Hjælp. Mr. Jet har anullerer dele af vores~
Fra : swordfish8080

Dato : 14-05-08 17:37

Hej forum.

Har brug for lidt vejledning her.
Min kæreste og jeg bestilte flybilletter fra København til Seattle igennem
Mr. Jet i oktober 2007 til vores kommende sommerferierejse her i slutningen
af juni.

Vi fandt en afgang med British Airways fra kbh klokken 16.00 med en
mellemlanding i London Heathrow, hvor vi så skulle vente ca 1 time og 15
minutter, inden vi skulle videre til Seattle.

Fint nok, fik link til vores E-ticket og det hele.

Hen i december månede, fik vi mail to gang med infomation om, at der var
sket ændringer med hensyn til vores rejseplan. I mailen var et link, der
førte hen til vores nye rejseplan, hvor vi kunne se at nogle af flyafgangene
var skubbet et par minutter.

Fint nok.
Her for et par dage siden ville vi rigtig igang med den store
rejseplanlægning og ville lige sikre os at vi havde styr på afgangtiderne.
Ved hjælp af vores bestillingsnummer fra Mr. Jet kunne vi få adgang til
vores e-tickets. Der kunne vi til vores store overraskelse se, at vores
billet fra KBH til London var blevet aflyst/anulleret.

Hmm, så fik vi ellers travlt med at ringe til Mr. Jet, for hvad var nu det?
Det havde vi bestemt ikke hørt om. Vi ved altå ikke hvornår denne del af
billetten var blevet annulleret, og Mr. Jet havde ikke fundet en anden
afgang til os.
Via en opringning og en samtale med en kundemedarbejder hos Mr. Jet fik jeg
forklaret at det skyldtes at reglerne i London lufthavn var blevet ændret så
man skulle have længere tid til at skifte fly.
Hun lovede at kigge på det og finde en anden afgang til os.

Senere på dagen fik jeg en mail med vores nye E-tickets. Problemet er bare
at der i stedet for en afgang klokken 16.05 nu har fundet en afgang til os
klokken 7.55 fra kbh...
Det betyder for det første at vi ikke har mulighed for at nå til kbh samme
dag, da vi bor i Jylland og skal med tog, og at vi pludselig skal vente 9
timer i Londons lufthavn!

Endnu en opringning til Mr. Jet, for det kunne da ikke passe...
Men jo, fik forklaret at det var de eneste billetter hun kunne finde til den
samme pris hos British Airways.
Da jeg forklarede at vi ikke havde mulighed for at nå det fly, tilbød hun at
annullere hele vores flybooking og betale pengene tilbage. Det er vi
selvfølgelig ikke interesseret i, da vi skal betalt næsten det dobbelte for
at bestille vores flybilletter nu.

Mit spørgsmål er nu, om jeg virkelig bare må sluge denne og tage med et
aftenstog til kbh med ankomst klokken 3 om natten for at kunne nå den nye
afgang klokken 7.55 og derefter se frem til 9 "spændende" ventetimer i
Heathrow?

Kan jeg kræve at hun finde en rejse hos et andet selskab? Jeg kan fx se på
deres hjemmeside at vi kan komme med et 3 forkskellige SAS-fly i steder,
hvor der er et rimeligt afgangstidspunkt?
For mig at se ligger priserne meget tæt (ja rent faktisk under, i forhold
til hvis jeg kigger på British Airways-afgangen klokken 7.55), men jeg ved
selvfølgelig ikke hvad prisaftaler Mr. Jet har med de to parter bag kundens
ryg.

Hmm, hvilke kort har jeg at spille i denne sag?

Hjææælp.....

Fra : Jetta

Dato : 14-05-08 17:54

Vel egentlig kun dit kreditkort...

Der stod garanteret noget med meget småt da du bestilte billetterne..

Lars.

Fra : swordfish8080@post.c~

Dato : 14-05-08 11:04

Hehe.
Havde håbet på et kort der ikke kostede mig penge.

Andre der har inputs?

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 14-05-08 18:10

> Hmm, hvilke kort har jeg at spille i denne sag?
>
> Hjææælp.....

Hej

problemet er måske, at du skal flyve med British Airways fra London. Det
betyder, at dine connections fra CPH er begrænset. Jeg ved ikke hvilken dag
du skal flyve, men der burde dog være ca. 6 afgange. F.eks. d. 28. maj er
der afgange 10.55 og 14.00. Prøv at foreholde Mr. Jet, at der er disse
muligheder. Hvis de fastholder, har du nok svært ved at gøre noget. Du kan
klage til forbrugerklagenævnet, men det giver dig ikke en rejse om to
måneder.

