Flybilletter priser??
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 25-05-08 13:58

hejsa:)

Jeg har tænkt på, hvis man går ned til eksempelvis jysk rejsebureau eller
kilroy travels og siger
at jeg gerne vil til thailand, ja så har de gerne de bedste priser hvis man
kommer 6 måneder før.
Jo senere man kommer, jo dyrere bliver det. Hvis man eksempelvis kommer og
siger at man vil
flyve i om 14 dage er det rigtig dyrt.
Derimod hvis jeg går ind på http://www.momondo.com og tjekker priser for fly
til bangkok t/r om
2 uger, ja så er det væsentlig billigere end hvis jeg vælger 5 måneder frem
til September / oktober.
Lige den omvendte situation.

Ved godt der er noget der hedder højsæson osv. Men højsæson i thailand er
vel først fra November til Marts.

nogen der ved hvorfor det er forskelligt fra et rejsebureau til en internet
side?:)

mvh jan

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-05-08 20:38

"Jan Tovgaard" <ukendt@yahoo.dk> wrote in

> nogen der ved hvorfor det er forskelligt fra et rejsebureau til en
> internet side?:)

En del af forklaringen er at internetsider blot viser de aktuelle priser
der kan indsamles fra udbydere af flybilletter.

Rejsebureauer har ofte fordelagtige aftaler om rabatter hvis de benytter
bestemte flyselskaber/afgange og bestiller på bestemte vilkår, f.eks i god
tid.

Alle disse aftaler, uigennemsigtige vilkår og svingenede sæsonpriser gør
det desvæære til en videnskab at finde den rigtige flybillet til den bedste
pris.

Fra : Rikke

Dato : 28-05-08 20:17

Hej Jan

Jeg tror personligt at det er de aftaler som de har rundt omkring...

Billetten bliver dyrer pga skatterne. Det snakkede jeg med www.wasteel.dk
om idag
og rejseekspedientens, eller hvad det hedder, argument var skat.

Men de billigste billetter kommer omkring 10 måneder før og så bliver
de gradvist dyrer.
Håber det her hjalp lidt.

//Rikke

Fra : Carsten Keller

Dato : 29-05-08 08:04

"Rikke" <RikkeFrost@gmail.com> wrote in message
> [...]
>om idag
>og rejseekspedientens, eller hvad det hedder, argument var skat.

Hmm, skatterne er vist de samme lige meget hvor du køber billetten. Det er
en sag mellem luftfartsselskabet og lufthavnen. Det mest sandsynlige grund
til højere priser i butikken er som du selv siger de rabatter de kan få og
så selvfølgelig det at de har større udgifter til personale og kontorer.
Nogen skal jo betale for at der er en der laver søgningen for dig. Plus
selvfølgelig den anden rådgivning man kan få hos et bureau hvis man ønsker
det.

Keller