Måske OT,Holdbarhed på varer fra slagter
Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 13:32

Er slagtere fritaget fra at skulle mærke kød og pålæg med "holdbar
indtil" er da lidt irreterende når man har brugt 200-300 på noget
pålæg at man ikke aner hvor længe det holder,eller er det bare mig der
skal tage en tudekiks

/gubbi

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 24-04-08 14:21

"gubbi" skrev i meddelelsen
> [...]
> indtil" er da lidt irreterende når man har brugt 200-300 på noget
> pålæg at man ikke aner hvor længe det holder,eller er det bare mig der

Det sidste vil jeg mene. Man aner da heller ikke hvor lang holdbarheden er
selvom det er mærket med dato. Somme tider holder det sig længere tid, somme
tider kortere end angiven dato. Jeg taler om pålæg hvor pakken har været
åbnet.

Steen.

Fra : Henrik

Dato : 24-04-08 18:17

Alle varer, som er pakket i en tætsluttende emballage (færdigpakket), skal
mærkes med sidste holdbarhedsdato m.m.. Der er særregler for frugt og
grøntsager, som sælges uemballeret.Afskåret pålæg, kød osv skal ikke være
mærket, men når kunden spørger om holdbarhed, indhold osv, skal der være et
konkret svar. Der er dog undtagelser hos detailforretninger, at der til
dagens salg kan sælges færdigpakket varer uden mærkning,.

Venligst Henrik

Fra : Linde

Dato : 24-04-08 21:59

"gubbi" skrev i meddelelsen
> [...]
> indtil" er da lidt irreterende når man har brugt 200-300 på noget
> pålæg at man ikke aner hvor længe det holder,eller er det bare mig der

Næ, det skal såmænd stå på pakken, hvornår det er holdbart til.
Fremstillingsdato behøver derimod ikke fremgå. Se evt.
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Maerkning/Faerdigpakkede_foedevarer/forside.htm

Mvh
Linde