Hvad med at droppe turen fra CPH til LHR, og flyve selv med RyanAir fra AAR?
Det gør turen mere risikabel, men det sparer en overnatning i CPH.

Kennet

Fra : swordfish8080@post.c~

Dato : 14-05-08 11:23

On May 14, 7:09 pm, "Kennet og Pernille" <i...@nogen.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad med at droppe turen fra CPH til LHR, og flyve selv med RyanAir fra AAR?
> Det gør turen mere risikabel, men det sparer en overnatning i CPH.

Ja, det har jeg været inde at tjekke. Hvis jeg kigger igennem Mr. Jets
side kan jeg ikke få andre afgange med British Airways den dag. Selvom
jeg har set på British Airways hjemmeside at der er andre ledige
afgange den dag fx. som du er inde på en afgang klokken 14.
Kundemedarbejderen fra Mr Jet kunne dog ikke se disse afgange i hendes
system så dem kunne hun ikke give mig. Må vel hænge sammen med at Mr.
Jet kun får et bestemt antal pladser at sælge eller noget lignende.

Som Lars er inde på, står der sikkert med småt på bunden af side 46 at
når sådan noget sker, er det ikke deres problem.

Tror jeg vil prøve at se, om jeg ikke kan få hende til at give mig en
afgang med et af de andre selskaber til London. For det burde da være
muligt at skifte fra et selskab til et andet under en mellemlanding.
Jeg kan i hvert tilfælde se, at andre af Mr. Jets rejser er bygget op
med forskellige fly-selskaber.
Måske poroblemet ligger i, at mr Jet allerede har købt rejsen af
British Airwys.

Fra : jespero

Dato : 14-05-08 19:25

swordfish8080 <swordfish8080@post.cybercity.dk> wrote:

> Hmm, hvilke kort har jeg at spille i denne sag?
>
> Hjææælp.....

Ikke fordi jeg kan hjælpe dig men det er en af bagdelene ved at bestille
på intrnettet, man læser ikke alle bestemmelser. For nogle år siden kom
jeg ud for det samme med British Airways til Atlanta via London. De
havde anulleret billeterne hele vejen igennem og der stod vi 1 måned før
afgang. Heldigvis havde vi bestilt rejsen hos et fysisk bureau i Køge og
de fandt en rejse med SAS til New York og defra til Atlanta. Det var
faktisk den vej vi ville hav e været oprindelig med kunne ikke få
"billige" billeter da vi købte.
jespero

Fra : Stig Nielsen

Dato : 14-05-08 19:46

"swordfish8080" <swordfish8080@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> annullere hele vores flybooking og betale pengene tilbage. Det er vi
> selvfølgelig ikke interesseret i, da vi skal betalt næsten det dobbelte

Jeg ville vælge denne løsning.
Du vil "næsten" med garanti kunne finde noget der er billigere selv.
Hvad har du eksempelvis givet hos Mr. Jet og hvornår og hvor skal du rejse
hen, så kan vi jo for sjov se om vi kan stikke det.

Stig

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 14-05-08 19:58

> [...]
> Hvad har du eksempelvis givet hos Mr. Jet og hvornår og hvor skal du rejse
> hen, så kan vi jo for sjov se om vi kan stikke det.

God idé! Det kunne være lidt sjovt. Så giv os dato (og om det kan rykkes en
dag eller to), sted (er det også fast eller kan en nærliggende lufthavn
bruges) og evt. antal.

Kennet

Fra : swordfish8080@post.c~

Dato : 14-05-08 13:13

Spændende

Vi har betalt 12.373,58 for to billeter fra København (CPH) til
Seattle (SEA) afgang den 28/6
og hjemturen flyver vi hjem fra Los Angeles (LAX) til CPH den 27/7 om
eftermiddagen.

Det skal være disse lufthavne i USA da vi har vores kørselsrute
planlagt
Faktisk er vores billeje også på plads, så vil være ked af at ændre på
dagene.

Fra : Stig Nielsen

Dato : 15-05-08 13:52

> [...]

>Seattle (SEA) afgang den 28/6
>og hjemturen flyver vi hjem fra Los Angeles (LAX) til CPH den 27/7 om

Hej Igen

Jeg kan umiddelbart ikke finde noget spændende prismæssigt andet end at det
giver omkring 20.000 kr. for to billetter.

