Bagegær
Fra : Nyheder

Dato : 03-05-08 02:15

Hej NG

Jeg har læst om at C- Plum bruger forskellige gærtyper, bl.a. en
naturgær der skulle indeholde flere gærbalterier og derfor give mere
samg til brødet. MEN jeg har ikke kunne inde ud af hvor man kan købe
disse gær typer.

Gerne hvis man kan på nettet.

Hilsen

Sten

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-05-08 09:27

Sten skrev:

> [...]
> en naturgær der skulle indeholde flere gærbalterier og derfor
> give mere samg til brødet. MEN jeg har ikke kunne inde ud af

Er det mon sådan noget som Rapunzel:

· http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrugtest/testmad/tmadartikel/article492368.ece

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Dido

Dato : 03-05-08 14:56

Rapunzel kan købes på www.torvet.dk Jeg har ikke selv prøvet det....

/Dorthe

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 10:25

Nyheder wrote:
> [...]
> naturgær der skulle indeholde flere gærbalterier og derfor give mere
> samg til brødet. MEN jeg har ikke kunne inde ud af hvor man kan købe

Prøv evt ar kigge her:

http://www.dr.dk/dr2/camillaplum

Louise

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 10:39

Louise wrote:

> Prøv evt ar kigge her:
>
> http://www.dr.dk/dr2/camillaplum
>
> Louise

Har nu fundet det præcise link:
http://www.dr.dk/DR2/CamillaPlum/boller+af+staal/opskrifter/20080123113447.htm

Fra : Nyheder

Dato : 03-05-08 05:35

> Har nu fundet det præcise link:http://www.dr.dk/DR2/CamillaPlum/boller+af+staal/opskrifter/200801231...- Skjul tekst i anførselstegn -

Tak for linket. Der har jeg været inde med mit problem er hvor kan jeg
købe de forskellige typer gær hun bruger. Jeg har været i helsekost
forretninger her i Roskilde men de havde det ikke og kunne åbenbart
heller ikke skaffe det hjem.

Så er der nogen der ved hvor man kan købe disse gærtyper?

Hilsen

Sten

Fra : Ralph

Dato : 03-05-08 13:09

"Nyheder" <1plus1er2@ofir.dk> skrev i en meddelelse
Tak for linket. Der har jeg været inde med mit problem er hvor kan jeg
købe de forskellige typer gær hun bruger.
Så er der nogen der ved hvor man kan købe disse gærtyper?

Louises link gik ikke helt langt nok, fidusen er at CP IKKE bruger gær, men
surdej, et lidt bedre link her:

http://www.dr.dk/DR2/CamillaPlum/boller+af+staal/opskrifter/20071119115632.htm

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 13:29

Ralph wrote:
> [...]
>
> Louises link gik ikke helt langt nok, fidusen er at CP IKKE bruger
> gær, men surdej, et lidt bedre link her:

Det var skam med fuldt overlæg jeg brugte det valgte link. Det var
opskriften til brødet, og i starten er opskriften var der et link til
surdejen med naturgær.

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 13:35

Nyheder wrote:

> [...]
> heller ikke skaffe det hjem.
>

> Så er der nogen der ved hvor man kan købe disse gærtyper?

Prøv at se om der er mulighed for at skrive til CP.....

Jeg kan i øvrigt ikke forestille mig andet end at det er svært at købe det
naturgær du omtaler.
Men ved at lave en fordej dyrker du selv natur-gæren.

Jeg bager selv med surdej, den første jeg havde købte jeg i en
helsekostbutik, den døde desværre efter 3/4 år.
Den jeg bruger nu har jeg startet af bage-ferment, og fra en
helsekost-butik.
Det eneste der er i min surdej er mel og vand, jeg har aldrig tilsat andet,
men den har udviklet naturlige gærceller.
Det giver en frisk smag til brødet, har har i øvrigt en fantastisk
hæve-evne.

