Gode sving...
Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 28-05-08 01:44

I en periode, hvor vi oplever det mest fantastiske MC-vejr, var det så
ikke en idé med en tråd om gode køreture. Hér tænker jeg ikke så meget
på det omgivende landskab - for dem med de lyster, henviser jeg til
"margueritruten".
Nej, jeg tænker på ture med gode oversigtlige svingkombinationer, hvor
man virkelig kan få "tøsestriberne" slidt væk

Personligt kan jeg anbefale:

Rute 329 på Fyn. De sidste 4-5 kilometer før Glamsbjerg er bare
fantastiske. 10 i træk næsten 90 graders sving med rigtig gode
oversigtsforhold - det er sjovt!

Rute 442 Jelling - Vejle, området omkring Lerbækmølle. Dejlig bred vej
og 4-5 spændende svingkombinationer i et stærk kuperet terræn.

Grejdalsvej - ligeledes ved Vejle. Dejlige svingkombinationer fra man
forlader den bymæssige bebyggelse ved Vejle, til man kommer til
Vongevej.

Andre bud?

Mvh
Hornsved
TRX 850

Fra : LasseNC

Dato : 28-05-08 05:23

On May 28, 8:44 am, horns...@post6.tele.dk wrote:
> [...]
>
> Grejdalsvej - ligeledes ved Vejle. Dejlige svingkombinationer fra man
> forlader den bymæssige bebyggelse ved Vejle, til man kommer til

Jeg har sgu ondt af jer derhjemme der kun har 4-5 sving af gangen :)

Fra : Benjamin

Dato : 28-05-08 05:35

> On 28 Maj, 13:23, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:

> Jeg har sgu ondt af jer derhjemme der kun har 4-5 sving af gangen :)- Skjul tekst i anførselstegn -

Hehe, ja det er lidt sørgerligt...

Ved godt det ikke lige er til en hurtig søndagstur, men
kyststrækningen fra Rijeka til Split i Kroatien er altså FED!!!
Fortsætter vist i samme dur helt til Dubrovnik, men så langt kom jeg
aldrig. Ca. 700 km hårnålesving...

Vh Benjamin, der ofte lige tager Skovlystvej et par gange på vej hjem
fra skole...
http://www.krak.dk/Kort/KortResultat.aspx?Address=130540%7cSkovlystvej%7c%7c%7c3500%7cV%c3%a6rl%c3%b8se%7cHareskov%7c%7c%7c%7c%7c%7c%7c%7c712240%7c6184855%2c99%7c712240%7c6184855%2c99%7c%7c%7c%7c%7c0&AddressSearchPrecision=1&MapType=kvec

Fra : KentBM

Dato : 28-05-08 19:20

Benjamin skrev:
> [...]
> http://www.krak.dk/Kort/KortResultat.aspx?Address=130540%7cSkovlystvej%7c%7c%7c3500%7cV%c3%a6rl%c3%b8se%7cHareskov%7c%7c%7c%7c%7c%7c%7c%7c712240%7c6184855%2c99%7c712240%7c6184855%2c99%7c%7c%7c%7c%7c0&AddressSearchPrecision=1&MapType=kvec
Der skal man altså være lidt mere end almindelig sej før det kan gå ret
stærkt. Dejlig vej ja tak, men ikke særligt overskuelig og med meget
trafik for så smal en vej.

--

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-08 20:00

"Benjamin" <skateyoung@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

>http://www.krak.dk/Kort/KortResultat.aspx?Address=130540%7cSkovlystvej%7c%7c%7c3500%>7cV%c3%a6rl%c3%b8se%7cHareskov%7c%7c%7c%7c%7c%7c%7c%7c712240%7c6184855%>2c99%7c712240%7c6184855%2c99%7c%7c%7c%7c%>7c0&AddressSearchPrecision=1&MapType=kvec

The Garden Route i Det sydlige Afrika - mellem Cape Tovn og Port Elizabeth -
er også FED.