Så kan jeg komme med de ekstra tips, at der ankommer altså uden problemer et
tog fra Jylland til Kastrup kl. 6, det er mere end tidsnok til at kunne nå
jeres fly kl. 7.55

De 9 timer i London er selvfølgelig sur r.. men hvorfor så ikke lave en
udflugt ud af det?

Køb en retur til "tuben" og tag ind og besøg London City, har I ikke været
der før så får I nemt tiden til at gå, og I bliver også dejligt trætte i
benene til at kunne få et lille hvil på turen over dammen.
I skulle sagtens kunne få tid til en 4-5 timers sightseeing når I trækker
transfer og immigration fra.

Bare et forslag og god tur !

Stig

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 15-05-08 15:03

> Jeg kan umiddelbart ikke finde noget spændende prismæssigt andet end at
> det giver omkring 20.000 kr. for to billetter.

Og jeg kan kun finde noget i omegnen af 17.000 fra Hamborg. Jeg vil prøvet
at tage fat i dem, og forsøge med de afgange jeg nævnte før. Ellers er der
næppe noget at gøre. Måske klage til forbrugerklagenævnet. Det kan være, at
I kan få dækket jeres ekstra omkostninger. De kan jo godt finde en anden
afgang til jer, men de vil bare ikke betale.

Kennet

Fra : Lars 8210

Dato : 14-05-08 22:37

swordfish8080 wrote:
> [...]
> forhold til hvis jeg kigger på British Airways-afgangen klokken
> 7.55), men jeg ved selvfølgelig ikke hvad prisaftaler Mr. Jet har med

Der er som regel ikke andet at lære, end at man skal købe flybilletter hos
fysiske firmaer - hvor man så kan lufte sit bassballbat - når de kvajer sig
som firmaet gør her!

lars

Fra : swordfish8080@post.c~

Dato : 15-05-08 10:04

Hej folkens. Tak for kigget.

Lars.
Det er rigtigt, det er den risiko man tager. Sidste gang vi var i USA
købte vi igennem Kilroy og havde ingen problemer. Så nu mente vi at vi
var blevet 'store' nok til selv at klare det på nettet

Stig.
Ja, vi har godt nok kigget på det tog der ankommer klokken 6.
Problemet er bare at vi skal møde to timer før afgang (hvilket jo
faktisk passer meget godt med dette tog). Vi havde bare en meget
uheldig tur over storebælt sidste gang vi skulle med fly fra kbh. Sad
fast en time ude på broen pga et lynnedslag i et eller andet. Så vi er
nok lidt skeptiske og er sådan et par, der godt kan lide at være i
meget god tid
Men ja, ender nok med dette tog eller en overnatning i kbh natten
inden.
Tanken med at få et kig på London har også strejfet os. Jeg er bare
lidt i tviv om man overhovedet kan få lov til det. Er det ikke noget
med, at når man skal skifte fly, befinder man sig stadigvæk i
internationalt område og ikke må forlade det.

Kennet.
Har faktisk haft fat i dem igen i dag, for at høre om de ikke kunne
give os en SAS-flyvning, som jeg kunne se gik på et fornuftigt
tidspunkt. Det kunne desværre ikke lade sig gøre. Men alt håb er dog
ikke ude endnu, der de stadigvæk er ved at undersøge hvad der er af
muligheder. De lovede at ringe mig op, når de ved mere.

Men ellers er det jo bare at prøve at få det bedste ud af det.
På den lyse side er der jo så én dag mindre til vi skal afsted på en
super fed sommerferie

/Søren

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 15-05-08 19:44

Kennet.
Har faktisk haft fat i dem igen i dag, for at høre om de ikke kunne
give os en SAS-flyvning, som jeg kunne se gik på et fornuftigt
tidspunkt.

Jeg mente egentlig British airways. SAS er ikke med i samme "alliance" og
prisen derfor højere. Du skal nok argumentere med en billet på BA eller en
af deres samarebejdspartnere. Men god tur

Kennet

Fra : Stig Nielsen

Dato : 15-05-08 23:56

<swordfish8080@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
Hej folkens. Tak for kigget.

> [...]
>meget god tid
>Men ja, ender nok med dette tog eller en overnatning i kbh natten

Den med at man skal møde senest to timer før tæller ikke rigtigt mere, man
skal bare helst være checket ind senest en time før.

Har selv for 14 dage siden været i Sydafrika, og på min Air France billet
står der latest check ind 06.35 og mit fly var 7:05 fra Kastrup, så I burde
uden problemer kunne tage dette tog.
Og på de store flyvninger var check ind seneste en time før afgang
Tjek selv hvad der står på jeres billet.
Selvfølgelig kan der være problemer med toget, men så er det sgu også
Nemesis og mon så ikke I kan hænge DSB op på en del, når I gør opmærksom på
at I skal nå et fly og I oven i købet er i rimelig tid hvis uheldet er ude.