Hvis du kaster dig ud i selv at lave en surdej, skal du ikke blive skuffet
hvis første bagning ikke bliver så gos, en surdej skal have tid til at
udvikle sig, og fornyes, så først efter et par bagninger er den rigtig
aktiv.
Når først surdejen er rigtig aktiv skal man være opmærksom på at forynge den
ofte, da den ellers går til relativt hurtigt, dvs. måske efter 1-1½ uge...

Held og lykke med bagningen med natur-gær

Louise

Fra : Margrete Johansen

Dato : 04-05-08 10:06

Så er der nogen der ved hvor man kan købe disse gærtyper?

Hilsen

Sten

Hej Steen.

Nu ved jeg ikke om du er parat til at køre efter det, men hvis du er, så har
de det på Svanholm - altså Rapunzel. Det kan også lade sig gøre at købe det
hos "grøn fokus" - jeg ved ikke om de leverer til privatkunder. Jeg kører
forbi Roskilde hver dag,. så hvis det mislykkes for dig, kan vi lave en
aftale. Det er en uovertruffen gær efter min mening.

Venlig hilsen Margrete/ www.smagsuniverset.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-08 10:40

Margrete Johansen wrote:
> [...]
> privatkunder. Jeg kører forbi Roskilde hver dag,. så hvis det
> mislykkes for dig, kan vi lave en aftale. Det er en uovertruffen gær

Så vidt jeg ved sælges Rapunzel også ved Økologiske købmænd og
Helsekostforretninger.
Vi solgte det i hvert til fælde hos den økologiske købmand i Århus, hvor jeg
arbejdede en overgang.
Hvis ikke de har det hjemme kan de evt. bestille det hjem til dig.
Vores grossist, ved købmanden, var Solhjulet, men ved ikke om de kun leverer
vest for Storebælt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-05-08 15:01

> Jeg har læst om at C- Plum bruger forskellige gærtyper

Samme C- Plum, der i en udsendelse om krydderurter stolt viste, hvordan man
kunne købe en potte med basilikum og så dele den i enkelte stængler i hver
sin potte, for derved at spare penge ved at dyrke sin egen basilikum?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 05-05-08 14:19

Jens Bruun wrote:
> [...]
> hvordan man kunne købe en potte med basilikum og så dele den i
> enkelte stængler i hver sin potte, for derved at spare penge ved at

Er det et problem, at hun bruger genplanterne i stedet for at smide dem ud -
og svækker det hendes troværdighed udi gær-anbefalinger?

Planter, du selv har sået, bliver lagt bedre, men vil du genbruge
Netto-potten med dild, purløg eller basilikum, så skil planterne ad inden du
sætter dem i potte, for de er sået alt for tæt til at blive til noget.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Ole Stigaard

Dato : 09-07-08 19:26

Sat, 03 May 2008 10:26:41 +0200, Klaus Alexander Seistrup
<klaus@seistrup.dk> skrev:

> Er det mon sådan noget som Rapunzel:

Vi bruger Rapunzels gær, og er meget tilfredse med kvaliteten. Den smager
mindre af "gær" end maltesergæren, og hæver brødet mindst lige så godt.

Ole

Fra : Ole Stigaard

Dato : 09-07-08 19:29

Sun, 04 May 2008 11:39:31 +0200, Louise <louise.krarupSNABELAprivat.dk>
skrev:

> Hvis ikke de har det hjemme kan de evt. bestille det hjem til dig.
> Vores grossist, ved købmanden, var Solhjulet, men ved ikke om de kun
> leverer
> vest for Storebælt.

Solhjulet leverer over hele Danmark, incl. Skåne!

Du kan evt. ringe til dem og høre om de har forhandlere i nærheden af dig.
Deres nummer er 86686444. I øjeblikket er der dog temmelig lang ventetid
på telefonerne, så måske en mail til info 'snabel-a' solhjulet.dk er mere
effektivt?

Ole