Fly, hotel og kultur i London
Fra : SparreZ

Dato : 20-05-08 10:15

Hejsa

Jeg har rejst meget, men det har altid været på bagsædet af de gamles bil,
pakkerejser til Hurghada eller en bustur hvor der har været styr på det
meste.

Men da der i år ikke rigtig er noget af den slags i farvandet påtænker min
lillebror og jeg om vi ikke skulle snuppe nogle dage i London, sådan bare
for at komme lidt væk :)

Vi har været i London før, så undergrunden skulle vi gerne have styr på,
samt det at finde rundt derovre. Men vi har aldrig selv bestilt fly og hotel
på den måde, så vil gerne lige have nogen inputs. Hvad er billigst hvis vi
gerne vil have 2-3 fulde dage derovere i starten af juli eller slutningen af
august, rejse fra Billund og have et rimeligt hotel centralt i London. Vi er
i københavn den sidste weekend i Juni og kunne derfra måske fortsætte til
London og så flyve hjem til Billund midt i ugen?

Jeg ved godt det er lidt løst formuleret. Men sådan nogen miniferier er jo
så populære nu om stunder så nogen af jer må jo have erfaringer med det :)

Vi påtænker også lidt kulturelt, specielt kunne jeg godt tænke mig en tur i
teatret og se et stykke elle en musical. Men jeg er i den grad ikke
kulturelt anlagt så har ikke den fjerneste anelse om hvad der er værd at se
/ gå efter :)

Håber I vil komme med lidt input

--
Christian

Fra : Carsten Keller

Dato : 20-05-08 13:43

"SparreZ" <sparrez@gmail.com> wrote in message
> [...]
> i London. Vi er i københavn den sidste weekend i Juni og kunne derfra
> måske fortsætte til London og så flyve hjem til Billund midt i ugen?

Start fra en ende af, flybilletter. Undersøg de forskellige lavprisselskaber
ud af CPH og måske Malmø og find en afgang der passer jeres pengepung og
tidspunkter. Derefter det samme retur til BLL. Der er nok ikke så mange at
vælge imellem på vej hjem, men der er da i hvert fald Ryan på begge ruter og
EasyJet CPH==>London. Overvej også de større selskaber, fordele og ulemper
ved discountselskaberne er der allerede skrevet mange tråde om herinde.

Hoteller er der masser af i London, de er alle sammen rimelig højt prissat i
forhold til andre byer i Europa. Se hvad der er af tilbud på hotels.com,
hotelclub.net og lignende. Se også på hotellernes egne hjemmesider
efterfølgende, det kan være I kan få det lige så billigt der.

Hav eventuelt en guidebog ved siden af mens i kigger på dem (mit valg er
LonelyPlanet), så får man bedre en ide om hvad det er for et kvarter man er
ved at bosætte sig i. Jeg foretrækker at have et godt udvalg af restauranter
i nærområdet, men hvis man er typen der er ude til efter midnat kan det være
at man skal bosætte sig lidt tættere på natklubberne istedet

> [...]
> i teatret og se et stykke elle en musical. Men jeg er i den grad ikke
> kulturelt anlagt så har ikke den fjerneste anelse om hvad der er værd at

Vi plejer at gå ned til tkts på Leicester Square. Her er der en masse
billetter til dagens forestillinger på tilbud, mange til halv pris. Så
kigger vi ned over plakaterne med priser og beslutter os for en. Det har
indtil nu været en stor succes. På den måde er der til mange ture i teateret
før man kommer hele vejen rundt

http://www.officiallondontheatre.co.uk/tkts/about_tkts/

Keller

Fra : SparreZ

Dato : 20-05-08 14:06

Mange tak for inputtet Carsten

Jeg kom lige til at tænke på hvordan det egentlig er med transporten idag,
det efterhånden nogen år siden vi har været der sidst.

At finde rundt bliver nok ikke noget problem. Husker "The Tube" som værende
ret nem at navigere. Men hvad kan anbefales, Oyster card eller Travelcard?
Alternativer?

Ligeledes, hvad er billigst af transport fra lufthavnen, det bliver jo nok
Gatwick eller Stansted kunne jeg forestille mig når det er med
lavprisselskaberne...

--
Christian

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-05-08 09:50

> [...]
>
> At finde rundt bliver nok ikke noget problem. Husker "The Tube" som
> værende ret nem at navigere. Men hvad kan anbefales, Oyster card eller

Mener Oyster er det smarteste, du kan også lægge TravelCards på det. Det er
i hvert fald meget enkelt at bruge.

> Ligeledes, hvad er billigst af transport fra lufthavnen, det bliver jo nok
> Gatwick eller Stansted kunne jeg forestille mig når det er med
> lavprisselskaberne...

Det billigste fra Stanstedt er diverse busser, men der er ofte gode rabatter
på toget hvis billetten er købt hjemmefra, eventuelt sammen med
flybilletten.

Ved ikke hvad busserne koster fra Gatwick, men der kører almindelige tog til
london. De tager 1-2 minutter længere end Gatwick Express men koster kun det
halve.

Der er vist noget med at man kan få nogle rabatter på attraktioner hvis man
har en togbillet fra Gatwick. Søg lidt tilbage i gruppen, mener det var oppe
for nyligt.

Keller

Fra : Bjarne

Dato : 21-05-08 14:56

Carsten Keller skrev:

> Ved ikke hvad busserne koster fra Gatwick, men der kører almindelige tog
> til london. De tager 1-2 minutter længere end Gatwick Express men koster
> kun det halve.

Southern er billigere og ganske udmærket.

Bjarne

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-05-08 08:09

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in message

> Southern er billigere og ganske udmærket.

Ja, det er det de hedder.

http://www.southernrailway.com/main.php?page_id=93

Keller

Fra : Bjarne

Dato : 20-05-08 14:33

SparreZ skrev:
> [...]
> lillebror og jeg om vi ikke skulle snuppe nogle dage i London, sådan bare

1)
Hvad med at overveje at tage toget i det mindste den ene vej for
afvekslingens skyld? Enten via Bruxelles eller Paris. Jeg overvejer selv
at tage hjem via Paris sidst i juni. DSB kan hjælpe med rabatter.
Sidst vi fløj hjem blev vi voldsomt forsinkede, kom i uvejr og fik meget
kraftige smerter i ørerne bagefter.

2)
Jeg kan godt lide denne hotel-side: http://www.cheaperthanhotels.co.uk/
Sidst boede vi på http://www.berjayaedenparkhotel.co.uk/ hvor vi havde
det fint, selvom man ikke kan vende sig på badeværelset.

3)
3-dages travelcard er nemt at købe i automater

4)
Vi har været to gange inde og se Løvernes Konge. Det er en meget flot
oplevelse.

5)
I modsætning til her hjemme er McDonald et glimrende sted at spise
morgenmad.

God tur!

vh

Bjarne

Fra : Nina

Dato : 26-05-08 20:42

Hej!

Kæresten og jeg var på en sådan torsdag-søndags-tur til London sidste
forår, og vi købte billetter gennem sterling.dk. De har ofte happyhour
tilbud, og vi gav ikke mere end 950 kr. for to billetter retur. De er i
hvert fald smarte at holde øje med
God fornøjelse!

- Nina