Vietnam - hvad kan betale sig at købe?
Fra : Steen Jensen

Dato : 11-05-08 12:22

Jeg kender en heldig kartoffel, der tager til Vietnam til efteråret.
Hvad kan det betale sig at købe med hjem?
Jeg tænker på om det er meget billigt at købe elektronik eller andet...

Fra : povl erik olesen

Dato : 12-05-08 14:43

Vent og se når du kommer derned hvad du kan bruge!!!!!!!!!!!!!

Fra : -= JF =-

Dato : 12-05-08 16:39

povl erik olesen skrev:
> Vent og se når du kommer derned hvad du kan bruge!!!!!!!!!!!!!

Det er jo ikke ham der skal der ned !!!!!!!!!!!!!
Geeeez!
--
Mvh. John

Fra : J

Dato : 13-05-08 10:05

On Sun, 11 May 2008 13:22:28 +0200, isteen@gmail.com (Steen Jensen)
wrote:

>Jeg kender en heldig kartoffel, der tager til Vietnam til efteråret.
>Hvad kan det betale sig at købe med hjem?
>Jeg tænker på om det er meget billigt at købe elektronik eller andet...

Det er ikke det store elektronik-marked iflg. min erfaring.
Det er det nu ingen steder. Man sparer stort set kun momsen.

Den bedste indkøbsmulighed var for mig tøj. I Hoi Ann f.eks.
Men man skal passe på. En kortærmet skjorte kan komme ud med en flip
så stor, at den passer med Tysons tyrenakke. Og slips kan være så
brede på det tynde stykke, at de ikke kan skjules under flippen.

Teaktræs-møbler, evt., som sendes hjem med skib. Men den videre
forsendelse i Danmark kan nemt koste det samme som forsendelsen til
Danmark.

En klipning er meget billig

mvh

John

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-05-08 11:26

J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

> Det er ikke det store elektronik-marked iflg. min erfaring.
> Det er det nu ingen steder. Man sparer stort set kun momsen.

Okay - så skal jeg nok ikke bede min gamle mor købe en bærbar med hjem

Fra : J

Dato : 13-05-08 12:50

On Tue, 13 May 2008 12:26:22 +0200, isteen@gmail.com (Steen Jensen)
wrote:

>Okay - så skal jeg nok ikke bede min gamle mor købe en bærbar med hjem

Nej, nu er momsen jo ikke småpenge. Men alligevel: de sælgere derude
er ofte værre end hestehandlere, og jeg ville frygte, at din mor
kommer hjem medbringende deres sidste reklamations-bærbar, som på
forunderlig vis lige holder et par døgn, hvorefter den går uhjælpeligt
død. Min kone var ude for sådan en nitter af et kamera til 2000 kr i
Shanghai. Den internationale garanti gælder kun, når garantibeviset
ikke er på kinesisk og når man har en officiel kvittering fra
forretninge, heller ikke på kinesisk. En kreditkort bon er slet ikke
nok !

mvh

John