Området syd for Aalborg - Mellem Støvring og Terndrup incl. Rold Skov - Er
et ok sted

--
/HB

Fra : Peter Graff

Dato : 28-05-08 14:03

Kan foreslå den her. http://www.ringknutstorp.com/

Tager derover næste Søndag 8/6

MVH

Peter Graff

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-05-08 07:00

Peter Graff wrote:
> Kan foreslå den her. http://www.ringknutstorp.com/

+1

> Tager derover næste Søndag 8/6

Kom hjem i går aftes med 1mm kyllingestribe i behold. Mine
undskyldninger? 4 år gammelt Z4 fordæk, Z4-kantet bagdæk, TDM900, vægt,
solen i øjnene osv.

Men jeg havde det _skægt_ - mest fordi jeg havde en Duc 620 længere og
længere bag mig i de sidste pas

--
vh
Torben

Fra : OZ3BTO

Dato : 28-05-08 15:21

Turen fra Billund til Kolding over egtved .. Et par gode lange lige stræk
efterfulgt af en strækning med temlig skarpe sving og bakker... .. Flere
sving på 90grader og mere

Fra : N/A

Dato : 28-05-08 19:20

Fra : Benjamin

Dato : 28-05-08 15:12

On 28 Maj, 20:19, KentBM <kentF_JERNmagnus...@aim.com> wrote:

> Der skal man altså være lidt mere end almindelig sej før det kan gå ret
> stærkt. Dejlig vej ja tak, men ikke særligt overskuelig og med meget
> trafik for så smal en vej.

Hehe, nå ja, glemte det med overskuelige sving, for det er de bestemt
ikke

Fra : LasseNC

Dato : 29-05-08 13:41

On 29 Maj, 07:00, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> solen i øjnene osv.
>
> Men jeg havde det _skægt_ - mest fordi jeg havde en Duc 620 længere og

Bare lige for at misunde jer og vise hvordan standarden er her :)

http://youtube.com/watch?v=mRProosmRaU

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-05-08 07:10

LasseNC wrote:

> Bare lige for at misunde jer og vise hvordan standarden er her :)
>
> http://youtube.com/watch?v=mRProosmRaU

Du kan roligt være misundelig - den asfalt du har dér er da vist af
skiftende kvalitet? Også vejret er bedre her

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 29-05-08 22:00

> [...]
> man virkelig kan få "tøsestriberne" slidt væk
>
> Personligt kan jeg anbefale:...............

Som det går med gode forsikringstips, bliver gode mc-ruter hurtigt
spoleret af overbooking, så jég er holdt op med at udlevere mine egne
små bagveje til andre end på tomandshånd :-|

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 30-05-08 07:10

Fra : Hekto

Dato : 30-05-08 22:10

On Wed, 28 May 2008 20:19:39 +0200, KentBM wrote:

> Der skal man altså være lidt mere end almindelig sej før det kan gå ret
> stærkt. Dejlig vej ja tak, men ikke særligt overskuelig og med meget
> trafik for så smal en vej.

Nej, jeg tror også at Darwin står og smiler grumt bag træerne på
Skovlystvej. Den er både uoverskuelig og der er rimeligt mange rådyr der
passerer i løbet af dagen.

- jeg bor 500 meter derfra og kører der dagligt
- jeg HAR smadret en skulder i et af svingene.
- jeg mangler kun t-shirt'en

--
/Hekto - Ducati Pantah 600SL - Cagiva Elefant 650 - Ducati 900SSie

Fra : Hekto

Dato : 30-05-08 22:12

On Thu, 29 May 2008 23:00:23 +0200, Armand wrote:

> Som det går med gode forsikringstips, bliver gode mc-ruter hurtigt
> spoleret af overbooking, så jég er holdt op med at udlevere mine egne
> små bagveje til andre end på tomandshånd :-|

Nej, det bliver hurtigt overrendt og sjovt nok er dem der bor langs vejen
ikke vildt forelskede i motorcykler med råverør og flokke på 10-20
stykker der jager igennem flere gange om dagen.

Drop GPS'en og kør efter næsen, så dukker der ind iemellem nogle
forunderlige veje op!

--
/Hekto - Ducati Pantah 600SL - Cagiva Elefant 650 - Ducati 900SSie