BA vs. Virgin
Fra : schlafen

Dato : 26-04-08 17:56

Skal flyve London/Chicago i september og kan vælge mellem disse to selskaber

BA flyver med B-747
Virgin A-340

pris og tider er stort set identiske så spørgsmålet er om der er noget der
taler for
det ene frem for det andet selskab.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 26-04-08 18:55

> [...]
> Virgin A-340
>
> pris og tider er stort set identiske så spørgsmålet er om der er noget der

Hej

jeg har ikke fløjet med nogen af dem, men vil anbefale at spørge på
www.flyertalk.com. Det er en samling af ff'ere, som ved alt om det at flyve.
Log dig ind, hvilket er gratis, og du kan spørge om alt. Der er forskellige
fora til forskellige emner.

God fornøjelse

Kennet

PS: I dette forum har jeg hørt meget positivt om Virgin, men har som sagt
ingen personlig erfaring.

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 26-04-08 16:46

Jeg har fløjet med begge, og vil sige at BA er en lille smule bedre
end Virgin. BA har netop opgraderet underholdningssystemt på alle
deres 747´ere til AVOD, og mht. service og betjening ombord er de som
regel Virgin overlegne. Maden på BA er dog ikke noget at råbe hurra
for.

340´erne som Virgin flyver til Chicago med er af lidt ældre dato (men
ikke ældre end BA´s 747´ere), og har desværre ikke Virgins nyeste
underholdningssystem Vport - men derimod det lidt ældre Odyssey eller
Arcadia. Ingen af dem er på niveau med BA. Til gengæld er maden ombord
på Virgin en anelse bedre. Benpladsen er den samme - 31 tommer på
økonomiklasse.

Pizzaman

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-04-08 07:16

On Sat, 26 Apr 2008 18:55:31 +0200, "schlafen" <luft@hansa.de> wrote:

> [...]
>Virgin A-340
>
>pris og tider er stort set identiske så spørgsmålet er om der er noget der

Tja, det er lidt svært, jeg tror ikke, at der den store forskel på
economy hos BA og Virgin. Hvis sæderne er de samme (I kan checke
detaljerne hos http://seatguru.com ), så er det kun et spørgsmål om
underholdingen og maden. Jeg ville helt klart vælge det selskab, så
har det bedste inflight underholdningssystem. Der er kun marginale
forskelle på, hvad der serveres på economy, check f.eks. på
http://www.airlinemeals.net/indexMeals.html

De sidste 6 år har jeg taget turen mellem San Francisco og London ca.
3-4 gange om året, og har også måttet vælge mellem BA og Virgin. Jeg
endte med at blive fast kunde hos Virgin pga. deres service, deres
underholdingssystem (de har Vport på denne rute) og muligheden for at
opgradere til Upper Class på de fleste ture. På min allerførste tur
fik jeg en gratis opgradering fra Premium Economy til Upper Class.

--
Lars Ehlers

Fra : schlafen

Dato : 27-04-08 07:43