Nairobi
Fra : blue

Dato : 20-05-08 17:32

Jeg afslutter en rundrejse i det østlige Afrika i Nairobi og skal finde ud
af, hvor mange dage jeg skal blive i dér. Er der noget, der er værd at bruge
tid på i Nairobi og omegn?

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 21-05-08 21:06

Hej

der er ikke andre der har svaret, så jeg vil godt give et lidt fattigt bud.
Vi syntes ikke der var noget som helst interessant ved byen. Vi var der for
at starte en safari og inden vi tog toget til Mombassa. Byen var en storby
med et lille Afrikansk anstrøg. Der er mange biler og stor travlhed. En del
irriterende sælgere. Byen er meget farlig om aftenen og man skal tage taxier
og selv meget små afstande. Vi gad ikke bøvlet med at komme rundt om aftenen
og spiste på hotellet. Selv lufthavnen er ret uappetitlig. Rodet og i
særklasse ustruktureret. Ansatte går rundt og råber, hvornår næste fly afgår
og hvorfra!

Den korte version - ikke et sted vi kommer til igen, med mindre det er for
at tage på safari.

Kennet

--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : Sanne

Dato : 22-05-08 09:09

"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> råber, hvornår næste fly afgår og hvorfra!
>
> Den korte version - ikke et sted vi kommer til igen, med mindre det er for

Hørt hørt.....
Vi har også været her i forbindelse med en Safari og vi snakker om at tage
til Kenya igen og prøve om der er en måde man kan undgå denne by på.
Jeg følte mig overhovedet ikke tilpas her og vil derfor gerne undgå den...

Mvh
Sanne

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 22-05-08 13:55

> [...]
> til Kenya igen og prøve om der er en måde man kan undgå denne by på.
> Jeg følte mig overhovedet ikke tilpas her og vil derfor gerne undgå den...

man kan tage en guided tur ud i slummet (Kibera) i dagstimerne, som jeg
synes var meget interessant.
desuden er karen blixens hus, samt et billigt restaurantbesøg til en
restaurant som er kåret til
blandt de 50 bedste i verdenen et besøg værd. Her kommer man til at smage
kød fra alverdens dyr.
Ellers vil jeg være enig i den betragtning at Nairoberry er et MEGET farligt
sted, hvor man skal
passe ekstra meget på!

Læs evt. på vores hjemmeside http://www.honny.dk om vores tur til Kenya og
Nairobi.

mvh jan

Fra : J

Dato : 22-05-08 09:34

On Tue, 20 May 2008 18:31:55 +0200, "blue" <x@ywzx.dk> wrote:

>Jeg afslutter en rundrejse i det østlige Afrika i Nairobi og skal finde ud
>af, hvor mange dage jeg skal blive i dér. Er der noget, der er værd at bruge
>tid på i Nairobi og omegn?

Man kunne jo nævne Karen Blixens hus nær Nairobi. Hvis man har set
'Out of Africa' ved man lidt om det.

mvh

John

Fra : blue

Dato : 22-05-08 14:56

Tak for jeres kommentarer

Jeg undlader at booke mere end det 1½ døgn, jeg havde regnet med. Jeg får
forhåbentlig også oplevet rigeligt på min tur fra Livingstone til Nairobi.

Fra : J

Dato : 23-05-08 12:41

On Thu, 22 May 2008 15:55:38 +0200, "blue" <x@ywzx.dk> wrote:

>Tak for jeres kommentarer
>
>Jeg undlader at booke mere end det 1½ døgn, jeg havde regnet med. Jeg får
>forhåbentlig også oplevet rigeligt på min tur fra Livingstone til Nairobi.

Hvad med noget hot-air balloon over savannen ?

Det skulle være alletiders.

http://www.travel-library.com/tours/africa/kenya/nairobi/hot_air_balloon_safari.html

mvh

John

Fra : blue

Dato : 23-05-08 16:24

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med noget hot-air balloon over savannen ?
>
> Det skulle være alletiders.
>
> http://www.travel-library.com/tours/africa/kenya/nairobi/hot_air_balloon_safari.html

Tak for tippet

Jeg har dog fløjet luftballon og da det er en lidt pebret fornøjelse,
springer jeg over. Men det kan helt klart anbefales at prøve det.

Fra : bredahl19@gmail.com

Dato : 23-05-08 05:36

On 20 Maj, 18:31, "blue" <x...@ywzx.dk> wrote:
> Jeg afslutter en rundrejse i det østlige Afrika i Nairobi og skal finde ud
> af, hvor mange dage jeg skal blive i dér. Er der noget, der er værd at bruge
> tid på i Nairobi og omegn?

Hej

Denne tur er måske nået for dig
http://www.afrika-safari.dk/kenya/twendesafari.htm

Kan godt købes uden flybillet

ha en god ferie mvh P

Fra : blue

Dato : 23-05-08 16:24

<bredahl19@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Denne tur er måske nået for dig
> http://www.afrika-safari.dk/kenya/twendesafari.htm

Det lyder udmærket, men så mange dage vil jeg ikke bruge. Jeg skal rejse
rundt i tre uger inden jeg havner i Nairobi og det var blot for at vide om
jeg skulle booke en ekstra dag eller to, at jeg spurgte. Men tak for
forslaget.

> ha en god ferie mvh P

Tak skal du have - jeg glæder mig