"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> wrote in
news:48399a22$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> du kan som udgangspunkt checke bagagen ind hele vejen.
Sålænge vi taler om traditionelle ruteselskaber. Lavprisselskaber har
typisk sparet den service væk.
Det er ikke ond vilje når et ruteselskab ikke kan tjekke bagagen ind til
et lavprisselskab. Oftest er lavprisselskaberne slet ikke tilsluttet de
(ret dyre) online systemer ruteselskaberne benytter.
> Det afgørende
> er ikke, om det er 3 forskelige selskaber, men om det er én billet.
Nemlig. Dog er det sjældent noget problem at have 2 billetter til 2
flyafgange med 2 forskellige RUTEselskaber, og så alligevel få sin bagage
tjekket ind hele vejen. Netop fordi ruteselskaberne er tilkoblet de samme
systemer.
>> Er 1 time og 25 minutter nok til et flyskifte i Frankfurt lufthavn?
> Rigeligt.
Jeg har ikke været i Frankfurt i år, men har via mit arbejde i CPH
bemærket at især LH ankomster fra FRA ofte er forsinkede pga. "mandatory
security". Måske er der andre der ved om det er en parameter man skal
regne med når man skal igennem FRA?
> Du skal jo kun nå at finde din gate.
Hvis man ikke kender FRA kan den godt virke lidt uoverskuelig. Så hvis
man generelt er retningshandicappet bør man nok forberede sig grundigt
eller afsætte ekstra tid
Generelt er der sjældent problemer med at flyene ankommer forsent til FRA
fra CPH, netop fordi der ofte er tale om mange transitpassagerer. Især
hvis vi snakker LH, der direkte har ordninger der udløser bonus til
handlingselskabet i CPH hvis flyene går før turnaroundtid.
Turnaroundtiden er den tid det er aftalt en handling må tage i
lufthavnen. Hvis flyet lander sent, vil det derfor normalt betyde at
flyet også afgår senere.