Startvanskeligheder... Skal give gas for a~
Fra : Christian Jakobsen

Dato : 28-05-08 21:46

Hej

Så har jeg endelig fået mc igen! (Ah, det er godt nok 2 måneder siden jeg
hentede den). Det er sgu skønt at komme ud at køre igen efter at have været
uden cykel i ca. tre et halvt år. Det blev den cykel jeg har kigget langt
efter gennem flere år, og som efterhånden var til at betale for almindelige
mennesker, nemlig en Honda CBR 600F fra '99. Så vidt så godt...

Når jeg skal starte kan jeg ikke nøjes med at give fuld choker og så trykke
på startknappen, men må samtidig lige give et lille nøk med gashåndtaget for
at den starter. Så starter den dog også villigt, men jeg er nødt til at
holde på med gassen i ca. 3-4 sekunder for at motoren ikke skal gå i stå.
Det er som om der går lidt tid før effekten af chokeren viser sig og motoren
dermed stiger i omdrejninger.

Hvis jeg skal starte motoren uden at dreje på gashåndtaget, skal jeg holde
startknappen inde i ligeledes ca. 5 sekunder (eller mere) før motoren
endelig starter. Ved tryk på startknappen kører motoren fint rundt, men det
er som den lige skal "tænke sig om" før den vil starte. Kan det evt. være
noget med benzintilførslen? Jeg synes ikke benzinpumpen giver det "buzz" som
den tidligere har gjort, men derimod kommer der bare et enkelt "klik" fra
pumpen hvis man mærker efter når man slår tændingen på.

Nogen der har et bud på hvad det kan være? Maskinen kører fint og det er
ikke noget problem at starte den ved at give lidt gas, men når det nu er
meningen at den skal kunne starte uden at man giver gas, kunne det være rart
at få det fikset

På Forhånd tak!

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-05-08 07:48

Christian Jakobsen wrote:
> Når jeg skal starte kan jeg ikke nøjes med at give fuld choker og så
> trykke på startknappen, men må samtidig lige give et lille nøk med
> gashåndtaget for at den starter

Og du slipper knappen efter 2 sekunder? Eller holder du knappen nede til den
starter?

Prøv at sætte et par startkabler på, og se om det ændrer noget..

/jim

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 30-05-08 22:11

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Og du slipper knappen efter 2 sekunder? Eller holder du knappen nede til
> den starter?

Jeg har prøvet begge dele. Hvis jeg slipper knappen efter ca. 2 sekunder
starter den ikke. Jeg er nødt til at holde startknappen inde længe eller
give lidt gas samtidig for at den starter.

> Prøv at sætte et par startkabler på, og se om det ændrer noget..

Det har jeg ikke lige så let mulighed for. Kan man gøre noget andet i stedet
for? Evt. måle sig til om der skulle være et problem et sted?

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 29-05-08 22:15

Christian Jakobsen skrev:

> [...]
> ikke skal gå i stå. Det er som om der går lidt tid før effekten af
> chokeren viser sig og motoren dermed stiger i omdrejninger.......

Hvorledes snurrer motoren så efter start? Kan du hurtigt minimere
chokeren uden at den falder kritisk i tomgang??

Jeg forudsætter dette, og dømmer "druknet af for meget choker" her i den
danske sommer!
Prøv at give den langt mindre choker og se om ikke at den så slår igang
uden brug af gassen: Lige over dét niveau som chokeren stilles tilbage
til efter start, må være ideelt :-/

--
Armand.

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 30-05-08 22:14

> Hvorledes snurrer motoren så efter start? Kan du hurtigt minimere chokeren
> uden at den falder kritisk i tomgang??

Nej, det kan jeg ikke.

> [...]
> uden brug af gassen: Lige over dét niveau som chokeren stilles tilbage til

Jeg har prøvet med mindre choker og helt uden, men resultatet er det samme,
så det er ikke sommervarmen der spiller ind. Fænomenet har også været der
inden det blev lunt i vejret.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 31-05-08 12:30

Christian Jakobsen skrev:
> [...]
>
> Jeg har prøvet med mindre choker og helt uden, men resultatet er det
> samme, så det er ikke sommervarmen der spiller ind. Fænomenet har også

Prøv at få tømt alle karburatorenes svømmerhuse og se om det er
vand/snask der ligger og spærrer for chokerdysernes ansugning :-/
Ellers er forkert svømmerhøjde (bensinstanden i svømmerhuset) også en
option - Dén kan kontrolleres med en klar plastslange på bundtap-stutsen
ført op på siden af karburatoren!

--
Armand.

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 02-06-08 16:16

Jeg siger tak for jeres svar, jeg vil prøve at få det undersøgt, så den igen
kan starte problemfrit.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen