"Icecoffe"
Fra : Allan Møller

Dato : 02-05-08 15:06

I butikken 7-11 kan man få noget rigtig godt "is-kaffe" som næsten er over i
noget milkshakekonsistens.

Nogen der har en ide til hvordan man kan lave noget tilsvarende hjemme ?

Mvh. Allan

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 02-05-08 09:49

On 2 Maj, 16:05, "Allan Møller" <al...@allanm.dk> wrote:
> [...]
> noget milkshakekonsistens.
>
> Nogen der har en ide til hvordan man kan lave noget tilsvarende hjemme ?

Den vi laver her hjemme er som følger..

et blas isterninger, et glas mælk, nescafe og sukker efter smag, det
hele i en blender og vupti.

Der er et eller andet med cescafe og mælk, det bliver lækkert tyk og
cremet i en tur i blenderen.

Fra : -= JF =-

Dato : 02-05-08 17:06

Kasper Malmberg skrev:

> Den vi laver her hjemme er som følger..
> et blas isterninger, et glas mælk, nescafe og sukker efter smag, det
> hele i en blender og vupti.

Den lyder lækker, og skal da prøves!

Her i huset tager vi en god skefuld vanilleis i en kop og hælder varm og
*stærk* kaffe over - og ikke andet!

Når vi er i det humør kan vi også finde på at gi' kaffen et skvæt
cognac, whiskey eller lignende, men den er også god uden sprit.

--
Mvh. John

Fra : Erling Hansen

Dato : 06-05-08 18:51

Kasper Malmberg <malmberg@gmail.com> wrote:

> [...]
> hele i en blender og vupti.
>
> Der er et eller andet med cescafe og mælk, det bliver lækkert tyk og

Har lige prøvet din opskrift, Kasper. Og det bliver ikke sidste gang !
Og som diabetiker er det en fordel, at flydende sødemiddel i netop denne
drik, smager bogstavelig talt som sukker.
Mvh
erling

Fra : Inger D.

Dato : 07-05-08 17:14

et blas isterninger, et glas mælk, nescafe og sukker efter smag, det
hele i en blender og vupti.

Der er et eller andet med cescafe og mælk, det bliver lækkert tyk og
cremet i en tur i blenderen.

Mmmm hvor lækker. Det bliver så cremet, så man skulle tro, det var usundt.
Mon det er den frysetørrede kaffe, der gør det? Jeg har noget pulver til
milkshakes (bare sådan noget til at smage til med), som jeg tror, jeg vil
prøve med.

Inger D.

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 08-05-08 09:59

On 7 Maj, 18:14, "Inger D." <bla...@no.no> wrote:
> [...]
> milkshakes (bare sådan noget til at smage til med), som jeg tror, jeg vil

Jeg har også leget med forskellige smags sirupper til caffe, det
bliver også meget lækkert

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Inger D.

Dato : 08-05-08 17:13

>Jeg har også leget med forskellige smags sirupper til caffe, det
>bliver også meget lækkert

Det blev også cremet med milkshakepulveret, dog ikke lige så tykt som med
den frysetørrede kaffe, men måske er det bare fordi, jeg brugte mere is
første gang.
God ide med sirupperne. Man kan vel egentlig putte alt muligt i. Måske
skulle man forsøge sig med noget frugt. Jeg må dog vente lidt med de store
eksperimenter, da jeg for tiden kun er i besiddelse af en stavblender med en
lille skål.
Hvis der er nogen der kender en god og billig blender, så sig endelig til.

Inger D.

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 09-05-08 10:12

On 8 Maj, 18:12, "Inger D." <bla...@no.no> wrote:

> [...]
> lille skål.
> Hvis der er nogen der kender en god og billig blender, så sig endelig til.

Jeg købte en blender i Netto for 100 kr for 4 år siden, sådan en med
et højt glas/plastik oven på motoren. den virker fint..

MVH
Kasper MAlmberg

Fra : Inger D.

Dato : 12-05-08 12:44

>Jeg købte en blender i Netto for 100 kr for 4 år siden, sådan en med
>et højt glas/plastik oven på motoren. den virker fint..

Ja det er lige sådan noget i den retning, jeg efterlyser. Jeg fik en dyr
1000-kroners blender, men magen til skodblender skal man da lede længe
efter. Selv når jeg mosede bananer i den gik den i stykker, så nu vil jeg
bare have en billig en, jeg ikke skal ærge mig over, når den ikke kan mere.

Inger D.

Fra : Padre

Dato : 16-05-08 04:47

On 12 Maj, 13:43, "Inger D." <bla...@no.no> wrote:

> [...]
> bare have en billig en, jeg ikke skal ærge mig over, når den ikke kan mere.

Bare for nysgerrighedens skyld - hvilket mærke var det?

--
padre

Fra : Inger D.

Dato : 16-05-08 11:57

>Bare for nysgerrighedens skyld - hvilket mærke var det?

Det var en Phillips. Den havde en sølvfarvet og sort bund. Flot design,
synes jeg, men hvad hjælper det

Inger D.

Fra : Padre

Dato : 16-05-08 07:06

On 16 Maj, 12:56, "Inger D." <bla...@no.no> wrote:

> Det var en Phillips. Den havde en sølvfarvet og sort bund. Flot design,
> synes jeg, men hvad hjælper det

Nej vel? Jeg skulle barelige være sikker på at det ikke var en
Hamilton Beach

--
padre

Fra : Inger D.

Dato : 17-05-08 17:07

>Nej vel? Jeg skulle barelige være sikker på at det ikke var en
>Hamilton Beach

Nej, det var en Philips HR2094, når nu jeg er i gang med at advare.

Inger D.