Sprogskole england
Fra : Davidsen

Dato : 14-05-08 14:53

Hej er der nogle der kender til en sprogskole el.lign, hvor man kan
deltage som familie. 2 af mine døtre syntet at engelsk er rigtigt
svært og ikke videre morsomt. Jeg søger en højskole eller en
summercamp hvor man kan deltage som familie og have det sjovt og
socialt samtidig med at man får lært noglet engelsk. Alternativt
tænker jeg på at tilmelde dem en sprogskole i sydEnglanf (Sidmouth)
hvor de kan være på sprogskole fra 9,00 til 17,00 og vi kan så campere
i nærheden. Pigerne er 11 og 13.

Skriv hvis du har nogle ideer.

mvh

Lars

Fra : Takjam Rotsen

Dato : 17-05-08 09:06

On 14 Maj, 22:53, Davidsen <l...@aabc.dk> wrote:
> [...]
> tænker jeg på at tilmelde dem en sprogskole i sydEnglanf (Sidmouth)
> hvor de kan være på sprogskole fra 9,00 til 17,00 og vi kan så campere

Byen Exeter ikke så langt derfra har et vandrehjem af en vis standard.

http://www.hihostels.com/dba/hostel018030.en.htm

Det er en god ide at tage afsted sammen med børnene, når disse skal
lære et fremmed sprog uden for landets grænser, selvom den norske
undersøgelse "Utbytte av utdanning fra utlandet" påpeger at der ikke
er væsentlige fordele ved at lære sprog i udlandet.

Men skulle selve skolen ende med at gå knap så godt, så kan I da få en
ferie ud af det.

På Wikipedias side omkring at studere i udlandet (http://
en.wikipedia.org/wiki/Study_abroad) finder man et link til en dansk
side med råd omkring studier i udlandet. De væsentligste kritikpunkter
er den isolation man som dansker i et knapt så udviklet land nemt kan
opleve.

http://www.center-validering.dk/Sprogrejser.htm

Ved at være i nærheden kan I adressere disse problemer med det samme.

God Rejse.

T. Rotsne

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 18-05-08 14:37

Davidsen <lada@aabc.dk> wrote:
: Hej er der nogle der kender til en sprogskole el.lign, hvor man kan
: deltage som familie.

Jeg har ikke prøvd det selv, men nå kom jeg nettopp tilbake fra Malta,
hvor jeg møtte en tysk familie som nettopp var der sammen for å gå på
språkskole, og de var godt fornøyde. Stedet de brukte heter Global
Village, og du finner mer info på http://www.gvmalta.com/ .

Malta er en hel del billigere enn Storbritannia generelt, og det går
i hvert fall mengder av billige flybilletter dit fra Norge, så det
er kanskje en ide for dansker også. I tillegg finnes det andre ting
man kan gjøre der, som å utforske middelalderborgene rundtom på øya,
gå turer langs klippene eller bare slappe av på stranden. Om man
bestiller i god tid kan man også besøke noen flotte katakomber eller
svømme med delfiner i en marin-park der.

Lykke til!

Bjørn
http://bjornfree.com/