Tidligt fly til London
Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 14-05-08 10:20

Jeg skal deltage i et møde om morgenen i London og vil gerne undgå en
overnatning aftenen før.

Men det ser ud til, at det tidligste jeg kan komme fra København er ved
7.30-tiden med ankomst i London kl. 8:30 ... og det er for sent.

Jeg har søgt på flybillet.dk, travelstart.dk og direkte ved Sterling, BA og
SAS ... og nu er jeg lidt "desperat".

Så - ved I evt, om det er totalt umuligt at komme til London om morgenen
med afgang fra København, så man kan være i "City" til et møde kl. 9.00?

Pft,

--
Jesper Lund Stocholm

Fra : Bjarne

Dato : 14-05-08 10:37

Jesper Lund Stocholm skrev:
> [...]
>
> Så - ved I evt, om det er totalt umuligt at komme til London om morgenen
> med afgang fra København, så man kan være i "City" til et møde kl. 9.00?

Kom veludhvilet frem:

Tog fra København 15:38 mod Hamburg
Nattog Hamburg - Bruxelles
Eurostar til London St. Pancras International ankomst 7:55

Bjarne

Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 14-05-08 10:42

Bjarne <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in

> Kom veludhvilet frem:
>
> Tog fra København 15:38 mod Hamburg
> Nattog Hamburg - Bruxelles
> Eurostar til London St. Pancras International ankomst 7:55

Joeh ... tak ... men hele idéen var jo at undgå at skulle afsted dagen
før.

--
Jesper Lund Stocholm
http://idippedut.dk

Fra : Bjarne

Dato : 14-05-08 11:39

Jesper Lund Stocholm skrev:
> Bjarne <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in

> Joeh ... tak ... men hele idéen var jo at undgå at skulle afsted dagen
> før.

Du undgår ikke at brænde noget af dagen før af på turen.
Du vil til møde i London klokken 9.

Dvs. du skal ankomme til f.eks. Gattwick senest klokken 7, for at være
nogenlunde sikker - forudsat der ikke er større forsinkelser.

Hvis der fandtes en forbindelse, skulle den være ca. kl. 6 fra CPH med
mødetid klokken 4 og hjemmefra i passende tid inden da. Men den findes
desværre ikke.

Har du råd til et privatfly?

vh

Bjarne

Fra : michael

Dato : 14-05-08 10:47

Bjarne wrote:

> Kom veludhvilet frem:
>
> Tog fra København 15:38 mod Hamburg
> Nattog Hamburg - Bruxelles
> Eurostar til London St. Pancras International ankomst 7:55
>
> Bjarne

Hvis man så tog et fly eftermiddagen før og overnattede i et
hotelværelse tror jeg faktisk man er væsentlig mer udhvilet. For alle de
togskift er da udmattende.

/michael

Fra : Bjarne

Dato : 17-05-08 23:27

michael skrev:

> Hvis man så tog et fly eftermiddagen før og overnattede i et
> hotelværelse tror jeg faktisk man er væsentlig mer udhvilet. For alle de
> togskift er da udmattende.

Har du prøvet det?
Efter en nat i en ordentlig sovevogn er jeg frisk på en ny dag og ville
glæde mig til den korte tur med Eurostar det sidste stykke til London St
Pancras.

Bjarne

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 22-05-08 14:10

On Sun, 18 May 2008 00:26:52 +0200, Bjarne <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote:

>Har du prøvet det?
>Efter en nat i en ordentlig sovevogn er jeg frisk på en ny dag og ville
>glæde mig til den korte tur med Eurostar det sidste stykke til London St
>Pancras.

Jeg har rejst meget med nattog, og hvis der er noget man ikke er, så er
det veludhvilet efter en nat i toget. Fly aftenen før + hotel tager mindre
tid, giver bedre hvile og koster helt sikkert færre penge.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-05-08 11:04

Jesper Lund Stocholm <jls2008@lundstocholm.invalid> writes:

> Så - ved I evt, om det er totalt umuligt at komme til London om morgenen
> med afgang fra København, så man kan være i "City" til et møde kl. 9.00?

Det er det. På cph.dk kan du se en komplet flyveplan med alle fly fra
København til London og det første går 0720. Du kan komme en halv time
tidligere afsted, hvis du tager over Billund, men det er vist det man
kalder nærmeste omvej.

Mvh Trine

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-05-08 15:54

Jesper Lund Stocholm <jls2008@lundstocholm.invalid> wrote in

> Så - ved I evt, om det er totalt umuligt at komme til London om
> morgenen med afgang fra København, så man kan være i "City" til et
> møde kl. 9.00?

Det er ikke muligt. SAS har en afgang til London City kl. 8:35. Sterling
flyver til Gatwick kl 7:20, men det er osse for sent.

Fra : Stig Nielsen

Dato : 14-05-08 16:29

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jesper Lund Stocholm <jls2008@lundstocholm.invalid> wrote in

> Det er ikke muligt. SAS har en afgang til London City kl. 8:35. Sterling
> flyver til Gatwick kl 7:20, men det er osse for sent.

Det er teoretisk muligt

Første fly ud af Kastrup er kl. 07.20 med SAS til LHR, tjek det selv på
sas.dk, med ankomst 08.35

Og hvis du ikke har noget bagage der skal tjekkes ind, så kan du nå Heathrow
Express, der kører dig til city på 15 minutter.

Jeg vil dog nok sige at du når nok først frem omkring kl. 09.15 afhængig af
hvor i City du skal hen

Stig

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-05-08 01:02

"Stig Nielsen" <abc@de.dk> wrote in

> Det er teoretisk muligt
> Første fly ud af Kastrup er kl. 07.20 med SAS til LHR,

Vi taler om SK501. Den har STD 7:25, men netop den afgang har ikke
passagerer som prioritet (modsat LCY morgenafgangen), men prioritetsfragt,
post og aviser.

Afgangen er derfor ofte en smule forsinket for at få disse ting med.

Jeg ville aldrig turde anbefale den afgang til et møde kl. 9. Alt skal
klappe 110%, og selv da skal der en smule held til også.

> Og hvis du ikke har noget bagage der skal tjekkes ind, så kan du nå
> Heathrow Express, der kører dig til city på 15 minutter.

Afgangen har STA kl 8:30 i LHR. Expressen kører 8:37. Så er du i London
City 8:52.

Utopi.

> Jeg vil dog nok sige at du når nok først frem omkring kl. 09.15
> afhængig af hvor i City du skal hen

Jeps. Tidligst.

Fra : T.

Dato : 16-05-08 17:12

> [...]
> klappe 110%, og selv da skal der en smule held til også.

> Afgangen har STA kl 8:30 i LHR. Expressen kører 8:37. Så er du i London

Ok, så er der kun en løsning Dage før eller 15-30 minutter for sent til
møde.