hysterisk eller ej...
Fra : Dak

Dato : 26-05-08 18:13

Fik så min første samtale med min forhandler om fejl og mangler ved min
motorcykel efter de 3-4 måneder jeg har kørt på cyklen. Så vil bare lige
dele min oplevelse som nybagt forhandlerkøbs-motorcykelist.

Havde skrevet en fin liste over ting som ikke helt var som det skulle være.
F.eks. vand i forreste blinklygter og sidespejle osv. og da det er min
første forhandlerkøb så skrev jeg selvfølgelig alt ned.

Men da han så at jeg havde skrevet kosmetiske ting på så så han rødt. og
kaldte det for ting som useriøst og hysterisk. Det vi diskuterede mest var
forhjulskåben som så helt ny fra start men har nu unormalt store revner ved
skruerne. Så jeg mistænker dem selvfølgelig for at havde spændt dem for
hårdt da det drejer sig om begge sider. Så jeg skrev det selvfølgelig på min
liste, men det ville forhandleren ikke fixe på nogen måder. Ej hellere prøve
at stoppe revnerne. Sagde at kosmetiske ting ikke er dækket af
reklamationsretten men kun funktionelle ting når vi taler om brugte mc'er.
:-/ så får hellere ikke fixet vindspejlets omkredsende plastic i venstre
side rystede sig løs efter få hundrede km og nu larmer under selv lave
omdrejninger

Ja og så kunne jeg hellere ikke få fixet ujævn tomgang, ujævn bykørsel,
Problemer med at skifte til 4 gear efter længere tids kørsel, At den i
neutral nogen gange er ved at tage fat og dermed dykker i omdrejningerne; og
det skyldes at det var/er/kunne være normalt. Men hvad ved jeg. Jeg
stoler selvfølgelig på forhandlers ord.

Tilgengæld så kunne jeg få skiftet o-ringen i oliepinden, blinklysene og få
fixet vandet i sidespejlene uden problemer. Og nu ser vi lige ad med
olien som kommer fra venstre side samt den manglende "afsats" i
luftfilterkassen.

Så glæder mig vildt meget til jeg skal på ferie med den her i juni og i
juli. Tror jeg må købe et international falck abonnement!

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Anders Majland

Dato : 26-05-08 21:13

>Tror jeg må købe et international falck abonnement!

Findes ikke - Det nærmeste er et Falck Super der dækker hjælp, men kun
hjemtransport fra de 150km af udlandet. Er du længere væk er der mig bekendt
kun kasko til at dække hjemtransport af en mc der ikke kan klare turen ved
egen kraft.

Fra : FLS

Dato : 26-05-08 23:56

On 26 Maj, 22:13, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> kun kasko til at dække hjemtransport af en mc der ikke kan klare turen ved

Totempo (sakset fra deres abonnementsbetingelser):

Plus-abonnementer inkl. MC abonnement
Ved driftsstop og skade på køretøj i Europa (geografisk omfattes
Europa indtil Ural bjergene inkl. den europæiske del af Tyrkiet, dog
ekskl. Færøerne, Island og Grønland) sørger vi for at alarmere vores
samarbejdspartnere, som forestår assistancen på vegne af Totempo.

Hjemtransport af bil fra udlandet (plusabonnementer og MC abonnenter)
Dækning i udlandet sker i henhold til de almindelige kaskoforsikrings
bestemmelser. Såfremt bilen ikke er omfattet af kaskoforsikring
fragter Totempo bilen til nærmeste værksted.

vh - Flemming
Fazer 600S

Fra : Anders Majland

Dato : 27-05-08 08:24

> [...]

>bestemmelser. Såfremt bilen ikke er omfattet af kaskoforsikring
>fragter Totempo bilen til nærmeste værksted.

Lige præcis hvad jeg skriver. Og det samme gælder Dansk Autohjælp. Fint nok
hvis man er punkteret eller skal have hjælp til andre smådefekter. Mindre
fedt hvis det er en større styrtskade eller et motorhavari.

Der kan ikke i danmark købes et redningsabb. der dækker hjemtransport af en
havareret maskine der ikke lige kan fixes lokalt.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 27-05-08 10:32

Anders Majland skrev:

> [...]
>
> Der kan ikke i danmark købes et redningsabb. der dækker hjemtransport af
> en havareret maskine der ikke lige kan fixes lokalt.

Du er ikke den eneste der ahr haft bøvl med den forhandler.. Hold jer
langt væk.

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Fra : Dak

Dato : 27-05-08 14:02

> Der kan ikke i danmark købes et redningsabb. der dækker hjemtransport af
> en
> havareret maskine der ikke lige kan fixes lokalt.

Jamen så er det godt jeg har Kasko fra topDK på min cykel. MEn skal man så
ringe til ens redningsfirma eller forsikrings? :-/

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 27-05-08 15:26

On Tue, 27 May 2008 15:02:07 +0200, "Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com>
wrote:

> MEn skal man så
>ringe til ens redningsfirma eller forsikrings? :-/

Du skal ringe til SOS International.

http://www.sos.dk/da/privat/motorassistance/Roedekort/

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 21:59

On Mon, 26 May 2008 19:13:03 +0200, Dak wrote:

> Men da han så at jeg havde skrevet kosmetiske ting på så så han rødt.

MC-Hjørnet ?

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Dak

Dato : 27-05-08 14:00

> MC-Hjørnet ?

Nej. vil helst ikke nævne navne da jeg jo stadigvæk skal have min cykel
repareret.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"