Rabarbertærte
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-04-08 16:52

Hej

Jeg vil bare nogle rabarbertærter til vi skal holde barnedåb i juni.
De skal bruges til eftermiddagskaffen sammen med en god vanilleis -
jeg satser nemlig på godt vejr. :)

Jeg har masser af rabarber i haven nu, men hvordan griber jeg det an?
Er der nogen der har en god opskrift på en rabarbertærte, som kan
fryses, eller er jeg godt nok nødt til at stå og bage dagen før? Og
hvis jeg er det, hvordan gør jeg så med rabarberne, som jo er
allerbedst nu (eller rettere for 14 dage siden)?

Til frokost skal vi have en ganske almindelig dansk frokost med sild,
æg og tomater, frikadeller, ribbensteg, hamburgerryg, rullepølse,
leverpostej og hvad der dertil hører.

Mvh Trine

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 26-04-08 22:41

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Jeg vil bare nogle rabarbertærter til vi skal holde barnedåb i juni.

750g. rabarberstykker, 120 g. sukker, 1 spsk. kartoffelmel i en skål.

Dej: Bland 1 dl mel, 3,5 dl kokusmel, 1 dl sukker og 125 g smør (jeg bruger
altid dobbeltportion af dejen ;D)

Læg rabarberne i et fad og drys sukker/kartoffelmel over. Rør dejen sammen
og spred over rabarberne. Sæt fadet nederst i ovnen og sæt den på 200 50
minutter eller deromkring alt efter ovntype. Den må gerne blive sprød, men
ikke sort.

Skovles ned med creme fraiche - på den fede måde.

http://kortlink.dk/rabarber/5788

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-04-08 10:45

"3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> writes:

> [...]
> sammen og spred over rabarberne. Sæt fadet nederst i ovnen og sæt
> den på 200 50 minutter eller deromkring alt efter ovntype. Den må

Hmm. Når jeg laver tærter er det typisk noget med dejen i bunden og
fyldet ovenpå. Men det kan være jeg lige skal prøve at lave sådan en
her, jeg har vist det hele i huset.

> Skovles ned med creme fraiche - på den fede måde.

Naturligvis. Er det ikke det der er meningen med tærter? :)

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-04-08 19:23

> [...]
> sild, æg og tomater, frikadeller, ribbensteg, hamburgerryg,
> rullepølse, leverpostej og hvad der dertil hører.

Denne rabarbertærte her er næsten identisk med den jeg plejer at
bage. Jeg kommer dog ikke hasselnødder i.:

http://www.opskrifter.dk/Opskrift_100521.100.0.html?g_load_recipie=1&g_alpha=R&page=1

Som du kan se lidt længere nede under opskriften, så står der i
spørgsmål og svar, at den bliver lidt "slatten" når den bliver tøet
op, men kan med fordel lunes. Jeg tror jeg ville komme dem i ovnen i
5-10 minutter ved god varme. Kan du ikke prøvebage bare en enkelt
inden barnedåben og se om det giver et godt resultat ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats