Flæskesteg på ny
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 09-05-08 08:28

Hejsa

Jeg har taget en flæskesteg op af fryseren - men gider egentlig ikke
flæskesteg på traditionel facon i dag...
Nogen, der har gode ideer og erfaringer med andre, måske mere "eksotiske"
variationer af dette stykke kød?

MVH Mette

Fra : Max

Dato : 09-05-08 08:47

Hej Mette

> Nogen, der har gode ideer og erfaringer med andre, måske mere
> "eksotiske" variationer af dette stykke kød?

Ikke videre eksotisk, men kog den, skær den i tykke skiver
og steg dem på grillen.

--
Mvh Max

Fra : Anders Truelsen

Dato : 09-05-08 03:30

On May 9, 9:28 am, "Mette Svangren Guttesen" <svan...@hotmail.com>
wrote:
> [...]
> flæskesteg på traditionel facon i dag...
> Nogen, der har gode ideer og erfaringer med andre, måske mere "eksotiske"

Du kan skære en lomme og fylde dem med en blanding af fersken (gerne
fra dåse), rigelige mængder frisk timian og smør.
Langtidssteg den evt. så smagen rigtigt for tis til at trække ud i
kødet.
Sværen skal selvf. have noget varme til sidst for at blive sprød.

mvh.
/a

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-05-08 11:29

"Anders Truelsen" <atruelsen@gmail.com> wrote in message
> Langtidssteg den evt. så smagen rigtigt for tis til at trække ud i
> kødet.

Mums

Fra : fix

Dato : 09-05-08 11:56

Bjarne K. wrote:
> "Anders Truelsen" <atruelsen@gmail.com> wrote in message
>
> Mums

Ja katten er glad for timmianbuskene

finn

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 09-05-08 13:19

On Fri, 9 May 2008 09:28:16 +0200, "Mette Svangren Guttesen"
<svangut@hotmail.com> wrote:

> [...]
>flæskesteg på traditionel facon i dag...
>Nogen, der har gode ideer og erfaringer med andre, måske mere "eksotiske"

Hej Mette!

Årstiden - og varmen - taget i betragtning forstår jeg udmærket, at du
gerne vil undgå traditionel flæskesteg med brun sovs, osv.

Måske følgende opskrift kunne tjene som inspiration?

http://www.bergholt.net/bourgognesvin.html

Hasselbachkartofler, bønner og sky på braiseringslage og crémant
(mousserende vintype - cava kan også bruges). I stedet for bønner
kunne du bruge asparges -- der er mange fine, friske grønne i
butikkerne nu.

--
Mvh.

Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (Bergholts opskrifter. Seneste nyt:
Sødmælkspocheret svinemørbrad med asparges og nye kartofler)

Fra : fix

Dato : 09-05-08 14:16

> http://www.bergholt.net/bourgognesvin.html
>
> Hasselbachkartofler, bønner og sky på braiseringslage og crémant
> (mousserende vintype - cava kan også bruges).

den er måske lidt billig
men til bourgognesvin burde vel serveres bourgognevin ?

finn

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 09-05-08 14:24

On Fri, 9 May 2008 15:15:33 +0200, "fix" <fix@faxe.dk> wrote:

>den er måske lidt billig
>men til bourgognesvin burde vel serveres bourgognevin ?

Hehe -- helt i orden! :)

Opskriften nævner jo netop Crémant de bourgogne - og det må da siges
at være en bourgognevin. Godt nok mousserende, men stadig en
bourgognevin.

Hvis det skal være uden bobler, har Netto pt. tilbud på en hvid
Macon-Villages - årgang 2006.Til prisen, jeg mener det er 45 kroner,
er den fremragende og kan snildt substituere Crémanten i opskriften.

Så der er -- nærmest -- frit valg på alle hylder.

/Kasper