Wagyu bøffer
Fra : Kurt Lund

Dato : 26-04-08 14:08

Jeg er blevet fristet af Coop's tilbud på 4 stk. 300g ribeyebøffer til 300
kr. og har lige været nede at hente dem. De ligger trygt og godt i fryseren,
men jeg er begyndt at spekulere over, hvad jeg skal servere dem sammen med,
når de skal komme til ære og værdighed.

Nogen idéer, jeg kan blive inspireret af?

--
Kurt Lund

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-04-08 16:34

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt i fryseren, men jeg er begyndt at spekulere over, hvad jeg skal
> servere dem sammen med, når de skal komme til ære og værdighed.

Ære og værdighed? Fra en fryser? Næppe.

> Nogen idéer, jeg kan blive inspireret af?

Tø dem meget, meget langsomt op. Mindst ét døgn i køleskab. Derefter ud og
ligge ved stuetemperatur en times tid. På en varm grillpande ca. tre
minutter på hver side. Serveres med tomatsalat (skivede tomater, skivet
bøffelmælksmozarella, ultratyndskivede løg, basilikumblade, god olivenolie)
og evt. et stykke godt brød.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 28-04-08 09:11

Steg dem på grillen, så smagen forstærkes og server så lidt mildt
tilbehør som ikke overdøver bøfferne... evt. også sammen med nye
kartofler, der også har været en tur i grillen.....

VH
Padmé