødder af
os.

Fra : Bjarne Holm Lorenzen

Dato : 13-05-08 20:59

On Mon, 12 May 2008 22:29:54 +0200, "Aksel Pedersen"
<akselp@hotmail.com> wrote:
>PS, vi har valnøddetræ i haven, og du må gerne få nogle grønne valnødder af
>os.

Hvor i kongerigt bor du?

/Bjarne

Fra : Inger D.

Dato : 13-05-08 13:36

"> Det var dog et ualmindeligt godt formål at anvende en gps til! Du er
> garanteret geocacher også

Dog ikke

Inger D.