Toscana
Fra : acm

Dato : 12-05-08 19:49

Hej

Skal en tur til Toscana til sommer, vi skal være der en uge. Vi skal bo på
Camping Pappasole. Det er va 80-100 km syd for Livorno og i nærheden af
Piombino.

Vi har selv nogle ideer om hvad vi gerne vil se i området, men hvis nogle
skulle have nogle gode tips eller ideer, til aktiviteter hører vi gerne.

Vi har selv snakket om bl.a. Pisa og Siena.

Der er ingen børn med.

Hilsen Jacob

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 12-05-08 20:32

On 2008-05-12 20:48:51 +0200, "acm" <massaro90@hotmail.hehe> said:

> [...]
> gerne.
>
> Vi har selv snakket om bl.a. Pisa og Siena.

Middelalderbyen Roggio er helt klart et besøg værd, man kan leje en
cykel og tagen en tur rundt på by volden, men selve byen er også
fantastisk.

God tur

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-08 01:47

acm wrote:
> [...]
> vi gerne.
> Vi har selv snakket om bl.a. Pisa og Siena.

Pisa synes jeg ikke der er meget ved. Men kør i retning af Firenze og tag
landevejen (hovedvejen) fra Firenze til Siena (eller omvendt). Den er flot.
Og Siena by er også meget spænende - om end meget turistet.
Ellers hele strandpromenaden ved Livorno og nord for Livorno samt Lucca og
Monte..... et-eller-andet der ligger lidt øst for Lucca.
Turen fra Siena til Livorno (eller omvendt) er meget kuperet og der er nogle
flotte landskaber og en masse små hyggelige byer.
Firenze er en af Italiens mest trafikerede byer og er et sandt helvede, så
undgå den - medmindre i tager en bus derind. De har fine rutebiler dernede
(fx. fra Pisa-Firenze). Togene kender jeg ikke noget til.

/Steen

Fra : Bjarne

Dato : 13-05-08 06:17

Nygaard skrev:

> [...]
> undgå den - medmindre i tager en bus derind. De har fine rutebiler dernede
> (fx. fra Pisa-Firenze). Togene kender jeg ikke noget til.

Så kan jeg supplere med, at der er meget fine togforbindelser til
Firenze, bl.a. fra Pisa. Man kan også tage bilen til f.eks. Pontassieve
eller en anden station og toget derfra til Firenze.

vh
Bjarne

Fra : Ole Andersen

Dato : 13-05-08 07:39

Besøg Volterra, fra cesina lidt syd for livorno er der omkring 30 km.

Fra : Michael Andersen

Dato : 19-05-08 14:15

"acm" <massaro90@hotmail.hehe> skrev i meddelelsen
> [...]
> skulle have nogle gode tips eller ideer, til aktiviteter hører vi gerne.
>
> Vi har selv snakket om bl.a. Pisa og Siena.

Hej!

Nogle af mine gode norske venner driver sitet www.dolcevita.no - du kan helt
sikkert finde noget inspiration der.

Med venlig hilsen