> [...]
>med, at når man skal skifte fly, befinder man sig stadigvæk i
>internationalt område og ikke må forlade det.

Det er der absolut ingen problemer i.
I kan vandre ind og ud som det passer jer, I skal bare igennem
paskontrollen.
I Amsterdam eksempelvis er du nødt til at gå helt ud hvis du skal ryge, så
her skal du både igennem paskontrol og security hver gang.
I skal dog være opmærksomme på at security i Heathrow kan være en
langsommelig affære, så jeg vil sige at I skal være tilbage omkring 2 timer
før I skal afsted.
Togene ind til city kører hele tiden.
Heathrow express kører derind på 15 minutter men koster en bondegård, Tuben
er noget billigere, men tager så til gengæld en time.
Da I har 9 timers ventetid, så giver det da 4-5 timer inde i centrum og det
er vældig godt.

Stig

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-05-08 09:05

"Stig Nielsen" <abc@de.dk> wrote in

> Den med at man skal møde senest to timer før tæller ikke rigtigt mere,
> man skal bare helst være checket ind senest en time før.

Det bestemmer flyselskabet suverænt. Som regel afhænger det af billettypen.
Hvis billetten siger 2 timer, ja så er det 2 timer.

> Selvfølgelig kan der være problemer med toget, men så er det sgu også
> Nemesis og mon så ikke I kan hænge DSB op på en del, når I gør
> opmærksom på at I skal nå et fly

Nej. Hvis togturen var en del af pakkeløsningen var det en anden snak.

Fra : T.

Dato : 16-05-08 09:15

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis billetten siger 2 timer, ja så er det 2 timer.

> Nej. Hvis togturen var en del af pakkeløsningen var det en anden snak.

Kunne du ikke være rar at fortælle hvad det ender med, rart at vide for os
andre der måske kan komme i samme situation.

Hilsen

Fra : swordfish8080@post.c~

Dato : 20-05-08 11:06

Sorry for den lange tomhed uden lyd fra min side. Cybercity mente
desværre lige at min netforbindelse skulle flyttes til en anden
central, hvilket ikke gik så godt for dem, så har være uden net en del
tid men jeg er generelt nok bare inde i en heldig periode

Nå, tilbage til det, det drejer sig om.

Mr. Jet. Kunne heldigvis godt se problemet og det endte med, at de
fandt en afgang til os med British Airways klokken 10.55 i stedet.
Den afgang der er klokken 14, var der åbentbart ikke flere billetter
til.
Så det ser ikke helt så slemt ud mere. Nu hedder det 'kun' 6 timer i
Heathrow. Vi lander i terminal 5, som jo efterhånden også har fået sig
noget af et ubehaligt rygte. Men anyway 6 timer burde være nok til at
finder over til terminal 4, hvor vi skal flyve videre fra
Så tror bare vi holder os i lufthavnen og finder backgammon frem eller
noget.
Er det egentlig nogen der ved, om man kan koble sig på noget trådløst
netværk i Heathrow mod evt. betaling?

Har aftalt en overnatning ved en gammel studiekammerat i kbh fra
fredag til lørdag, da det bedste tog stadigvæk vil være det, der er i
kbh klokken 6 om morgnen.
Så nu kommer vi til kbh fredag aften og får en god nattesøvn, så vi er
helt frisk til vores store tur

1000 tak til alle dem, der er kommet med kommentarer og forslag.

/Søren

Fra : swordfish8080@post.c~

Dato : 20-05-08 11:14

Hov glemte lige at nævnte at jeg brokke mig lidt til Mr. Jet over, at
det var os selv, der skulle finde ud at at vores billet var blevet
annulleret. Havde gerne set en mail fra deres side, på samme må som de
tidligere sendte mail da vores afgang blev flyttet 5 min. På den måde
havde vi måske haft en størrere chance for at finde en afgang der
passede noget bedre.

Hende jeg snakkede med, mente at jeg lå i deres kø, over dem der
skulle gives besked til, og at vi ikke kunne risikere at troppe op ude
i lufthavnen uden at faktisk have en gyldig billet, hvilket jeg
frygtede kunne ske, hvis vi ikke selv have set at vores billet var
blevet annulleret.
Det finder vi så aldrig ud af om det faktisk var tilfældet, men man
har da lov at håbe.